Gå til innhold

konsulent for oriflame?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

er det noen som er eller har vært konsulent for oriflame her?

hvor mye er det vanlig å tjene på dette sånn gjennomsnittlig, og er det noe å satse på?

takknemlig for svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest1

:hoho:

unnskyld at jeg må le - det er ikke for å være slem.

Jeg begynte selv som konsulent for Oriflame for femten år siden, og skulle tjene litt ekstra. Gjorde jo også det da, men nå skal du høre hva damen svarte mannen min da han spurte om det var noe penger å tjene på det. "Ja, hvis man er ute hver kveld i uken, og noen ganger har to parties på en kveld, så kan man komme opp i over et hundre tusen!"

For det gjorde hun nemlig.

Fortsettelsen på historien:

Senere, etter fem år omtrent, begynte jeg å selge smykker på samme måten, men i et nettverksselskap, (bedre bonussystem) og var da på et party hvor min gamle gruppesjef i Oriflame var tilstede. Hun jobbet fremdeles med Oriflame, var distriktsjef og alt, hun har alltid vært dyktig. Hun kjøpte et par øredobber av meg, til ca tre hundre kroner, men måtte vente til lønning før hun kunne betale dem!! hallo - tjener man penger i den bransjen? Ikke før man er veldig veldig høyt oppe i systemet og har veldig mange under seg i gruppa si, veeeeeeldig mange må det være, for denne damen hadde en stor gruppe - som jeg sa - distriktssjef!!

Nei, hvis du virkelig vil tjene penger, og ikke bare vil ha en ekstrajobb for å komme deg ut litt, så velg noe annet.

Du må gjerne PM meg... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lyst og si litt om dette jeg også.

Til gjest vil jeg si:

Hva gjennomsnittsfortjenesten er på, det er umulig å si.

Det kommer helt ann på innsatsen man gjør.

det ligger et sted mellom 0 og 50 000 pr. mnd :wink:

Og du tjener alltid mest på det du gjør selv.

Og litt til Mysepusen :blunke:

Nå vet jeg ikke hvordan det var i Oriflame for 15 år siden, annet enn fra kundesiden, men jeg vet ganske godt hvordan det "funker" nå.

For det første !!! De som tror de kan tjene penger uten å gjøre en innsats, må tro om igjen. Oriflame er et seriøst firma som ikke lover gods og gull til de som bare vil høste.

Man må jobbe for å tjene penger - det er en regel som gjelder overalt - så sant man ikke vinner i lotto eller arver.

Den DS'en du nevner, som ikke hadde råd til å betale smykkene før lønna kom, kan umulig ha hatt så sterkt distrikt. Man tjener ikke masse penger med å såvidt klare vedlikeholdet for DS'er.

Eller hun kan jo rett og slett ha hatt andre store utgifter på den tiden ??

For meg så var ikke pengene med Oriflame det viktigste. for jeg skulle bare ha meg en hobby. Men det har tatt litt av.

På 11 måneder så har jeg foruten ganske mye penger, fått 2 reiser.

En til Sharm El Sheik, og en til Bahia Feliz, og masse gaver osv osv..

Og det å måtte holde et par partyer hver kveld, er det mange som ikke gjør i dag. Det er nemlig helt valgfritt.

Jeg har ikke holdt ETT eneste party, og kommer kanskje aldri til å gjøre det heller.

Jeg ser på systemet i Oriflame som meget rettferdig. Jobber du - så får du det mangedobbelte igjen.

Gjør du lite eller ingenting, så får du heller ingenting.

Man bestemmer alt selv.

Jeg har til nå hatt en helt vanlig deltidsjobb ved siden av, men slutter der etter ferien. Og satser fulltid på Oriflame.

I min deltidsjobb så har jeg hatt den samme lønna, uansett god eller dårlig innsats. Ingen sjanse til å avansere, ingen reiser, premier, økt lønn, eller lignende. samme beløp på lønnslippen uansett. :cry:

Står sikkert i fare for å bli slettet eller moderert nå, men følte for å komme med et annet syn på saken enn den som kom frem over.

Vil gjerne få frem at man kan tjene penger på dette - dersom man gjør en god jobb. Noe annet lover ikke Oriflame.

Lykkes du - takk deg selv

Misslykkes du - takk deg selv da også.

Så enkelt, eller vanskelig om du vil :wink:

Mvh

Cita.

Ønsker "Gjest" å vite mer, så send meg en PM, da jeg ikke vet hvor mye jeg kan skrive her på KG'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sansen for slike konsept!!!

Jeg blir litt flau på selgernes vegne når de desperat prøver å selge dårlige produkter... Og de blir mer og mer griske etterhvert som de selger mer.

Måten produktene blir solgt på er også litt på kanten synes jeg. Det at selgeren opptrer blandt venner og kolleger skaper ofte press og tanker om at man må vel kjøpe fordi det tross alt er en venn som selger dette.

Det er i alle fall min erfaring. Har aldri kjøpt slike produkter, men noen av mine venner har tidligere blitt lurt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desperate selgere er også noe av det værste jeg vet også. :evil:

Sånne som selger varer, uten kunskap om produktet de selger.

Mange handler sine hudpleie og kroppspleie produkter på super'n -

hvor mange av oss kan gå til kassadama å få gode nok opplysninger om produktene butikken selger ?

om innhold, til hvilken hudtype, osv osv.

Jeg ble spurt første gang tidlig på 90 tallet om jeg ville begynne med dette, og jeg holdt stand helt til 2002 :ler:

I mellomtiden har jeg hele tiden vært fast bruker av produktene, og således fått rimelig god produktkunskap.

Å antyde at Oriflames produkter for dårlige, tar jeg ikke alvorlig engang. Oriflames levetid bør kunne motbevise det. 35 år i markedet, og stadig stiger omsetningen,.

Selv tror jeg få av mine venner har følt seg presset til og handle av meg.

Da det ikke ligger i min natur å presse frem et salg.

Det ville jo være å gamble med vennskapet, og det ville blitt tynt med venner etterhvert. :P

Nå består mye av mitt salg av "gjenkjøp"

Kundene mine ringer meg å bestiller, helt av seg selv. Å det kan neppe kalles å lure noen.

Og tro det eller ei, :enig_animasjon: jeg fraråder fra tid til annen, mine kunder å kjøpe et eller annet produkt de har lyst på, nettopp for de jeg vet at produktet er feil for dem.

Mitt motto er å ha fornøyde kunder, ikke flest mulig !!!

Hadde ikke produktene stått til deres forventning, så hadde de jo bare kjøpt et annet merke, ikke sant ??

Og dessuten, når jeg kan tilby mye av samme type produkter som i forretninger, hvorfor skal da ikke folk handle av meg ??

Jeg kan gi dem personlig veilledning, råd og tips, 100 % garanti,

Ei venninde av meg selger stilige klær - hvorfor skal da ikke jeg kjøpe av henne, og la henne få fortjenesten, fremfor en butikk i "byen"

Kommer hun med en katalog, der intet faller i min smak, so what ?

Da sier jeg Nei takk, enkelt og greit.

Det at man syntes man må kjøpe noe, fordi det er venner som selger, er vel litt naivt vel ?

Kan selvsagt kun snakke for meg selv, men jeg selger kun til voksne folk, og de bør da klare å ta en avgjørelse selv ?

Ikke ti ville hester ville klart å få meg til og kjøpe en vare jeg ikke trenger, har lyst på, har råd til, osv osv.

mvh

Cita.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pekte ikke direkte på Oriflame da jeg brukte begrepet dårlige produkter. (Skulle kanskje ha satt dårlige i hermetegn..). Jeg har som sagt aldri prøvd slike produkter. Rikker meg ikke fra Esthetique, jeg :wink:

Men dette er min erfaring, altså kunnskapsløse, griske og påtrengende kolleger. Og mange av mine venner har følt seg lurt, men de har kanskje ikke fått riktig veiledning...

Det er flott å høre at det er seriøse mennesker som deg i denne bransjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å høre at det ikke var Oriflame du antydet som dårlige produkter :wink: For de er veldig bra.

Nå sier ikke jeg at alle 4-500 produktene i sortimentet er mine favoritter, med det har jo litt med behov, hudtype og smak å gjøre, ikke sant ??

Er det noen som presser på deg ting du ikke vil ha - og du syntes det er vanskelig å si nei, så still dem spørsmål om produktene.

Hva de inneholder, hvorfor de inneholder ditt og datt, det pleier å være en "turnoff" for selgere som ikke vet hva de driver med.

Dine venner som du sier har blitt lurt, har nok kjøpt produkter av en/ei som ikke har peiling. Oriflames flotteste å dyrerste nattkrem er ikke den beste kremen for alle. Det kommer helt an på hudtype og behov.

Vi har f.eks en kjempeflott renseserie for de med tørr hud. En kunde vil neppe bli fornøyd med den, eller meg, dersom hun har fet hud. You see ??

Det er mitt ansvar å påse at kunden får det hun/han trenger, ikke at jeg skal selge den dyreste serien. Det vil jo i lengen kun gå utover meg selv.

Se bare på deg selv og Esthetique - her har du tydeligvis fått all den inforen om produktene du trenger, og hjelp til å finne de rette produktene for deg.

Så kos deg med Esthetique's produkter, de er kjempefine.

Må innrømme at jeg har hatt ett og annet derfra selv også :oops:

Et godt argument for deg, neste gang du møter på en påtrengende selger av ett annet merke.

Ikke for det, ingen har krav på noen grunn av deg, for å si NEI TAKK !!

Ha en fin dag !!

Hilsen Cita.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er fint å finne produkter som man liker!!!!

Du har helt rett i at en av grunnene til at jeg alltid kjøper mine produkt på Esthetique, er fordi jeg der får god hjelp til å finne de produktene som passer akkurat meg :D

Ha en fin dag du også :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Cita -

godt å høre at det går an å tjene penger i Oriflame også, men for at dere skal kunne komme opp i 50 store imåneden må de ha lagt om systemet ganske markant siden min korte karriere i selskapet.

Jeg jobbet et halvt år, lå stadig på listen over landets ti beste selgere, men myyyyye penger ble det ikke. Endel ble det, men jeg vet ikke hvor mye jeg skulle ha solgt for å karakterisere det som mye.

Det finnes utrolig mange andre og mye enklere måter og tjene penger der ute, hvis det er penger man gjør det for - som meg.

Men lykke til videre med deg, som velger å gå fulltid med Oriflame! Tvi -tvi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha Mysepusen.

Alltid kjekt med noen "tvi tvi'er" med på reisen :blunke:

Selv er jeg ikke oppe i de 50 store enda, men jeg jobber med saken :hoho:

Jeg liker systemet til Oriflame, og det og treffe mange forskjellige mennesker. Delta på kurs, møter, "skolen" osv osv.

Å det ligger masse morsom utfordring i å hjelpe "damene og mennene i gruppa mi, som pr. i dag teller nesten 70 stk.

Skulle gjerne vært oftere inne på den lista over norges beste selv også, men jeg prioriterer gruppa mi fremfor eget salg. Døgnet har får få timer.

Hilsen Cita.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...