Kara W Skrevet 16. februar 2008 #1 Skrevet 16. februar 2008 Jeg elsker å bake, og har stort sett ikke støtt på noen særlige problemer før. Men nå har vi overtatt en gammel ovn, og alle kakene mine blir svidd på toppen og er fortsatt helt rå i midten. Jeg har alltid brukt temperaturen og tiden i oppskriften, men nå holder ikke det lenger. Når tiden er ute kaken fortsatt helt rå inni, så jeg lar den stå inni lenger, men da blir den helt svidd på toppen. Hva skal jeg gjøre for å få fine kaker igjen? Lenger tid på lavere temperatur? Kortere tid på høyere temperatur? Heve eller senke kaken inni ovnen? Ha i mer mel eller mer melk i oppskriften? Jeg er lei av å servere mislykkede kaker til gjester!
Gjest Camelia Skrevet 16. februar 2008 #2 Skrevet 16. februar 2008 Lenger tid på lavere temperatur. Hvis den begynner å bli mørk på toppen, kan du legge over et bakepapir/matpapir.
Gjest Pax Skrevet 16. februar 2008 #3 Skrevet 16. februar 2008 legge over et bakepapir/matpapir. Jepp, det pleier å gjøre susen.
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2008 #4 Skrevet 16. februar 2008 Kjøpe ny ovn. Den du har overtatt har tydeligvis sett sine beste dager og er ganske enkelt defekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå