Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2008 #1 Skrevet 15. februar 2008 Snuppa fyler straks fire, og vi skal ha et lite barneselskap. Har noen gode tips om hva vi kan lage av mat? Oppskrifter? Finnes det noe som heter pizzaboller, eller innbakte pølser? Gjerne noe som kan fryses slik at jeg kan lage det nå og ta det frem igjen om en uke. Vi skal ha litt kaker også da (sjokoladekake og boller kanskje), og det er vel begrenset hvor mye man rekker å spise på et to timers selskap.. så det trenger ikke være noe svære greier, bare litt småmat..
Lilith Skrevet 15. februar 2008 #2 Skrevet 15. februar 2008 Pizzasnurrer er godt og enkelt - bare lag vanlig pizzadeig, rull til avlang firkant og kjevle ut - som om du skulle lage kanelboller. Legg på tomatsaus, skinke og ost (for eksempel) og rull sammen. Del opp i passende stykker og legg på stekebrett. Etterhev i ti minutter. Stek på 225 grader i ca 15 minutter. Nam!
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2008 #3 Skrevet 18. februar 2008 Hmm, hørtes godt ut. Kanskje jeg kan prøve det. Ellers fikk jeg tips om å surre pizzadeig rundt pølser og steke dem i ovnen, hørtes også godt ut, og snuppa er veeldig glad i pølser. Men dette egner seg kanskje ikke til frys, må lages samme dag kanskje.. Eller kvelden før og varmes opp igjen i ovnen neste dag..? Ellers blir det vel en stor sjokoladekake og 1-2 geleer med krem og vaniljesaus.
mia83 Skrevet 18. februar 2008 #4 Skrevet 18. februar 2008 Hva med å la barna komponere sin egen pizza? Lage små minipizzaer og så la barna selv velge hva de skal ha på pizzaen sin? Sett fram små skåler med ting de kan ha på pizzaen sin.
Calla Skrevet 18. februar 2008 #5 Skrevet 18. februar 2008 Hva med prinsessepannekaker? Pannekaker med en dæsj rød konditorfarge i, slik at de blir fine og råååsa. Evt. grønne Hulkenpannekaker til guttene.. Kan jo serveres som dessert også da, med litt is til f.eks.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå