Gjest Gjest_meg_* Skrevet 15. februar 2008 #1 Skrevet 15. februar 2008 Går på p-pillen yasmin og ca 2 timer etter at jeg tok pillen fikk jeg diare. Må jeg ta ny pille? I vedlegget står det at om man får kraftig diare 3-4 timer etter man har tatt pillen, så bør man ta en ny. Så hva er egentlig kraftig diare? Var fin etter en tur på do.
Lillros Skrevet 15. februar 2008 #2 Skrevet 15. februar 2008 Går på p-pillen yasmin og ca 2 timer etter at jeg tok pillen fikk jeg diare. Må jeg ta ny pille? I vedlegget står det at om man får kraftig diare 3-4 timer etter man har tatt pillen, så bør man ta en ny. Så hva er egentlig kraftig diare? Var fin etter en tur på do. Tror du ikke bør være bekymret. De sier at du bør ta en ny, eller bruke prevensjon noen dager, men det er bare pga da gir de oss en "sikkerthets" magin (er det det det heter?). Jeg ville heller vært mye mer bekymret vis jeg hadde glemt pillen på 2 dager.
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 15. februar 2008 #3 Skrevet 15. februar 2008 Ok, da dropper jeg å ta en ny, og satser på at det går fint.
Gjest Talula Skrevet 16. februar 2008 #4 Skrevet 16. februar 2008 Jeg tror nok jeg ihvertfall ville brukt tilleggsprevensjon noen dager dersom du ikke tok en ny tablett. Dersom man får kraftig diare slik at p -pillen ikke rekker å bli tatt opp kan dette få samme virkning som å glemme en tablett..
lillemy8808 Skrevet 16. februar 2008 #5 Skrevet 16. februar 2008 Er det ikke greiest å bare ta en ny? Og slippe å tenke på om det går bra eller ikke? Det gjør jeg. Har mye mageproblemer og vet om denne "risikoen", og tar heller sjansen på å ta en pille "for mye" de få gangene jeg har hatt diare så kort tid etter, enn å gå rundt i mange uker og lure på "gikk det bra denne gangen"? Det er garantert en grunn for at man har satt 3-4 timer som sikkerhetsmargin, og når du ta "mistet pilla" etter 2 timer, så er du jo knapt halvveis til den marginen! Ta en ny for idag og "ofre" heller ei pille for sikkerheten.
Helen Skrevet 16. februar 2008 #6 Skrevet 16. februar 2008 Min eldste sønn ble til pga diaree da jeg brukte p-piller.
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 20. februar 2008 #7 Skrevet 20. februar 2008 Har fått mensen, men den er ikke helt som normalt. Vanligvis blør jeg en god del friskt rødt blod. Nå er det bare litt brunt klumpete blod... Fortsatt dag 1 (en dag forsinket). Gravid? Kan forresten også ha noe med at jeg har hoppet over mensen nå 2 ganger på rad. Vanligvis hopper jeg bare over en, men denne gangen ble det altså to. Gidder ikke ha mensen hver mnd. Hva skjer om jeg faktisk er gravid og begynner på igjen med pillen om en uke?
Cienna Skrevet 21. februar 2008 #8 Skrevet 21. februar 2008 Jeg har aldri mensen....tar aldri pause fra pillen min...av og til i begynnselsen kunne det komme litt mer mørkt blod, men det stoppet. Mest sannsynelig er det fordi du har rotet litt med syklusen...Kan selvsagt alltid være lurt ta en test bare for å være sikker på at du ikke er gravid, men tviler på det...
Gjest Gjest Skrevet 29. februar 2008 #9 Skrevet 29. februar 2008 Jeg har hatt diarè i 4 dager etter at jeg byttet til jasminelle (p-pille)- det står at det er en vanlig bivirkning, men hvor lenge skal jeg gå med det da?? er ganske ekkelt og smertefullt
Gjest anonym Skrevet 22. september 2012 #10 Skrevet 22. september 2012 jeg starta med første pille som vanlig på første mens fikk det nå på onsdag, på torsdag fikk jeg diare og igår tok jeg pilla en halv time for sent. gjør det noe ?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå