Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2008 #1 Skrevet 16. februar 2008 Jeg bruker løspudder fra The Body Shop. Bør jeg ha noe annet enn ansiktskrem under? Primer/foundation? Vil bare ha et naturlig og fint resultat, altså. Og er det noen som har prøvd Clinique sitt løspudder? Er det i så fall bra? Eller har dere andre pudder-tips?
California Skrevet 16. februar 2008 #3 Skrevet 16. februar 2008 Har du forsøkt mineralsminke da? Det blir som en foundation i pudderform, men der du i mye større grad får sjanse til å selv velge hvor dekkende resultat du vil ha. Jeg syns det er en veldig lettvint måte å få et jevnt utseende i ansiktet, men uten å slippe den "maske"-følelsen jeg får av flytende foundation. I tillegg passer det ypperlig for min sensitive hud. Vanlig pudder har jeg ikke brukt på lenge, syns man får litt for matt hud av det, liker den lille ekstra gløden jeg får av MMU. Eventuelt kan du alltids forsøke gjøre et søk her i forumet, det er sikkert noen tråder her om vanlig pudder også.
Gjest Morgan le Fay Skrevet 16. februar 2008 #4 Skrevet 16. februar 2008 Jeg brukte tidligere bare løst pudder, men med litt concealer der det eventuelt var nødvendig. I tillegg gjerne rouge og/eller solpudder for å gi litt farge. Det er ikke nødvendigvis slik at mer er bedre, spesielt ikke hvis du har fin hud og føler deg fornøyd med "bare" pudder. Pudder og foundation blir gjerne litt i overkant for min smak, mens enkelte ser på det som selvsagt.
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2008 #5 Skrevet 16. februar 2008 Har du forsøkt mineralsminke da? Det blir som en foundation i pudderform, men der du i mye større grad får sjanse til å selv velge hvor dekkende resultat du vil ha. Jeg syns det er en veldig lettvint måte å få et jevnt utseende i ansiktet, men uten å slippe den "maske"-følelsen jeg får av flytende foundation. I tillegg passer det ypperlig for min sensitive hud. Vanlig pudder har jeg ikke brukt på lenge, syns man får litt for matt hud av det, liker den lille ekstra gløden jeg får av MMU. Eventuelt kan du alltids forsøke gjøre et søk her i forumet, det er sikkert noen tråder her om vanlig pudder også. Så når du bruker mineralsminke, bruker du kun det, ikke sant? Ikke noe primer eller noe sånt under? Og nå er sikkert jeg dum, men hva er MMU?
Gjest Morgan le Fay Skrevet 16. februar 2008 #6 Skrevet 16. februar 2008 MMU er bare en engelsk/amerikansk forkortelse for mineral makeup, altså mineralsminke. Når jeg bruker mineralsminke, bruker jeg kun normal fuktighetskrem under.
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2008 #7 Skrevet 16. februar 2008 MMU er bare en engelsk/amerikansk forkortelse for mineral makeup, altså mineralsminke. Når jeg bruker mineralsminke, bruker jeg kun normal fuktighetskrem under. Ok. Takk:) Hvilken mineralmakeup bruker du? Noen som har erfaring med Glo Minerals, I.D. Bare Minerals, Isadora, L`Oreal eller Everyday Minerals?
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2008 #8 Skrevet 16. februar 2008 Kan man bruke vanlig pudderkost til mineralfoundation?
California Skrevet 16. februar 2008 #9 Skrevet 16. februar 2008 Ok. Takk:) Hvilken mineralmakeup bruker du? Noen som har erfaring med Glo Minerals, I.D. Bare Minerals, Isadora, L`Oreal eller Everyday Minerals? Jeg bruker Everyday Minerals (EM). Bestilte gratisprøver (betalte kun 25kr for porto) derfra første gang jeg skulle prøve mineralsminke, noe som gjorde at jeg bestilte full pakke derfra da jeg hadde funet riktig farge. De har også fått inn veldig gode nye børster (kabuki og flat-top). Ellers går diskusjonen om mineralsminke vanligvis rundt om merket inneholder bismuth eller ikke, noe enkelte reagerer på/sensitiv hud. De nevnt ovenfor, bortsett fra EM inneholder bismuth. I.D. Bare Minerals var et av de første merkene, og det mange her har svært god kjennskap til, er populært men dyrere enn mange andre merker, i tillegg til innhold av bismuth. L'Oreal og Isadora har jeg ikke et godt inntrykk av, da det for meg virker som om de inneholder mer tilsetningsstoffer enn andre merker og ikke er like "rene" som f.eks EM, i tillegg til å være dyrere. Det er masse info om mineralsminke her på forumet, gjør et søk så kommer det opp mye!
California Skrevet 16. februar 2008 #10 Skrevet 16. februar 2008 Kan man bruke vanlig pudderkost til mineralfoundation? Jeg har forsøkt med vanlig pudderkost (den største på Body Shop), men fungerer på langt nær like bra som den kabuki-børsten jeg bestilte fra Everyday Minerals. Vanligvis bruker man en kabuki børste eller en flat-top børste til mineralsminke. Den jeg kjøpte kostet bare $10 (ca 55kr) og er suupermyk:) Ble sminket med en I.D Bare Escentuals børste for kort stund siden, og merket at den ikke var like myk mot huden som min EM børste.
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2008 #11 Skrevet 16. februar 2008 Jeg bruker Everyday Minerals (EM). Bestilte gratisprøver (betalte kun 25kr for porto) derfra første gang jeg skulle prøve mineralsminke, noe som gjorde at jeg bestilte full pakke derfra da jeg hadde funet riktig farge. De har også fått inn veldig gode nye børster (kabuki og flat-top). Ellers går diskusjonen om mineralsminke vanligvis rundt om merket inneholder bismuth eller ikke, noe enkelte reagerer på/sensitiv hud. De nevnt ovenfor, bortsett fra EM inneholder bismuth. I.D. Bare Minerals var et av de første merkene, og det mange her har svært god kjennskap til, er populært men dyrere enn mange andre merker, i tillegg til innhold av bismuth. L'Oreal og Isadora har jeg ikke et godt inntrykk av, da det for meg virker som om de inneholder mer tilsetningsstoffer enn andre merker og ikke er like "rene" som f.eks EM, i tillegg til å være dyrere. Det er masse info om mineralsminke her på forumet, gjør et søk så kommer det opp mye! Tusen takk for svar. Fikk veldig lyst på mineralsminke nå...
Gjest Morgan le Fay Skrevet 16. februar 2008 #12 Skrevet 16. februar 2008 Jeg har og bruker mineralsminke både fra Bare Minerals og GloMinerals, men jeg er mest fornøyd med sistnevnte, pga. finishen, som er litt mer naturlig. Dessuten føler jeg at BM tørker ut huden min, som fra før er tørr, slik at jeg får en tendens til kløe. Jeg er fristet til å teste ut Meow Cosmetics, men er foreløpig overveldet av fargeutvalget, og portoen er litt høy til å eksperimentere for mye. Jeg bruker enten en kabuki eller flattop til påføringen.
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2008 #13 Skrevet 16. februar 2008 Jeg har forsøkt med vanlig pudderkost (den største på Body Shop), men fungerer på langt nær like bra som den kabuki-børsten jeg bestilte fra Everyday Minerals. Vanligvis bruker man en kabuki børste eller en flat-top børste til mineralsminke. Den jeg kjøpte kostet bare $10 (ca 55kr) og er suupermyk:) Ble sminket med en I.D Bare Escentuals børste for kort stund siden, og merket at den ikke var like myk mot huden som min EM børste. Er det Long Handled Kabuki du har?
Gjest Morgan le Fay Skrevet 16. februar 2008 #14 Skrevet 16. februar 2008 Er det Long Handled Kabuki du har? Jeg har en (latterlig dyr) kabuki fra GloMinerals, men er bare mellomfornøyd med kvaliteten, så jeg vil ikke anbefale den. Ellers har jeg kabukien fra Bare Minerals, som jeg kjøpte billig på Ebay.
Gjest Gjest_bare meg_* Skrevet 16. februar 2008 #15 Skrevet 16. februar 2008 Jeg har forsøkt med vanlig pudderkost (den største på Body Shop), men fungerer på langt nær like bra som den kabuki-børsten jeg bestilte fra Everyday Minerals. Vanligvis bruker man en kabuki børste eller en flat-top børste til mineralsminke. Den jeg kjøpte kostet bare $10 (ca 55kr) og er suupermyk:) Ble sminket med en I.D Bare Escentuals børste for kort stund siden, og merket at den ikke var like myk mot huden som min EM børste. Heisann. Jeg har den største puddekosten til Body Shop, og bruker denne til funadtion kjøpt hos Earth-Glo Minerals.. Syns resultatet har vært bra, til nå.. Men blir litt skeptisk når du sier kabuki børsten er bedre.. Hva er så bra med denne kabuki børsten?
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2008 #16 Skrevet 16. februar 2008 Ser at de har en såkalt "Free Sample Makeup Kit" på Everyday Minerals. Noen som vet om dette er helt gratis...? Og hva inneholder pakken?
Gjest Morgan le Fay Skrevet 16. februar 2008 #17 Skrevet 16. februar 2008 Børster til mineralsminke er gjerne tettere enn vanlige pudderkoster, og er derfor mer egnet til å gi et jevnt resultat.
Gjest Gjest_bare meg_* Skrevet 16. februar 2008 #18 Skrevet 16. februar 2008 Børster til mineralsminke er gjerne tettere enn vanlige pudderkoster, og er derfor mer egnet til å gi et jevnt resultat. Akkuratt.. Da må jeg kanskje prøve en slik børste da
California Skrevet 16. februar 2008 #19 Skrevet 16. februar 2008 Er det Long Handled Kabuki du har? Jeg har long handled kabuki, men det ser ut som om de er utsolgt for øyeblikket? Flat top børsten tror jeg likevel er en fullgod erstatning. Disse børstene ble lansert rett før nyttår og har fått svært gode kritikker på makeupalley.com (i motsetning til de tidligere børstene de hadde).
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2008 #20 Skrevet 16. februar 2008 Jeg har long handled kabuki, men det ser ut som om de er utsolgt for øyeblikket? Flat top børsten tror jeg likevel er en fullgod erstatning. Disse børstene ble lansert rett før nyttår og har fått svært gode kritikker på makeupalley.com (i motsetning til de tidligere børstene de hadde).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå