Gå til innhold

Hva er kjekt å ha for en hobbyfotograf?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal gi penger til kamera til en hobbyfotograf i familien. Men så synes jeg det er litt kjedelig med kun penger, så tenkte å kjøpe ved en liten ting ved siden av. Jeg aner ingenting om fotografering selv, men er det noe som er kjekt å ha for en hobbyfotograf som ikke koster skjorta?

Bok om fotografi var julegaven, så det er uaktuelt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, hvis du vet sånn ca hva slags kamera han/hun skal kjøpe kan jo ekstra minnekort være kjekt å ha. Evt en kortleser med mulighet for flere typer kort. Ellers er pusseutstyr til objektiv greit å ha :)

Er ikke så mye fotoutstyr som er billig dessverre, da må det nesten bli noen småting som det her. Men hvis du har litt mer penger å bruke kunne jo veske/sekk til kameraet være en idé?

Skrevet

Nei, vet dessverre ikke det.

Men pussesaker var jo ganske smart da. For det er jo kjekt å ha. Og det kan vel ikke koste skjorta heller, eller?

Vet ikke hvor mye en brukbar kameraveske koster jeg. Men går ut ifra at det ikke er billig. Og vil ikke la denne ekstragaven gå utover pengene jeg skal gi. Makspris på gaven er 1500 kroner, og vil at mest mulig skal være penger.

• 1 måned senere...
Skrevet

Hva med et fotoalbum hvor h*n kan sette bildene inn etter at de blir tatt?

Skrevet

Takk for svar. Men det ble bare penger av oss, og et fint kort. Men det ble satt stor pris på da. (og vedkommende fikk over 10 000 til å bruke til kamera, så da regner jeg med at det som trengs blir kjøpt inn. :) )

Skrevet

Synd jeg ikke så denne før, for Lightroom er helt genialt. Tror ikke det koster mer enn det heller.

Skrevet

Organiserings- og redigeringsprogram fra Adobe. De har tatt fotografer med på laget for å utvikle det. Aldeles genialt når man har noen tusen bilder å holde styr på. Viser seg at prisestimatet mitt var litt lavt, dog. 2000-2500 tenker jeg er mer riktig.

Skrevet

Det ble litt dyrt ja. Det er nok ikke aktuelt som julegave heller da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...