Gå til innhold

hva vil du høre på en spinningtime?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Caroline_*
Skrevet

Hei alle sammen=)

har nettopp kommet fra trening. skal sette opp et nytt program for spinningtime jeg skal ha. trenger noen tips til musikk. har dere noe tips? trenger litt forskjellig, litt intervall, sanger til og klatre på og til og sykle alt det du har på=)

takk for alt på forhånd=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg instruerer spinning sjøl og bruker mange "vanlige" sanger og særlig 80-tallsmusikk.

F.eks:

Sweet dreams - Eurythmics

My girl - Madness

Sunday people - Monroes

Girls on Film - Duran Duran

osv, osv

Ett tips er å velge seg et tema og plukke musikk deretter; forslag til tema - filmmusikk, 80-tallet, 60-tallet, norsk musikk, mannlige sangere...

Lykke til

Gjest Gjest_caroline_*
Skrevet

er helt ny som instruktør,så sliter litt med å vite hva jeg skal velge,og er veldig redd for å dumme meg ut med dårlig musikk, siden da er sjangsene store for å miste kundene på deres time.

takk for alt=)

Skrevet (endret)

For meg personlig skulle ikke musikken være alt for dum. Jeg blir ofte helt irritert med sånne scooter/e-type og lignende typer sangvalg, det gir meg ikke energi, det bare irriterer meg. Men det er vel smaksgreie? ;)

Liker heller 80-talls, eller ennå tidligere - noe som har god energi hvis det skulle være for temposanger.

Selv hadde kanskje tenkt på noe a la Daft Punk eller Chemical Brothers, eller kanskje Faithless (i det minst noe av det)? Der finnes jo en del sanger med forskjellige tempo og de er jo relativt kjente og 'spisbare' for alle, men er ikke helt idiotiske.

Kanskje Portishead eller Massive Attack for skikkelig bakke-sanger, der kan en gråte litt :ler:

I tillegg, for litt mer tempo - kanskje også noe mer house-aktig (bare si fra, hvis dette skulle være noe for deg, jeg kan skrive ned noen 'hits'). Ikke nødvendigvis at det er min personlig smak (hjemme hører jeg litt annerledes musikk), men de har mye energi og det kan være en god alternativ i stedet for scooter-aktige katastrofer :)

Jeg har faktisk lagt merke til musikk veldig mye. Det er så utrolig mye bedre hvis musikken ikke er irriterende, men kan være inspirerende (jeg har hatt en instruktør som har skikkelig god musikk - men han bruker ganske mye relativt ukjent, men veldig bra elektronisk musikk).

En instruktør jeg har hatt har jo brukt en del rock og nesten metal og, og det funker jo bra og.

Gjennomgående tema kan være litt kult og, ja! :Nikke:

Endret av mrs_bond
Skrevet

Mye tung/markert bass. På timene jeg går på nå er det mye plastpop a la 80-tallet, og jeg klarer ikke å ta ut alt etter slik musikk. En spinninginstruktør jeg hadde, brukte Faithless - Insomnia som siste låt, og Det var helt utrolig hvordan jeg klarte å gi absolutt alt de siste 7 minuttene da. Jeg syns også f.eks. Rammstein er god spinningmusikk.

Skrevet
er helt ny som instruktør,så sliter litt med å vite hva jeg skal velge,og er veldig redd for å dumme meg ut med dårlig musikk, siden da er sjangsene store for å miste kundene på deres time.

takk for alt=)

Det viktigste er å jobbe gjennom timen din godt og for å finne riktig intensitet osv så må du rett og slett finne noen sanger du har lyst til å bruke, telle rpm'en, sette dem sammen og deretter prøvesykle - ofte kjenner du ikke om det fungerer før du har forsøkt i praksis.

Gjest Gjest_caroline_*
Skrevet

Takk for alle svar, har funnet en del sanger nå å satt sammen et program,så skal jeg prøve det alene et par ganger og se om d fungere,viss ikke må jeg nok bare forandre litt på d=)

Gjest Frk Åberg
Skrevet

På de få spinningtimene jeg har vært på, har det vært noen merkelige musikkvalg. Når jeg er på slike timer, er jeg egentlig mer opptatt av at det skal være musikk med skikkelig tempo, enn at det skal passe min personlige musikksmak. Forrige gang jeg var på spinning, var det Bruce Springsteen som gjaldt, og selv om jeg liker mye av ham, ble det helt feil for min del fordi det ble for masete på en treg måte (hvis det går an å si det sånn).

Jeg var på en fantastisk aerobic-time en gang, hvor hun bare spilte rock, og det var utrolig bra. Skulle ønske at flere spinning- og aerobic-instruktører kunne gjøre det. Ellers så syns jeg at house/techno (usikker på forskjellen) kan funke bra, så lenge det ikke er irriterene syngedamer, men bare "musikk". Det siste vil jeg aldri høre på til vanlig, men det kan fungere overraskende bra til trening.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg hater instrumentaler når jeg trener. Vil heller irritere meg over dårlig tekst mens jeg spinner - så slipper jeg å tenke på at jeg har vondt de minuttene det varer ;)

Gjest Wolfmoon
Skrevet
Jeg hater instrumentaler når jeg trener. Vil heller irritere meg over dårlig tekst mens jeg spinner - så slipper jeg å tenke på at jeg har vondt de minuttene det varer ;)

Enig med deg. Tekst er et must for meg, for da kan jeg konsentrere meg om den når det gjør vondt ;)

Ellers må jeg si at jeg likte instruktøren godt som satte på Hallelujah av Cohen når vi var ferdig, intensiteten på timen var høy, og det var godt å få den sangen til nedsykling og tøying. Nesten en religiøs opplevelse faktisk.. hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...