Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

lurer på om jeg er mamma til verdens tammeste katt, eller er dette vanlig?

pus er nemlig en katt som lyder navnet sitt. når jeg stikker hodet ut døra og kaller på ham, kommer han nemlig galopperende, i 98% av tilfellene. hilser med et mjau, og slenger halen rundt leggene mine.

han er generelt et meget selskapelig lite dyr, som gjerne går i beina på meg innendørs og følger etter meg når jeg er ute i hagen.

og sover oppå meg om natten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Katten min kommer når jeg plystrer på henne, som en hund!

Skrevet

Min kommer både når jeg roper eller plystrer. Og han kan sitte på kommando :ler:

Tidligere hadde jeg hund også, og den lille pusen slo alltid følge når vi skulle ut på tur.

Sitter jeg for lenge med PC'en eller bøkene, legger han seg klask oppi det jeg har foran meg, begynner å leke med pennen jeg skriver med eller jakte mus.

Vibeke

Skrevet
Katten min kommer når jeg plystrer på henne, som en hund!

Min også :blunke:

Gjest M-ling
Skrevet

Jepp, det har alltid mine gjort også.

Èn var helt spesiell, og fulgte i beina mine hvor enn jeg gikk. Nesten irriterende (skaffet meg katt, ikke hund :murvegg: ).

Jeg har forresten hørt at katter lettere reagerer på ord (derav navn) med "S" i...

Noen som har hørt noe lignende? Vet ikke om det stemmer.

Skrevet

jepp. s-lyden er på en frekvens i nærheten av lyder kattens naturlige byttedyr lager.

Gjest M-ling
Skrevet

Ah.

Derfor min søster alltid ble mer poppis med sitt "psssssssst", enn meg med mitt bøse "kom hit - nå!", da vi var små...

Lært noe nytt i dag også.

Skrevet

Vår Pusi kommer også stort sett hver gang vi roper på han når han er ute....

Hvis man sier navnet hans når han f.eks ligger i sofaen, løfter han hodet og kikker på oss...

Ikke minst går han rundt og prater hele dagen... På sin måte selvsagt...

"mjau, mjau... Mjau, mjau..."

Hvis man snakker til han mens han ligger i fanget og koser, sier han noe sånt som "mjah..mjah..mjah..."

:P

Skrevet

Jo - bøllefrøet kommer stort sett når jeg roper på henne, men hun er ikke så "dressert" som den katten vi måtte avlive tidligere i år. Og hun er veldig opptatt av hva som skjer på tastaturet, så hun legger seg oppå det når jeg skriver - hvis hun får en mulighet

Han satt på komando, og kunne rulle rundt og takke for maten. men han ble, i tillegg til å bli trent av oss, oppdratt av en hund, så jeg er ikke sikker på om han kanskje trodde han nesten var eb hund......

Skrevet

Begge kattene våre (hjemme hos mamma og pappa) kommer når vi roper på dem.

Gjest Kira
Skrevet

Kattene jeg har hatt kom når jeg ropte på den, kommer an på tonefallet ditt. Tviler på at katten din ville kommet hvis du ropte med den sure stemmen! :lol:

Gjest Lady-M
Skrevet

Begge kattene mine kommer når jeg roper på de. Hvis jeg klapper meg på låret når jeg sitter, hopper de opp i fanget. Og når jeg sier "Legge seg", legger de seg ned! De kan til og med snakke! (nesten...) Hankatten min skal alltid fortelle hva han opplevd gjennom dagen... skravler og skravler når han kommer inn katteluka.. :ler:

Har nemlig verdens mest dreserte katter. :D

Skrevet

Katten kommer når vi plystrer eller når vi roper "pus". Den hoper også opp i fanget vårt når vi roper/plystrer og klapper i fanget.

Skrevet

Ønsker meg katt igjen jeg....

:Drømme:

Skrevet

Pusen min lyder navnet sitt....(når d passer han, da....) Han prater utrolig mye.....EEEEEEIIIIII!!! sier har og smiler over hele fjeset når jeg kommer hjem. Han kan si 'mamma'.....MAMMMAMMM!!! Og når jeg spør han om har er pen gutt idag, svarer han MJAAAAAAA!!!

Skrevet

Alle kattene jeg har hatt har kommet når jeg ropte på dem.

Hadde en hannkatt som jeg førte lange samtaler med. Jeg spurte om noe, og han svarte med lange mjaue-setninger.

Savner katt noe aldeles fryktelig av denne tråden her...

Skrevet

Katten våres kommer når man roper på den hvis den er ute..

Men er han inne bryr han seg ikke om noen roper på han. Da skal han sove.. :wink:

Men den forrige katten vi hadde kom når man ropte på henne uansett hvor hun var..

Gjest Vega
Skrevet

Hetterotta jeg hadde da jeg var atten kom da jeg kalte på ham...

Alle kattene vi hadde opp gjennom årene (ikke mer enn to av gangen) kom da vi ropte.

Alle hadde navn med S i seg. Tror katter kommer, dersom de er lært til at det skjer noe positivt når de blir tilkalt (mat, kos). :D

Gjest Hulderjenta
Skrevet

Min gamle pusekatt, desverre nå på de evige jaktmarker (*savner ham*) kom alltid når vi plystret på ham! Åpnet døren, ingen katt i sikte, plystret på ham, og han kom løpende med en gang! Var han et stykke unna, kunne man bare lukke døren og gå tilbake etter et minutt, så stod han utenfor døren og mjauet! Å- han var så skjønn... :cry:

Skrevet

våre og kommer når vi roper på dem (5 stk), men det er ikke alltid de gidder. alle reagerer på sitt EGET navn, men hvis de sover eller er veldig opptatt med noe (fluer osv :ler: ) leer de bare på ørene.

katter er deilige dyr, kunne ikke tenkt meg noe annet:)

klem Iset

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...