Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Hadde håpet jeg kunne fått noen gode råd her. Bor i England og har/hadde en god venninne via jobb. Hun er norsk også og har kjent henne i ca. 1 år. Vi hadde det jeg vil kalle et flott vennskap selv om vi er veldig forsjellige. Jeg er utadvent, tynn og blond... noe som skaper mye uventet oppstyr blandt Engelske menn. Hun er mer en vennetype og menn pleier som regel å holde seg til å være venner med henne. UANSETT, hun bor med en kamerat av seg. Jeg har alltid funnet han veldig kjekke osv men har holdt meg tilbake da jeg tenkte kanskje det kunen bli noe mellom dem. Har spurt henne om det flere ganger og hun sier at interressen kun er på kameratslig nivå fra begeg parter.

For drøye to uker siden var vi ute på byen og etter mye mye vin endte jeg opp i sengen hans i deres leilighet. Dette gjorde henne gal. Neste dag sa hun at jeg ikke hadde noe respekt for meg selv (er ikke en som ligger med mange menn) og at jeg ikke hadde respekt for henne og at hun nå så på vårt vennskap som avsluttet.

Jeg og han ser hverandre nå ofte og det beveger seg mot noe som faktisk kunne blitt fint, det eneste er at det plager meg at dette plager henne så mye da vi var ganske gode venner. På en annen side mener jeg at jeg ikke gjorde noe galt da jeg hadde gjort mitt beste for å finne ut om hun hadde interresse for han på denne måten pluss at jeg nå vet at det er ødelagt mellom oss likevel.

Noen som kan hjelpe?

Takk

Videoannonse
Annonse
Gjest Huldali
Skrevet

Syns du bør snakke med henne og forklare henne hvordan du trodde tingene lå ann, og at hvis du hadde vist at hun hadde mer enn vennskapelige følelser for denne mannen ville du ikke gjort hva du gjorde.

Det virker jo som hun har følelser for han, selv om hun sa hun ikke hadde det.

Skrevet

Ikke sikkert hun har romantiske følelser for ham, men kanskje hun mener som jeg i min egoisme gjorde: at det var korttenkt med tanke på hva som kunne skje med deres forhold (du og henne, kontra du og han).

La oss nå si at det går bra mellom deg og denne mannen.

Altså, når du kommer på besøk til din venninne, er du da på besøk hos henne, eller hos kjæresten din? Vil hun bli femte hjul på vogna selv om du i utgangspunktet mente å besøke henne?

Hva når du kommer for å besøke kjæresten din? Hva med henne da? Skal hun forlate leiligheten, eller være et stadig "vedheng"?

Og hva hvis det ikke går bra mellom deg og denne mannen. Vil du da kunne besøke din venninne uten at det blir pinlig at han er tilstede? Eller må du tilpasse besøkene til når han ikke er tilstede?

Vil hun måtte høre negativ omtale om ham fra deg, og om deg fra henne?

Dette var noen av tankene som gikk gjennom hodet mitt da jeg opplevde det samme som din venninne opplever nå.

Ja, jeg innrømmer at jeg var egoist.

Skrevet

Jeg mener at man ikke bør legge seg etter sin vennindes venner, ved mindre man spør om det er greit først. Nå som skaden er skjedd kan du jo prøve å prate med henne og få ordnet opp. Går ikke det så må du nesten vurdrere hvem av dem som er viktigst for deg. Han eller henne ...

Skrevet
Jeg mener at man ikke bør legge seg etter sin vennindes venner, ved mindre man spør om det er greit først. Nå som skaden er skjedd kan du jo prøve å prate med henne og få ordnet opp. Går ikke det så må du nesten vurdrere hvem av dem som er viktigst for deg. Han eller henne ...

Jeg er enig her og ville gjerne ordnet opp, poenget er bare det at hun har sagt at løpet er kjørt for vårt vennskap uansett og denne mannen er virkelig bra! Har ikke vært så glad på kjempe lenge jeg!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...