Gå til innhold

smerter..:-(

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Som kanskje noen av dere har fått med dere, så skulle jeg hatt mensen for lenge siden. Rettere sagt 18.mars.

Det er kanskje ikke noe å bry seg om, men ihvertfall så fikk jeg mensen i går, men når jeg skulle legge meg begynte jeg å få smerter i nedre del av magen, spesielt på venstresiden. Det er ikke menssmerter, men alt er helt stivt, kjennes ut som det skal sprenge eller noe :ler: , ihvertfall gjør det vondt uansett hva jeg gjør. Om jeg sitter, ligger på magen, går eller lignende.

Skikkelig ubehagelig er det ihvertfall.

Og mensblodet som kommer lukter det mindre pent av for å si det mildt.. :blunke:

Jeg tenkte kanskje det bare var fordi mensen er så forsinka, men jeg begynner jo å lure litt på disse smertene.

Noe å bry seg om?

Jeg kommer nok til å kontakte legen om det ikke gir seg i løpet av et par dager, men er det noen som har vært borti det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke godt å si...varer det i flere timer ville jeg kontaktet legen var jeg deg.

Kan jo være blindtarmbetennelse el.l. Det er farlig om det ikke blir behandlet.

Skrevet

... noe får meg til å lure på om det kan være noe muffens med eggstokk/eggleder... hadde kontaktet lege sporenstreks.

Gjest Anonymous
Skrevet

Smertene har holdt på siden i går kveld. Jeg liker best å ligge på magen når jeg skal sove, spesielt når jeg har mensen, men det var faktisk ganske ubehagelig i natt ja.

Hvilken side ligger blindtarmen på da? :oops:

Gjest Anonymous
Skrevet

Ei veninne sa det samme som deg Ivanka..At det kunne ha vært svangerskap i ene egglederen eller noe.

Gir det seg ikke i løpet av kvelden, bør jeg kanskje ringe legen.. :-?

Skrevet

Det er ikke en spontanabort du har da? Ta kontakt med lege umiddelbart - dette høre uansett ikke bra ut.

Dersom det ikke er en SA du har, så kan det være at du har endometriose, og at det er cyster som sprekker. Ufarlig, men fryktelig ubehagelig.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har jo tatt flere tester, og alle har vært negative, så jeg kan liksom ikke tenke meg at det er en spontanabort jeg har nå..

Får nesten håpe det er endometriose som du nevner da Tusenfryd, for da er det ikke noe alvorlig ihvertfall..*gulp*

Skrevet

Blindtarmen ligger nede på høyre side.

Søker du på magesmerter på lommelegen.no finner du masse.

Men har det vart så lenge må du se å komme deg til legen! Det kan være så mye rart. Bedre å gå til legen en gang for mye enn en gang for lite!

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Jeg ville ringt legevakten og spurt- det høres ikke helt bra ut dette her.

Minnie

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for svar.

Nå har jeg ringt legevakta. Hun sa ikke stort, bare at hun anbefalte at jeg kom til de, så de fikk undersøkt meg.

Drar vel om en times tid..

Æsj..VIL IKKE!!

:(

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Lykke til angeleyes- du du kan jo ikke gå rundt slik og ha det vondt og ikke vite hva som er galt. Dette går nok bra skal du se.

Minnie

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for det Minnie :D Du har jo rett i det.

Jeg har bare angst for å dra til legevakt og sånn..Føler meg som en hypokonder, men samtidig så stemmer jo ikke de smertene her med noe som helst, så..

Det går sikkert bra :wink:

Gjest Mzfire
Skrevet

Lykke til Angeleyes. Føler med deg og håper at det ikke er noe alvorlig for din skyld.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei!

Nå har jeg nettopp kommet hjem.

Var først hos legevakta. Der tok jeg graviditetstest, blodprøve og gynekologisk test. Hun fant ikke noe galt, men følte seg ikke sikker, så hun sendte meg til sykehuset i Drammen.

Så da dro jeg til sykehuset på gynekologisk avdeling.

Der tok jeg ny gravidtetstest, blodprøve og en grundig gynekologisk undersøkelse med ultralyd. Ingenting var galt hverken med livmor eller eggstokker, alt så ut til å være i skjønneste orden. Det var ikke noe tegn til å være en spontanabort eller gravitet utenfor livmor som legen på legevakta først frykta heller. Legen på sjukehuset kunne ikke skjønne hva smertene kom av, men om smertene ikke gav seg eller ble verre måtte jeg kontakte legen igjen, og få en undersøkelse på kirurgisk.

Men da er det ihvertfall ikke noe galt sånn sett.

Får tro smertene går vekk etterhvert da.. :wink:

Skrevet

Håper det går bedre med deg?

Er jo litt kjedelig når de ikke finner ut noen ting.

Husker en gang jeg fikk fryktelig vondt i magen, var vel i 4 klasse tror jeg. Gikk hjem og la meg på sengen men det hjalp ikke samme hvilken stilling jeg prøvde. Til slutt la jeg meg på gulvet på badet og der sovnet jeg og når jeg våknet hadde jeg ikke vondt mer...Varmen i gulvet som hjalp kanskje..?

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk som spør Englepusen.

Det går bedre med meg nå. Hadde litt smerter før i dag, men de er helt borte nå..Merkelige greier det der. Det skremte meg ihvertfall, men jeg er veldig letta over at det ikke var noe galt. I samme slengen fikk jeg jo tatt ultralyd av eggstokker og livmor for første gang, og det var godt å vite at de også er helt normale :)

Ikke har jeg menssmerter en gang! Det må vel være første gang i mitt liv tror jeg..

Men nå går det ihvertfall bra med meg :D

Gjest Lady-M
Skrevet

Har også til tider smerter nederst i magen, mest på venstre side. Kjennes ut som jeg blir stukket innvendig. Har vært hos gynekolog for lenge siden, men alt så helt fint ut. Nå har smertene kommet tilbake, men bare enda sterkere. :roll: Har bestilt time igjen...blir jo litt bekymret da... Spesielt når det kjennes ut som det er eggstokken. :(

Godt å høre at alt var bra med deg angeleyes!

Skrevet

Fint at du er frisk igjen!

Jeg opplevde noe lignende en gang, dog uten forbindelse med mensen. Fikk grusomme smerter nederst i magen, på venstre side. Varte i flere timer, gjorde så vondt at jeg fikk gåsehud. Fikk slept meg av gårde til legevakta, hvor de undersøkte meg uten å finne noe umiddelbart galt. Lå inne til observasjon over natta, fikk sovemedisin så jeg skulle få slappet av litt.

Neste dag ble jeg sendt på sykehus for å undersøkes videre. Der ble det tatt både røntgen og underlivsundersøkelse med ultralyd - heller ikke der fant de noe galt. De mente det var kolikksmerter! Utpå dagen ga smertene seg, og jeg ble sendt hjem. Kom på at jeg hadde satt til livs store mengder fårikål dagen i forveien... Det var en noe slukøret Kalas som kom på jobb dagen etter, måtte fortelle at jeg hadde vært på sykehus pga luft i magen! :ler:

Spøk til side var dette faktisk jævlig vondt. Hadde lignende smerter en gang i høst, men da ga det seg også i løpet av ett døgn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...