Gå til innhold

Jeg skal prøve kjolen til mor....

Anbefalte innlegg

Skrevet

:D Gleder meg!Skal "hjem" og besøke mor i helga, og skal få henne til å finne fram brudekjolen sin så jeg kan prøve den! Trodde hun hadde solgt den men så viser det seg at hun fortsatt har den! Spørsmålet er hvordan den ser ut etter nesten 35 år... Og ikke minst om den kan sys ut så mye at den passer meg... hun var nok minst en størrelse mindre enn meg på den tiden. Tenk så gøy om jeg kunne giftet meg i en omsydd utgave av mors brudekjole! :) Noen andre som skal gjøre noe lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så gøy!!!

Dessverre lånte mamma vekk sin kjole til ei "venninne" som klippet og sydde den helt i stykker, så det er nok ikke aktuelt for min del.. MAKAN TIL FREKKHET!!!

Håper den passer deg! Lykke til!

Hilsen MissS

Skrevet

Kjenner en som giftet seg i morens brudekjole 34 år "etter".

Hun fikk den tilpasset og omsydd litt. Det var nyyyyydelig, og helt spesielt :-) Kjolen var i tykk hvit silke og hadde holdt seg veldig fint. Det var umulig å se at den var så gammel. Med omsyingen så den faktisk veldig moderne ut. Ingen andre av det årets bruder som hadde maken kjole ihvertfall.

Min mors brudekjole er det ingen som vet hvor er :-( Kunne godt tenke meg å gifte meg i den om den dagen skulle komme. Min mor sydde nemlig kjolen sin selv. Nå er hun død, og det hadde vært hyggelig å "ha henne med" gjennom å bære hennes kjole, men den er desverre forsvunnet.

Skrevet

Åh - du er heldig!!

Jeg skulle veldig gjerne ha brukt mamma sin! Men hun leide den hun, i sin tid, så den er nok borteborte...

Det er forresten litt artig - kjolen min er jammen ikke SÅ veldig ulik mammas - DET hadde jeg ikke trodd for 10 år siden! (I bløtkake-perioden...)

Lykke til, da!

Skrevet

Jeg giftet meg i min mors brudekjole. Det var veldig spesiellt for alle i min familie! Kjolen ble sydd av min oldemor til min mor som var hennes eldste barnebarn. Da var oldemor 73 år. 27 år etter syr min mormor om samme kjolen som hennes mor hadde laget til sitt eldste barnebarn for sitt eldste barnebarn. Hun var også 73 år. Tilfeldigheter, ja..... men rørende? ABSOLUTT! Kjolen var litt falmet, men etter en vask ble det meget bedre (og det syntes ikke når jeg fikk den på). Formen på kjolen var fortsatt veldig lik, men jeg var litt større. Om du vil se den kan du sende meg en PM, så skal du få link til kjolen slik den ble.

Lykke til!

Skrevet

Du er heldig Engel. Det nmå være kjempekoselig å gifte seg i en brudekjole som noen i familien tidligere har brukt. Desverre hadde min mor gul brudekjole (huff), og den var det ikke aktuelt for meg å bruke uansett!

Lykke til Engel og hold oss oppdatert!

Skrevet

Jeg har hatt så sterke meningen om hvordan min brudekjole skulle se ut, at det hadde vært umulig for meg å kunne bruke arvegods her. Men jeg hadde vel prøvde, hadde jeg hatt.

Svigermor sin brudekjole henger på loftet her. Første gangen jeg så den, var da vi holdt på å kaste haugevis av klær før flytting. Kjolen er i størrelse 42 og svigermor bruker størrelse 60 nå. "Denne kommer du da aldri til å ha brukt for!" Jeg fikk fort mitt pass påskrevet med at det var hennes brudekjole :oops: Den var i ullstoff, grovt vevet og med litt pelskant i kraven og på ermene. Skjørtet var legglangt og rett ned.

• 2 uker senere...
Skrevet

Tenk så gøy det hadde vært!!!

Men mammaen min giftet seg i sort drakt på Rådhuset og jeg skal definitivt ikke ha sort!!!

Så det er uaktuellt. Ikke tror jeg den eksisterer lenger heller....

Men tenk på det dere sier nå, jenter, når dere tenker på å selge kjeolene deres i ettertid.....

Jeg skal sikkert beholde min!! (håper jeg...)

Skrevet

heissann....

mine foreldre giftet seg i bunad. Det vil si at min mor hadde en nydelig brude-bunad med svær krone og det hele. Jeg kunne låne den (den går i min mors slekt til alle som vil låne), men jeg mente at skulle vi ha bunad så skulle vi ha skikkelig bonde bryllup!!! Så jeg skal gifte meg i min egen kjole!!! Vi har en datter så hun kommer vel til å få tilbudet om hun vil gifte seg i min kjole....MEN....det er viktig å ikke "dytte" den på :D

Jeg syns det er kjempeflott at de som øsnker gifter seg i mors gamel brudekjole...kan tenke meg at det blir en litt mer spesiell dag for brudens foreldre også da :D :D :D :D :D

Lykke til da alle sammmen :hoho:

Skrevet

Hvordan gikk det med denne kjoleprøvingen, Engel?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...