Gå til innhold

Muggsopp på kjøkkenet

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Malin_*
Skrevet

Det er blitt oppdaget muggsopp på kjøkkenet. Det har vært lekkasje over lang tid viser det seg. Mesteparten av underskapene er nå fjernet i tillegg til at gipsveggen bak kjøkkeninnredningen er fjernet. Det måtte også fjernes en del av gulvet.

Leste litt på nett om muggsopp og ble ganske skremt. Det kan forklare hvorfor jeg bl.a. har vært så trøtt det siste året samt noen andre plager. All synlig muggsopp er nå fjernet.

Det jeg er redd for er at muggsoppen kan sitte i selve kjøkkeninnredningen uten at det er synlig. Dette er klart en forsikringssak. Kan jeg be om ny kjøkkeninnreding eller må jeg godta at den gamle blir satt opp igjen? De må lage ny sokkel til deler da dette var ødelagt. Er et firma som tar seg av alt sammen.

Noen med råd, tips eller erfaring? Noe jeg burde tenke på?

Jeg vil jo bare ha ting helt i orden, men er redd for at det kan være igjen muggsopp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du sikker på at dette dekkes av forsikringen? Det er bare plutselige skader som dekkes, og selv om muggsoppen oppdages plutselig har den jo vært der en stund.

Har vært i noenlunde lik situasjon, om ikke å omfattende, og fikk fjernet alt som hadde vært i nærheten fuktskaden, sånn for sikkerhetsskyld. Det er en skrekkelig opplevelse. Og når man tenker på at det er helseskadelig å leve med sånt i huset, så er det ikke noe trivelig.

Gjest Gjest_Malin_*
Skrevet

Det blir dekket av forsikringen.

Jeg fikk nemlig en litt større vannlekkasje fra varmtvannsberederen. Da hadde det kanskje rent et døgn før jeg oppdaget det.

Det var da de rev kjøkkenet at de så det har vært en tidligere lekkasje eller en veldig liten lekkasje over tid i tillegg til det jeg oppdaget. Det er borettslaget som har ordnet med saneringsfirma og som tar det med forsikringsselkapet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...