Gå til innhold

Antrekk

Kaktus

Anbefalte innlegg

Jeg fikk et spørsmål i går av en av våre gjester om brudgommen skulle ha kjole og hvitt - for hvis brudgommen skulle det, hadde han også tenkt å stille i kjole og hvitt.

Heldigvis skal brudgommen ha sjakett - for jeg syntes det hørtes veldig rart ut om en av gjestene stiller i kjole og hvitt - når det ikke er brudgommen eller forloveren.

Jeg vet at man ikke skal være finere enn brudgommen - men er det "tillatt" å stille i kjole og hvitt som vanlig gjest, når det er antrekket for brudgommen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Det er nok tillatt, men neppe vanlig untatt i adelige kretser... Men hvis dere setter kleskode i innbydelsen så skal jo folk forholde seg til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk får nå ta på seg det de har. Det er bedre at de kommer med litt feil antrekk enn å ikke komme?

Men dersom man vet hva brudeparet skal ha på seg og har valgmulighet, så velger man ikke det som brudeparet har.

PS: En arbeidskollega av meg fikk beskjed om å ikke komme til kaffen dersom han ikke leide seg mørk dress. Med trang økonomi og bare vanlige dresser i skapet , takket han nei til å måtte kaste bort 1400kr for å bruke et plagg i noen timer. Av denne hendelsen tok vi lærdom og senket dresskoden på middagsinvitasjonene og fjernet dresskoden helt på kaffeinvitasjonene. Så får vi håpe at vi bare har invitert vettuge folk.

:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanken bak var nok god - han ville jo bare ha på seg det fineste han hadde!

Så får vi håpe at vi bare har invitert vettuge folk.

:o

Det håper jeg også at vi har :ler::ler::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kjole og hvitt er det flotteste man kan ha på seg... ikke utseendemessig, men korrekt. (jeg synes det er flott også da.)

De eneste som skal ha kjole og hvitt i bryllup er: Brudgom, forlover, brudens far og brudgommens far.

Det er alltid slik at brudgommen skal være mest pyntet! Og dersom han skal ha sjakett, kan ingen stille i kjole og hvitt.

Nemlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg er litt uvitende på dette området; :oops: :oops: :oops:

forskjellen mellom; sjakett, kjole og hvitt og smoking er??? :forvirra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...