Gjest Anne Marie Skrevet 16. februar 2008 #1 Skrevet 16. februar 2008 jeg er ei dame på 27 som ALDRI har likt å sminke meg eller kle meg utfordrende....jeg liker å være naturlig...uten sminke og uten noen "spesielle" klær...selv når jeg går på byen eller på en date,så går jeg bare usminket og i jeans og T-skjorte/genser.....jeg går aldri i miniskjørt og liker ikke sexy klær og sexy undertøy- ikke noe for meg.....jeg synes rett og slett at man blir ekstremt falsk av alt dette-sminke,sexy klær osv....man kan jo være naturlig........naturlig skjønnhet er best,eller???... noen synspunkter???
Tabris Skrevet 16. februar 2008 #2 Skrevet 16. februar 2008 Jeg er ganske enig med deg, til en viss grad. Jeg liker godt å ta på meg litt finere klær til ulike anledninger, men jeg bruker så og si aldri sminke lenger. Heller ikke push-up BH, hair extensions, tatovert sminke, formede øyenbryn osv. Jeg synes personlig naturlig skjønnhet er vakrere enn den skjønnheten man får gjennom sminke, hair extensions, formede bryn osv.
Gjest lissi32 Skrevet 16. februar 2008 #3 Skrevet 16. februar 2008 Jeg er lita så jeg elsker sko og høye hæler. Jeg digger vesker, og jeg digger å føle meg vel. Jeg farver gråhårene og bruker sminke på jobb og ved spesielle anledninger. Jeg napper bryn og fjerner hår her og der. Liker å føle meg kvinnelig og vel. For mye av det gode er selvsagt ikke pent.
Tabris Skrevet 16. februar 2008 #4 Skrevet 16. februar 2008 Jeg liker også å føle meg kvinnelig og vel, det er bare ulike elementer som gjør at vi får den følelsen.
Gjest Ansjoni Skrevet 16. februar 2008 #5 Skrevet 16. februar 2008 For mye og for lite forderver alt! Jeg liker godt å pynte meg til fest, og liker å gå velkledd i hverdagen også- fordi det er slik jeg trives! Bruker ikke spesielt mye sminke eller stylingprodukter til hverdags, fordi jeg liker meg best uten. Tror det har mye å si hvordan en selv føler seg, jeg. Ser ikke noe galt med å pynte seg litt og gå i sexy klær heller, for den som liker det.
Gjest Wolfmoon Skrevet 16. februar 2008 #6 Skrevet 16. februar 2008 Jeg ser på sminke som en måte å fremheve de naturlige trekkene jeg har, og en mulighet til å "jevne" ut huden. Og på fest kan jeg også gå litt lenger med f.eks. øyeskyggen. Jeg føler at enkelte kler det å gå uten sminke bedre enn andre, uten at jeg helt kan sette fingeren på hvorfor. Jeg liker også å kle meg komfertabelt, men jeg kan absolutt også være "sexy" uten å ha verken miniskjørt eller utringing. Ser ikke helt at de to tingene nødvendigvis har noe med hverandre å gjøre.
Modern woman Skrevet 16. februar 2008 #7 Skrevet 16. februar 2008 For noen er det naturlig å ikke bruke sminke eller pynte seg så veldig. For andre er det naturlig å bruke sminke og pynte seg mye. Så da kan man vel egentlig konkludere med at uansett hva man gjør så kan man kalle det naturlig skjønnhet (tenkt lenge på den, hehe)
aline Skrevet 16. februar 2008 #8 Skrevet 16. februar 2008 jeg er ei dame på 27 som ALDRI har likt å sminke meg eller kle meg utfordrende....jeg liker å være naturlig...uten sminke og uten noen "spesielle" klær...selv når jeg går på byen eller på en date,så går jeg bare usminket og i jeans og T-skjorte/genser.....jeg går aldri i miniskjørt og liker ikke sexy klær og sexy undertøy- ikke noe for meg.....jeg synes rett og slett at man blir ekstremt falsk av alt dette-sminke,sexy klær osv....man kan jo være naturlig........naturlig skjønnhet er best,eller???... noen synspunkter??? Det ville vært minst like falskt om jeg gikk usminket og i jeans og t-skjorte på date, rett og slett fordi det ikke ville vært 'meg', på lik linje med at mer pyntet og sminket ville vært falskt på deg fordi det ikke er 'deg'. Jeg synes naturlig er fint, og kjenner flere som er helt nydelige uten å bruke noe sminke og som ser flotte ut i alt de kler seg i. Noen synes kanskje det om meg og, men saken er jo at JEG føler meg mer hjemme i jeans og en mer bluselignende topp, og med noe sminke som fremhever det jeg allerede er fornøyd med. For meg ville det ikke føltes naturlig og fint om jeg byttet bh-er til noen som ikke pushet eller formet, om jeg tok ut hair-extensionsene (som er i samme farge som håret mitt og kun er der for å fylle ut der jeg føler jeg har tynnere hår en jeg liker), om jeg sluttet å sminke meg og kun gikk rundt i t-skjorte og jeans. Da ville jeg følt meg som en annen en meg selv, da jeg som person liker å pynte meg, liker å finne klær og utseender som viser hvem jeg er. For noen er det naturlig å ikke bruke sminke eller pynte seg så veldig. For andre er det naturlig å bruke sminke og pynte seg mye. Så da kan man vel egentlig konkludere med at uansett hva man gjør så kan man kalle det naturlig skjønnhet (tenkt lenge på den, hehe) nemlig, dette synes jeg var godt sagt. Det er ikke alltid 'naturlig' er det naturlige for alle.
Gjest Badiane Skrevet 16. februar 2008 #9 Skrevet 16. februar 2008 Jeg synes at det er penere med formede bryn enn uformede, at barberte legger er penere enn ubarberte, og at man blir penere om man farger håret dersom den naturlige fargen er kjedelig, eller om man har en del grå hår. Jeg synes også at de aller fleste (inkludert meg selv) blir penere med litt sminke. Jeg er dermed uenig i at det som er naturlig nødvendigvis er penest, og at man er mer "ekte" og mer moralsk høyverdig dersom man ikke barberer leggene eller sminker seg. Hvis folk trives med å ikke sminke seg, er det for øvrig helt greit for meg. Som flere har sagt tidligere: Folk får gjøre det de trives best med.
Gjest Gjest_Mann_* Skrevet 16. februar 2008 #10 Skrevet 16. februar 2008 Jeg synes et mest mulig naturlig utseende på kvinner er finest så fremt de er pene nok til å kunne komme unna med det. Noen ser friskere og finere ut med sminke, og da er det jo ingen skam i å bruke det. Men hvis man skal ha på sminke synes jeg det er best å være sminket sånn at det ser ut som man ikke har på noe særlig.
Tabris Skrevet 16. februar 2008 #11 Skrevet 16. februar 2008 Det er vel ingen som har sagt at man er mer moralsk høyverdig om man ikke bruker sminke?
Gjest Satans sakfører Skrevet 16. februar 2008 #12 Skrevet 16. februar 2008 Det er vel ingen som har sagt at man er mer moralsk høyverdig om man ikke bruker sminke? Hva hvis sminken er testet på dyr?
Tabris Skrevet 16. februar 2008 #13 Skrevet 16. februar 2008 Hva hvis sminken er testet på dyr? Godt poeng. Ja, personlig synes jeg man viser en bedre moral (eller "etikk", er vel kanskje et bedre ord her) hvis man velger bort sminke som er testet på dyr enn hvis man ikke gjør det.
Gjest lissi32 Skrevet 16. februar 2008 #14 Skrevet 16. februar 2008 Da går jeg i dusjen, kler meg og sminker meg litt, om det er greit??
aline Skrevet 16. februar 2008 #15 Skrevet 16. februar 2008 Da går jeg i dusjen, kler meg og sminker meg litt, om det er greit?? jeg og, skal hoppe i dusjen, skylde av hårkur og ansiktsmaske, føne mitt stripede hår med extensions og sminke meg, finne en fin tunika og stilige bukser, også skal jeg ut å danse.
Gjest Badiane Skrevet 16. februar 2008 #16 Skrevet 16. februar 2008 Det er vel ingen som har sagt at man er mer moralsk høyverdig om man ikke bruker sminke? Nei, ikke i denne tråden, men jeg opplever at mange har denne holdningen i de miljøene jeg ferdes til daglig. Selv om jeg ikke synes at plastikkutseende er særlig fint, har jeg respekt for en del av de som har denne stilen. Jeg har for eksempel en venninne som jobber i et miljø hvor mange går med lusekofte og raggsokker i sandaler, men som selv har en slags bimbo-look med bleket hår, masse svart sminke, røde lepper, kjempestore pupper og ettersittende klær. Hun får massiv motstand på arbeidsplassen på grunn av klesstil og sminkestil, men hun holder stand. Det står det respekt av! Hun er for øvrig kjempesmart. Jeg har også stor respekt for Dolly Parton, som er "all plastic" på utsiden, men som har masse å komme med. Dessuten har jeg sansen for at Alexia Bohwim (som jeg ellers ikke har noe godt inntrykk av) en gang uttalte at da hun skulle få silikonpupper, var hun opptatt av at de skulle se kunstige ut, da hun syntes det var finest. Poenget mitt er at folk bør få ha det utseendet de trives med, og at dersom de synes at plastikk er finest, er det helt greit for meg.
Harlekin Skrevet 16. februar 2008 #17 Skrevet 16. februar 2008 (endret) jeg er ei dame på 27 som ALDRI har likt å sminke meg eller kle meg utfordrende....jeg liker å være naturlig...uten sminke og uten noen "spesielle" klær...selv når jeg går på byen eller på en date,så går jeg bare usminket og i jeans og T-skjorte/genser.....jeg går aldri i miniskjørt og liker ikke sexy klær og sexy undertøy- ikke noe for meg.....jeg synes rett og slett at man blir ekstremt falsk av alt dette-sminke,sexy klær osv....man kan jo være naturlig........naturlig skjønnhet er best,eller???... noen synspunkter??? Jeg må innrømme at jeg ikke synes å gå helt uten sminke av noe slag er naturlig skjønnhet. Rett og slett fordi de fleste av oss har en eller annen "skavank", enten permanent eller av og til. Gudene skal vite at jeg har det ... ! Naturlig skjønnhet blir for meg å se ut som om man nesten ikke har sminke på, selv om man har det. Selv om dette selvsagt ikke er heeeelt naturlig. De fleste har trekk som kan gjøres vakrere med litt sminke. Kjempemye sminke eller helt feil sminke er ikke vakkert, men det finnes en mellomting (som jeg selv prøver å holde meg til). Jeg synes ikke at man er falsk hvis man bruker sminke eller går med fine/sexy klær. Jeg ønsker å ta meg godt ut, og derfor er dette ekte for meg. Endret 16. februar 2008 av Harlekin
Gjest lissi32 Skrevet 16. februar 2008 #18 Skrevet 16. februar 2008 jeg og, skal hoppe i dusjen, skylde av hårkur og ansiktsmaske, føne mitt stripede hår med extensions og sminke meg, finne en fin tunika og stilige bukser, også skal jeg ut å danse. JÅLA danse ja:O) Hørtes arti ut. Vinflaska e åpnet:O)
aline Skrevet 16. februar 2008 #19 Skrevet 16. februar 2008 JÅLA danse ja:O) Hørtes arti ut. Vinflaska e åpnet:O) I know! men jåle er nok mer naturlig for meg en usminket i jeans og t-skjorte, definitivt. jepp, danse blir bra, om formen holder, hangler litt. Men blir uten vinflaske ja.
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2008 #20 Skrevet 16. februar 2008 Jeg må innrømme at jeg ikke synes å gå helt uten sminke av noe slag er naturlig skjønnhet. Rett og slett fordi de fleste av oss har en eller annen "skavank", enten permanent eller av og til. De fleste menn klarer seg jo tydeligvis fint uten sminke uten at kvinner synes det ser stygt ut. Og jeg tror ikke menn er naturlig penere enn kvinner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå