Gå til innhold

alternativ til ull..

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg vet ikke om jeg vil kalle det kresen heller, men Lukas er altså så overømfindtlig mot ull, at det er helt vondt! I går var det kaldt her og da måtte det ullstillongs til, for et helvete og få på!! han merker at det er ull selvom det er den fineste prinseull, det har ingen betydning, og jeg tror ikke det bare er noe han har fått for seg..Fikk en flott lue til jul fra troll og uten at vi sa noe merket han det er ull. Han ble like hysterisk i dag, og om ikke verre. Vi ble nesten redde han tok helt av, sang og sang masse sanger på en skingrende måte som for å beskytte seg (?) Vi tok pologenser i bomull og ullstillong og til slutt gikk det, men han har ikke det noe bra, han blir trist og går på en spes måte.

Så kjære alle der ute..finnes det noe alternativ, noe med fleece feks til å ha helt innerst??

Han begynner i ny bhg mandag og jeg ønsker ikke at de skal måtte ta opp en sånn konflikt eller at han skal få en dårlig start pga ull...Men er det kaldt må han jo ha noe godt og varmt innerst på kroppen også...

-hjelp..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan bruke sportsundertøy av typen "superundertøy" istedenfor. Eller ullundertøy med innside av polypropylen, både Helly-Hansen og Ulvang har dette (Devold også, tro?).

Cubus har ullundertøy med innside av bomull. Det er et mye dårligere alternativ, fordi du da får bomull, som blir kald når den er våt, inn mot huden. Polypropylen transporterer fuktigheten ut i ull-laget, og ull varmer også når den er våt, i motsetning til bomull.

Skrevet

Takk for svar! HVor kjøpes dette da. Vil ha det beste alternativet...

Skrevet
Takk for svar! HVor kjøpes dette da. Vil ha det beste alternativet...

Sportsbutikker.

Skrevet

Devold-undertøyet kan kjøpes på OBS her i Oslo, i hvertfall. Sikkert på andre OBSer også :)

Skrevet

Når du sier du har prøvd det fineste "prinseull", har du da prøvd kasjmir, angora og merino-ull, evt. ull-silke blanding?

Jeg har alltid nektet å gått med ull, inkludert såkalt kløfri ull, for det har klødd og stukket uansett, nå har jeg ullsokker i angora, ull-undertøy i merino-ull og i ull/silke, ingen av disse stikker eller klør på meg i alle fall :)

Angora og kasjmir finnes kanskje ikke i undertøy, men i andre plagg.

Du får kjøpt merino-ullundertøy i villmarks- og sportsbutikker.

Ull-silke blanding kjøpte jeg en gang fra Spar Kjøp katalog, men finnes sikkert også i villmarks- og sportbutikker!

Skrevet

vet ikke helt hva det er , men det heter vel prinseull/ prinsesseull- lyseblått/ lyserosa...tydeligvis grusomt å ha på. Vi skal kjøpe det fra devold. Skjønne rikke jeg ikke har tenkt på det før, har jobba mange år i bhg og sett spes en familie som bruker det merke..liksom bare tenkt ull ull ull, jeg og. Og ull er tull, som Lukas sier...

Er det velidg dyrt? Skal kjøpe det uansett altså...

Skrevet

Devold active kids, er kjempebra! (jeg bruker det selv, jobber i barnehage).. :sjenert:

Det har en innside av polyester, og holder meg varm, selv når det er godt over 10 minus. (er beregnet for +5 til -20 grader)

Det koster 229 kr per del.

Devold

Skrevet

"Stilongs" har en egen serie som er kombinasjon av ull og microfiber (har sånn Ludvig og Solan logoer på). du får dem i en del sportsbutikker og barnebutikker. De er kjempegode, og ingen barn jeg har hørt om har noen gang klaget over kløing. men de er litt dyre, 230 kr pr del. våre barn lever i dem halve året.

Skrevet

Ull med silke innerst kan dere forsøke, i tillegg til det "superundertøyet" som blir foreslått her. De fleste tåler også ubehandlet ull selv om de reagerer på annet ulltøy.

Håper dere finner noe som ikke klør! :)

Og hils Lukas og si at ull er gull! ;)

Skrevet
Når du sier du har prøvd det fineste "prinseull", har du da prøvd kasjmir, angora og merino-ull, evt. ull-silke blanding?

Jeg har alltid nektet å gått med ull, inkludert såkalt kløfri ull, for det har klødd og stukket uansett, nå har jeg ullsokker i angora, ull-undertøy i merino-ull og i ull/silke, ingen av disse stikker eller klør på meg i alle fall :)

Angora og kasjmir finnes kanskje ikke i undertøy, men i andre plagg.

Du får kjøpt merino-ullundertøy i villmarks- og sportsbutikker.

Ull-silke blanding kjøpte jeg en gang fra Spar Kjøp katalog, men finnes sikkert også i villmarks- og sportbutikker!

prinseull er merinoull.

Ville nok anbefale en ull-silke blanding, ull med polyester innerst, eller "teknisk undertøy" hvis merinoull klør.

Skrevet

Vi har kjøpt ullundertøy gjennom Bokklubben. Tror muligens det er en balnding med silke. Den er i hvert fall mye glattere å ta på.

Hilsen Lille meg

Skrevet
Vi har kjøpt ullundertøy gjennom Bokklubben. Tror muligens det er en balnding med silke. Den er i hvert fall mye glattere å ta på.

Hilsen Lille meg

Ingen silke i det, nei. Det er så vidt jeg husker ren merinoull.

Vi synes også det hadde veldig fin og my kvalitet.

Gjest barelillemeg
Skrevet

Du kan prøve blandinger med soya. Samme egenskaper som ull, men silkemykt og behagelig. Sjekk ut lilleba

Jenta mi bruker det masse.

Skrevet

tusen takk for masse svar. Kjøpte devold i går og det tror jeg blir bra, han fikk kjenne det på huden sin og godkjente det ;-)

Skrevet

Kjøpe Devold på nett?tips noen?",)

Thanx!

Hilsen ull-øverfølsom-Devold-tilhenger",)

Skrevet

Man overlever fint uten ull! :ler: Da jeg vokste opp var hjemmestrikkede ullplagg et "must", men jeg klødde som en gal og fikk faktisk utslett av dem. Som voksen takler jeg heller ikke ull direkte på huden uansett kvalitet, så min løsning er bomull innerst og ullgenser/-stilongs utenpå.

Hadde mine barn hatet ull like mye som jeg gjorde/gjør, hadde de rett og slett fått slippe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...