Lola83 Skrevet 15. februar 2008 #1 Skrevet 15. februar 2008 Er så sint at jeg ser syner, hehe.. I dag ble jeg så sint på hunden min, for den hele tiden vil stå oppå tastaturet. Så jeg smelte hånden hardt i pcen tre.fire ganger. Etterpå vil den ikke starte, den vil ikke starte !!! Kommer sånn blå skjerm og bare skrur seg av. Jeg har 2000 bilder av bissevoffsen der inne som jeg gjerne skulle ha reddet. Er det noen som vet om det er mulig og redde de ved og levere pcen inn til reparasjon? Evt. hvor i Oslo kan jeg levere den inn? For jeg håper inderlig at de kan gå inn og redde ut de bildene mine. Faen asså. Håper det er mange pc kyndige mennesker her :D Det er forresten en vanlig laptop, fra Fujitsu Siemens.
Katinka Skrevet 16. februar 2008 #2 Skrevet 16. februar 2008 Høres ut som om den bør sendes til reparasjon ja, håper du etterhvert får bedre hjelp enn hva jeg kan gi deg. Når du evt. leverer den inn kan du jo bare forklare dem hva som har skjedd og spørre hva de kan gjøre for å ta vare på bildene dine etc. Det er forskjell på software og hardware. Snakk med dem, de vet. Dette er litt vanskelig å forklare gjennom post, men du kan be dem gjøre det de kan for å reparere pc'n din, uten å gjøre noe med der bildene ligger, (pc språk på høyt plan) og be dem kontakte deg dersom de ikke får dette til å fungere, slik at dere sammen kan finne ut hva dere skal gjøre. Du kan selvfølgelig også bare holde deg til det første. Er desverre ikke fra Oslo, men du kan jo alltids ta kontakt med butikken du kjøpte pc'n i. Dette kommer ann på hvor og hvordan du fikk tak i den Lykke til, håper du får reddet bildene dine
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2008 #3 Skrevet 16. februar 2008 Kanskje litt i seneste laget, men å slå en knytteneve ned i en bærbar pc er ikke noe bra Sannynligvis så har du nok klemta sammen et eller annet i den, men harddisken er sikkert intakt, med mindre du i frustrasjonen over bikkja grep til slegga Ta den med der du kjøpte den og spør om dem har noen mulighet til å fikse den uten å slette noen bilder. Hvis ikke så spør om dem kan ta ut hd'en og koble den til en annen for å overføre bilder o.l. til en minnepenn etc.
Lola83 Skrevet 16. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 16. februar 2008 Tusen takk for hjelpsomme svar! Jeg får nok bare gi opp, og levere den inn til uken..så er det bare og krysse fingrene
Lola83 Skrevet 17. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 17. februar 2008 Pc-mishandling! Det var pcen eller bikkja, hehe..
Gjest Qha Skrevet 17. februar 2008 #7 Skrevet 17. februar 2008 Det var pcen eller bikkja, hehe.. Burde gå an å få bikkja til å lystre uten å kverke pc'en.
Yme Skrevet 17. februar 2008 #8 Skrevet 17. februar 2008 Det var pcen eller bikkja, hehe.. En brekt hund kan bli frisk! En brekt data kan ikke det...
Yme Skrevet 18. februar 2008 #10 Skrevet 18. februar 2008 Dust? Det var ikke jeg som knuste datan min...
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2008 #14 Skrevet 20. februar 2008 Kjøre deg da, du har bare kommet borti en knapp! En PC blir ikke ødeagt av sånn! Kommer du i det hele tatt inn? Dersom du gjør det då går du p¨å kontrollpanel og setter pc tilbake slik den var evt da før du fro til PC en din- altså du tilbakerstiller den! Kommer du ikke inn i det hele tatt pga. bikkja, så er det noe annet du m¨gjør_) Får du svart skjerm eller?
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2008 #15 Skrevet 20. februar 2008 Beklager alle skriveleifene...då det etter at jeg hadde postet
Yme Skrevet 20. februar 2008 #16 Skrevet 20. februar 2008 (endret) Søte tassen *kremt* Du mente vel kjekke og manndige tassen? Kjøre deg da, du har bare kommet borti en knapp! En PC blir ikke ødeagt av sånn! Kommer du i det hele tatt inn? Dersom du gjør det då går du p¨å kontrollpanel og setter pc tilbake slik den var evt da før du fro til PC en din- altså du tilbakerstiller den! Kommer du ikke inn i det hele tatt pga. bikkja, så er det noe annet du m¨gjør_) Får du svart skjerm eller? Enig! Elektroniske deler er faktisk imune mot vold! Den eneste måten å ødlege dem på er med hellig vann. Det som helt klart har skjedd er at hu har kommi borti den kjente "blue screen"knappen. Den er der tilfelle du vil imponere vennene dine med å gjøre hele skjermen blå! La du merke til den hovne og nedverdigene sarkasmen, eller? Min teori er at kjære Lola har greid å skade en av delene inni laptoppen sin. Har du windows Vista, Lola? Endret 20. februar 2008 av Yme
Gjest a Skrevet 27. februar 2008 #17 Skrevet 27. februar 2008 Og når ble elektroniske deler imune mot vold a
Lola83 Skrevet 28. februar 2008 Forfatter #18 Skrevet 28. februar 2008 Manndige tassen ja, hehehehe.. Jeg kjøpte uannsett ny pc jeg, like så greit :D
Yme Skrevet 28. februar 2008 #19 Skrevet 28. februar 2008 Og når ble elektroniske deler imune mot vold a På mandag. Manndige tassen ja, hehehehe.. Jeg kjøpte uannsett ny pc jeg, like så greit :D Men du... Jeg mener å huske at du hadde mac. Er det feil? Grattis med ny PC uansett! Nye ting er altid kult
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå