Gå til innhold

Skader fra laptop?

Anbefalte innlegg

Gjest Likermac
Skrevet

Vet ikke helt om jeg skulle poste det her i dataforumet eller på helse (eller kanskje på velvære) siden det på en måte angår alle temaene. Saken er at jeg har fått ny laptop, for første gang i mitt liv (det viktige her er laptop da, ikke om det er første gang eller at den er ny, hehe). Etter at jeg fikk den, har jeg jo nytt de trådløse gleder til alle døgnets tider og i mange situasjoner. Blant annet har jeg surfet med den på fanget uten bukse på. Ikke noe dirty altså, men har sittet i trusa eller kort nattkjole og hatt den på fanget, det vil si på lårene. Her en dag oppdaget jeg en masse merker på det venstre låret mitt, fra kneet og kanskje tjue centimeter oppover, minst. Det ser ut som sånn rød- eller blåmarinert man blir når man fryser, men det går ikke bort selv om jeg ikke fryser, og det kom etter at jeg hadde laptopen på nakent fang i timesvis, og den laptopen blir ganske varm. Det synes jo jeg er deilig da, siden jeg er ganske frossen og det er tross alt vinter. Men nå har jeg blitt litt engstelig her. De merkene er ikke pene, det er nå det viktigste, men hva verre er, jeg lurer på om jeg har fått en brannskade eller enda verre, kanskje en strålingsskade av laptopen min. Låret har vært rødt og blått i et par uker nå. Det går ikke bort! Hva kan dette være, og er det farlig? Kan jeg få det bort og i tilfelle hvordan? Er dette vanlig?

Laptopen er en MacBook, siste utgave og svart, hvis det har noe å si.

Hjelp!

Videoannonse
Annonse
Gjest Sammaomdetermac
Skrevet

Det er garantert ikke strålingsskade. Men hvis det varer i flere uker, og du ikke holder det ved like ved å sidde med maskinen i fanget hver kveld, ville jeg sjekket med legen.

Kanskje du er allergisk mot noe? (Mac kanskje? ;-) )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...