Gå til innhold

Ole Henriksen-noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger en ny hudpleieserie, og lurer på om jeg bør vurdere hans produkter.Så langt har jeg forsøkt MD, Dr.Hauscka og Weleda, med varierende hell. Jeg har tørr, og ganske så sensitiv hud, og sliter litt i t-sonen innimellom.

Takk for innspill! :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Morgan le Fay
Skrevet

Jeg har prøvd Exhilarating on the Go Cleanser, som bortsett fra å lukte utrolig godt, tørket ut huden min ekstremt; jeg kunne like gjerne brukt Zalo til å rense ansiktet. Dessuten har jeg også prøvd Pure Perfection, som jeg også blir tørr av. Denne lukter til forveksling likt lim.

Jeg har tørr og sensitiv hud, og det som fungerer best, er en miks av Decleor, Dermalogica og MD Formulations.

Skrevet (endret)

Eukey...høres ut som jeg skal ta å styre unna fyren."Til forveksling lik lim" høres ikke ut som noe jeg vil ha i ansiktet. Det kan virke som om vi har litt beslektede hudtyper- Kunne du fortelle hva du bruker, sånn til inspirasjon? :sjarmor:

Endret av frulou
Gjest Morgan le Fay
Skrevet

Ifølge hudpleieren bør jeg bruke (minus rensen, den har jeg selv valg):

Renseolje fra MAC (Cleanse-Off Oil); denne kan jeg bruke uten å bruke annen rens i tillegg

MD Formulations Continuous Renewal Complex

Decleor Aromessence Neroli (for fuktighet)

Decleor Nutri-delice Ultranourishing Cream

Nå har jeg byttet ut de to sistnevnte med Dermalogica Skin Hydrating Booster og Intensive Moisture Balance, rett og slett fordi jeg ville ha noe som er litt lettere i konsistensen.

(Har du forresten sett bilder av OH? han ser ganske skummel ut, i grunnen. I hvertfall ikke mye naturlig).

Skrevet (endret)

Haha, der googlet jeg han, og han så jammen meg skummel ut! Helt "Jan Thomas" . :sjarmor:

Jeg har flaks som jobber vegg i vegg med frisør/hudpleiesalong, så nå har jeg nasket til meg prøver på etpar Declèor-oljer, samt den fuktighetskremen du nevnte,og kjøpt MD Formulations Continuous Renewal Complex. Spent på hvordan de funker på fjeset mitt. Takk for tips :)

Endret av frulou
Gjest Morgan le Fay
Skrevet

Jeg må bare legge til at det er Continuous Renewal Complex som er livredderen for meg. Jeg har tynn og sensitiv hud, og denne gjør at fuktigheten trenger dypere ned i huden, samt at jeg holder den verste flassingen på avstand.

Decleor-kremen jeg bruker, er temmelig tykk/rik, mens Intensive Moisture Balance har en noe lettere konsistens. Begge er for tørr hud, og jeg liker å veksle alt etter hvor tålmodig jeg er. Av og til blir jeg nemlig veldig lei av å vente på at kremen skal trekke inn.

Gjest Gjest_Turid_*
Skrevet
Jeg trenger en ny hudpleieserie, og lurer på om jeg bør vurdere hans produkter.Så langt har jeg forsøkt MD, Dr.Hauscka og Weleda, med varierende hell. Jeg har tørr, og ganske så sensitiv hud, og sliter litt i t-sonen innimellom.

Takk for innspill! :)

Jeg har prøvd Ole Henriksens kremer, men de bruker (som de fleste andre kremene som tørker ut huden) mineraloljer/parafinoljer i produktene sine. Jeg har nå lært at mineraloljer legger seg som en hinne utenpå huden og stopper igjen porene så huden ikke får puste. Jeg ble ikke fornøyd.

Jeg kom tilfeldig over en nettside www.urtekosmetikk.no hvor jeg fant en aloevera fuktighetskrem som er kjempegod. Jeg har også prøvd Sitrussjampoen med balsameffekt som er kjempefin også. Jeg betalte på forskudd og fikk produktene uten ekstra kostnader porto etc. sendt veldig raskt hjem til meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...