Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest lissi32
Skrevet

Samboeren min ønsker seg porsche.

Jeg syns det er kvalmt og klyseri!!

Trenger ikke at folk skal se at vi har en porsche utenfor huset.

Er jeg teit? Er dette en guttedrøm?

Hvordan ville dere stilt dere til dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest Porsche elsker
Skrevet
Samboeren min ønsker seg porsche.

Jeg syns det er kvalmt og klyseri!!

Trenger ikke at folk skal se at vi har en porsche utenfor huset.

Er jeg teit? Er dette en guttedrøm?

Hvordan ville dere stilt dere til dette?

Jeg er jente og min drømmebil er Porsche 911.

Porsche er et stil ikon og en svært klassisk bil. Det er ikke allverdens mange slike, jeg kan nevne noen av de jeg liker: Jaguar E-type, Mini Morris Cooper (orginalen, ikke den nye som er kommet nå) og VW Boble (også orginal).

Så nei jeg synes ikke det er "harry" at noen ønsker seg en slik bil. Det er MER harry når man ser middelaldrene sjåfører i slike biler i klærne som mor har kjøpt til dem fordi de ikke eier snøring, men tror de drar damer i en fet bil.

Gjest lissi32
Skrevet

Jeg liker ikke at folk skal tro vi er klysete. Jeg er ikke opptatt at ting skal være merkeklær osv. Jeg har et avslappet forhold til slike ting, det bare ikke passer helt til min livsstil.

Jeg har helt andre prioriteringer i livet, og veldig vanskelig å ha en mann som bare tenker penger og status:(

Gjest lissi32
Skrevet
Porsche er bare en penisforlenger.

tja men penisen er bra som den er...

Skrevet

Hvis du hadde hatt et avslappa forhold til merketing og status symbol hadde vel ikke dette vært et problem ?

Gjest Tigress
Skrevet

Eg trur du kan slappe heilt av, Lissi, det må då vere lov å ønske seg ein så klassisk lekker bil som ein Porsche utan at det tyder at ein er oppteken av merke. Ein kan seie mykje negativt om merke og slikt, men det er no ofte slik at dei lekraste tinga er dei dyraste. Sjølv eg skjønar korfor han har lyst på ein Porsche, sjølv om eg er heilt uinteressert i bil.

Gjest lissi32
Skrevet
Hvis du hadde hatt et avslappa forhold til merketing og status symbol hadde vel ikke dette vært et problem ?

Vel, jeg syns kanskje fokus bør være et annet sted enn å hige etter ting man ikke har hele tiden. Skjønner??

Hvorfor kan man aldri være fornøyd med slik man har det?

Skrevet

Nå har jeg lest mange tråder av deg, Lissi, og jeg sitter igjen som et spørsmålstegn i forhold til hvorfor du er sammen med kjæresten din. Det virker som om dere ikke har noen prioriteringer eller ønsker til felles, og at du kun irriterer deg over han.

Når det gjelder Porchen, så ser jeg ikke problemet. Skal man ikke kunne drømme? Eller er drømmer om ting ikke verdt noe i dine øyne?

Gjest lissi32
Skrevet
Nå har jeg lest mange tråder av deg, Lissi, og jeg sitter igjen som et spørsmålstegn i forhold til hvorfor du er sammen med kjæresten din. Det virker som om dere ikke har noen prioriteringer eller ønsker til felles, og at du kun irriterer deg over han.

Når det gjelder Porchen, så ser jeg ikke problemet. Skal man ikke kunne drømme? Eller er drømmer om ting ikke verdt noe i dine øyne?

Nei det er jo der problemet ligger. Jeg er sammen med forloveden min fordi jeg elsker han! Har aldri elsket noen andre så høyt!

Men prioriteringene er forskjellige. Jeg har andre verdier, jeg vil ha barn. Jeg er 33 år, vi har hus, jobb og god økonomi.

Han vil bli rik først..

Så da sier det vel seg selv...?

Skrevet

Du sier at du elsker han! Dere har ikke de samme verdier nevner du i samme åndedrag så det er vel naturlig å lese i mellom linjene at hans verdier er ikke noe som du elsker ved han. Hva er det igjen da bortsett fra kunstige fasader som skal opprettholdes koste hva det koste gjør? Jeg bare spør! ikke bit meg er du snill!

Gjest lissi32
Skrevet
Du sier at du elsker han! Dere har ikke de samme verdier nevner du i samme åndedrag så det er vel naturlig å lese i mellom linjene at hans verdier er ikke noe som du elsker ved han. Hva er det igjen da bortsett fra kunstige fasader som skal opprettholdes koste hva det koste gjør? Jeg bare spør! ikke bit meg er du snill!

Kun kjærligheten mellom oss, men det er nok ikke nok :gråte:

Skrevet

Nettopp dette jeg lurer på også. Hva annet enn fasaden hans elsker du egentlig, når alt av verdier og prioriteringer er totalt forkjellige fra dine egne?

Skrevet

Samme gjest som over: Det gjør meg vondt å se at du har det vondt og for al del jeg sier ikke at ting er skrevet i stein og at det ikke er håp for dere! Som en mann må jeg si at du må være tøffere med å forklare han hvor viktig den nåværende forskjellen i verdigrunnlaget er for deg og dine ønsker for fremtiden!

Det er den eneste måten for han og kanskje ta et oppgjør med hva han innerst inne ønsker med deg også-

Lykke til!

Skrevet

Jeg hadde vært skeptisk først og fremst fordi det er dyrt. Det er andre ting jeg mye heller ville brukt pengene på.

Gjest lissi32
Skrevet
Nettopp dette jeg lurer på også. Hva annet enn fasaden hans elsker du egentlig, når alt av verdier og prioriteringer er totalt forkjellige fra dine egne?

At han hele veien holder meg på gress, med løfter og drømmer som ikke står overens med det han gjør i handling.

Han tørr ikke rett og slett... Han er blitt vokst opp i en verden/familie der han tror alt dreier seg om penger. Han er storbygutt. Jeg er fra landet hvor vi ikke brydde oss om hvordan folk gikk kledd.

Jeg tror han vil, men han tørr ikke.

Vanskelig å nå inn til han egentlig. Alt for han er å få formuen sin til å vokse, tror jeg.

Skrevet

Alle guttene jeg kjenner som ønsket seg porche 911, hadde plutselig ikke lyst på en sånn lengre når de ble voksne (fikk barn o.l.), så jeg ser på det som en guttedrøm som de fleste vil "vokse" av seg. :)

Gjest lissi32
Skrevet
Alle guttene jeg kjenner som ønsket seg porche 911, hadde plutselig ikke lyst på en sånn lengre når de ble voksne (fikk barn o.l.), så jeg ser på det som en guttedrøm som de fleste vil "vokse" av seg. :)

Kan nok være du har rett:O)

Tiden vil vise. Vet han vil bli verdens beste far når han først får barn, om han får barn.

Skrevet

Lissi32, hvorfor bry seg om hva folk kan se utenfor huset deres?

Mannen min ønsker seg en Corvette, og nå synes jammen jeg også at det hadde vært tøft å cruse rundt i. Tenk deg en fin vårdag med taket ned, vind i håret og kjøre på kosetur.

Vet ikke om jeg synes jeg synes de bilene er så fine, men gjør det noe::::???

Drit i naboene. Kvalmt er det ihvertfall ikke, synes nå jeg. :goodbye:

Skrevet
Nei det er jo der problemet ligger. Jeg er sammen med forloveden min fordi jeg elsker han! Har aldri elsket noen andre så høyt!

Men prioriteringene er forskjellige. Jeg har andre verdier, jeg vil ha barn. Jeg er 33 år, vi har hus, jobb og god økonomi.

Han vil bli rik først..

Så da sier det vel seg selv...?

Ja det som sier seg selv er vel at du synes at det du vil, ønsker og drømmer om er viktigere enn hans drømmer og ønsker? Han ønsker seg en Porsche, du vil ikke ha fordi det ødelegger ditt "image" (jmf du vil ikke at noen skal se en slik bil foran huset ditt..).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...