Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2008 #1 Skrevet 15. februar 2008 Jeg klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg liker denne parfymen! Ja, jeg vet det høres rart ut, men slike parfymer er overhodet ikke min stil. Likevel prøvde jeg den i butikken, syntes den var voldsom, men ble også ganske fascinert over duften. Utover ettermiddagen fortsatte jeg å jevnlig lukte på den, fortsatt fascinert. Seint om kvelden, etter dusj etc var lukten borte og jeg tok meg selv i å være skuffet! Så dere parfymeeksperter, hva er et med denne parfymen?
Parfumfreek Skrevet 15. februar 2008 #2 Skrevet 15. februar 2008 Vel - Jeg er ingen ekspert akkurat, men en freak på området (for å si det pent). Trodde ikke Black Orchid var å finne i butikkene her - Er den det altså? Jeg har den, men bruker den svært sjelden - nettopp fordi den er voldsom! Lurer på om jeg skal prøve den et annet sted på kroppen, bak knærne f.eks Black Orchid er fasinerende, både duften, flasken og navnet. En orientalsk HOT "bombe" - Kan godt kalles en gourmand-duft. Jeg er heller ikke sikker på hvor godt jeg liker den, men den er veldig spennende og tiltrekkende. Består av: Top: Black Truffle, Ylang Ylang, Bergamot, Black Currant, Mandarine, Jasmine, Black Gardenia Mid: Lotus Wood, Black Orchid, other fruits and florals Base: Dark Chocolate, Patchouli, Incense, Vetiver, Vanilla Tears, Balsam, Sandlewood
onyx Skrevet 15. februar 2008 #3 Skrevet 15. februar 2008 Takk for svar! Det er jeg som er trådstarter, gadd ikke logge inn.. Nei, mulig den ikke er å finne i Norge, men jeg bor i utlandet så derfor har jeg tilgang... Jeg ble veldig fascinert altså, selv om den som sagt overhode ikke er min type duft. Og veldig intens, så må nok brukes med forsiktighet i såfall. Idag har jeg prøvd Prada Iris infusion. Nydelig, mye mer dempet og kan sikkert brukes mer en Black Orchid....
Parfumfreek Skrevet 15. februar 2008 #4 Skrevet 15. februar 2008 Du bor i utlandet ja - da skjønner jeg. Er helt enig med deg - den er fasinerende, men veldig intens. Prada Infusion D'Iris derimot er gjennomført deilig og behagelig. Jeg er generelt betatt av Iris-dufter, siden de er så rene og delikate.
onyx Skrevet 15. februar 2008 #5 Skrevet 15. februar 2008 Jeg tror jeg må tenke litt på den Black Orchid og gå tilbake i butikken og prøve den flere ganger. Ååå...skulle ønske parfymer oftere kom i f.eks. 15ml flasker eller noe... Prada Infusion d'Iris likte jeg godt, så mulig jeg kjøper den. Passer til flere anledninger og er nok mer anvendelig for meg enn Black Orchid. Black Orchid er så spesiell at jeg synes den trenger "anledninger" ..
Gjest Corinne Skrevet 16. februar 2008 #6 Skrevet 16. februar 2008 Hvor for jeg kjøpt Black Orchid, den hørtes interessant ut. Er den veldig sterk, noe ala Opium, eller noe mye dypere en Opium. Passer den best til black-tie events.
Mischa Skrevet 16. februar 2008 #7 Skrevet 16. februar 2008 Jeg tror jeg må tenke litt på den Black Orchid og gå tilbake i butikken og prøve den flere ganger. Ååå...skulle ønske parfymer oftere kom i f.eks. 15ml flasker eller noe... Prada Infusion d'Iris likte jeg godt, så mulig jeg kjøper den. Passer til flere anledninger og er nok mer anvendelig for meg enn Black Orchid. Black Orchid er så spesiell at jeg synes den trenger "anledninger" .. Du får kjøpt enkelte parfymer i miniatyr utgaver (eller strengt tatt er det vel egentlig deluxe samples som kanskje ikke er ment for sal) De finnes som regel mellom 4 ml og 10 ml. Fant bare Black Orchid som 4 ml på eBay
onyx Skrevet 16. februar 2008 #8 Skrevet 16. februar 2008 Du får kjøpt enkelte parfymer i miniatyr utgaver (eller strengt tatt er det vel egentlig deluxe samples som kanskje ikke er ment for sal) De finnes som regel mellom 4 ml og 10 ml. Fant bare Black Orchid som 4 ml på eBay Takk. Kjempelurt, men jeg misliker egentlig sterk å handle på Ebay... Men mannen skal til USA i neste uke, så mulig jeg setter den parfymen på ønskelista hvis han nå skulle finne noe små størrelser et eller annet sted. Og den Pradaparfymen også for den del... Begynner å bli litt lei Chanel nå.
Mischa Skrevet 16. februar 2008 #9 Skrevet 16. februar 2008 Okay, skal ikke presse deg til å handle på eBay altså Selv synes jeg det er veldig greit og handler nesten alt der, men om mannen din skal til USA så kan det være like greit å handle der. Sephora selger en del parfymer i størrelse 1 oz, dvs. 30 ml. Det er nok den minste og rimeligste utgaven du finner i butikk! Black orchid koster 60 dollar, noe som er ganske høyt for 30 ml i USA, men nå er jo Tom Ford Black Orchid mer ekslusiv enn de vanlige parfymene som selges også da! Lykke til!!
onyx Skrevet 16. februar 2008 #10 Skrevet 16. februar 2008 Ja, har sett på Sephora litt, har en aldri så liten liste til mannen ja.... La merke til at det ikke er så voldsom prisforskjell på parfymen der og her jeg bor, men ok en hundrelapp spart er jo greit og så får jo mannen gleden av å kjøpe noe til meg.
onyx Skrevet 16. februar 2008 #11 Skrevet 16. februar 2008 HIhihi... kledde meg litt fint og tok turen innom et fancy kjøpesenter idag og fikk prøver på både Black Orchid og Infusion d'Iris! Utrolig hvor mye mer velvillig betjeningen er når man ser litt ordentlig ut og bruker diamantklokke..hehehe.
onyx Skrevet 17. februar 2008 #12 Skrevet 17. februar 2008 Ok, jeg begynner faktisk å like Black Orchid veldig godt! Og mannen er faktisk også veldig begeistret, noe som var ganske uventet. Det må være duftnotene av trøffel og mørk sjokolade som gjør det, man kan jo ikke la være å like en parfyme som lukter god mat.
Parfumfreek Skrevet 17. februar 2008 #13 Skrevet 17. februar 2008 Ok, jeg begynner faktisk å like Black Orchid veldig godt! Og mannen er faktisk også veldig begeistret, noe som var ganske uventet. Det må være duftnotene av trøffel og mørk sjokolade som gjør det, man kan jo ikke la være å like en parfyme som lukter god mat. Tror jeg får dra fram min og prøve den litt mer også. Har så og si ikke rørt den. Det er nok en duft man må venne seg litt til, og bruke med forsiktighet. Men spennende er den - og dufter ren luksus :-D Minner ikke om noe annet jeg har prøvd. Flaske og design er dødslekkert. "Mat-dufter" kan være riktig deilige
onyx Skrevet 17. februar 2008 #14 Skrevet 17. februar 2008 Ja, tror du må prøve litt til jeg, men det er jo overraskende hvor individuelt parfymer utvikler seg på forskjellige personer også. Likte forøvrig den lille prøven jeg fikk for den gir bare en lite sprut og det er mer enn nok. De store flaskene kommer det så mye ut av. Når det kommer til slike sterke parfymer liker jeg bedre sånn dråpedingst. Pradaduften liker jeg også godt. Tror jeg må ha begge, hver til sitt bruk.
Parfumfreek Skrevet 17. februar 2008 #15 Skrevet 17. februar 2008 Ja, tror du må prøve litt til jeg, men det er jo overraskende hvor individuelt parfymer utvikler seg på forskjellige personer også. Likte forøvrig den lille prøven jeg fikk for den gir bare en lite sprut og det er mer enn nok. De store flaskene kommer det så mye ut av. Når det kommer til slike sterke parfymer liker jeg bedre sånn dråpedingst. Pradaduften liker jeg også godt. Tror jeg må ha begge, hver til sitt bruk. Jepp - ta begge! De er jo vidt forskjellige og er til hvert sitt bruk. En bitte liten sprut er nok for Black Orchid ja
onyx Skrevet 17. februar 2008 #16 Skrevet 17. februar 2008 Egentlig er det litt rart for jeg finner utrolig sjelden parfymer jeg liker nok til at jeg engang vurderer å kjøpe noe og nå fant jeg 2 på en gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå