Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Bifilia
Skrevet

Jeg er singel nå etter at jeg ble skilt i August etter 5-års ekteskap, og må si at jeg nyter denne tilværelsen, særlig friheten til å gjøre hva jeg vil uten å måtte tenke på hva mannen min er opptatt med.

Men, for en 32-år gammel kvinne er det stort press fra omgivelsene på å finne noen - fra venner, media og familie.

Hvorfor er det slikt?

Videoannonse
Annonse
Gjest StockDama
Skrevet

Vet ikke, men bare ikke bry deg om det, de vet ikke hva som er best for deg uansett =)

Skrevet

Tror at det er fordi de selv har funnet lykken i parfoholdet, og ikke forstår at det finnes andre måter å leve på. Eventuelt at det bare er en klønete måte å kommunisere at de har det bra.

Eller så kan det jo være at single er veldig hårsåre på at samfunnet dyrker paret som ideal. De fleste som er i par har jo opplevd den fantastiske forelskelsen. Man kan ikke klandre de for å dyrke den i filmer og i venninnepraten.

Gjest Bifilia
Skrevet

Det siste tror jeg nok er sant..

Men ikke misforstå meg, jeg ønsker ikke leve som singel for evig og alltid, jeg vil selv finne den STORE kjærligheten (igjen), gifte meg og stifte familie, men jeg har det ikke travelt. Og i mellomtiden nyter jeg å være singel - noe som mange ikke forstår at jeg kan.

Gjest pjanola
Skrevet

Skulle ønske jeg hadde det som deg!

Jeg har vært singel i et par år, og jeg hater det. Ikke fordi jeg MÅ ha en mann liksom, men fordi jeg føler meg mindre verdt og mislykket (i andres øyne). Vet at dette er noe jeg innbiller meg, men jeg klarer ikke å la være. Det føles som om alle lykkelige par ser ned på meg og syns synd på meg som er så stygg at ingen vil ha meg. Skulle virkelig ønske jeg kunne glede meg på deres vegne, men nå for tiden klarer jeg visst ikke det...

Skrevet
Tror at det er fordi de selv har funnet lykken i parfoholdet, og ikke forstår at det finnes andre måter å leve på. Eventuelt at det bare er en klønete måte å kommunisere at de har det bra.

Eller så kan det jo være at single er veldig hårsåre på at samfunnet dyrker paret som ideal. De fleste som er i par har jo opplevd den fantastiske forelskelsen. Man kan ikke klandre de for å dyrke den i filmer og i venninnepraten.

Well said!

Skrevet

For min del er det kun en ting som virker som en universell sannhet: den som lever sitt liv sett gjennom andres øyner døde for lenge siden!

Skrevet

Jeg er så enig med deg, TS!

Jeg har barn (og jeg er en bedre mor når jeg er sammen med dem) så når jeg har barnefri bare nyter jeg å være sammen med meg selv. Leser bøker, sover, trener, spiser mat JEG har lyst til å spise (evt.spiser ikke hvis jeg ikke har lyst), ser alle de sære filmene jeg vil, lar være å vaske gulvet selv om det trengs, evt. vasker gulv klokken ved midnatt hvis lysten kommer over meg.

Jepp, singellivet er topp!

Og så er jeg født "vanskelig" og hører sjelden på hva andre mener. Det tror jeg hjelper. Jeg har interessenter på stillingen som kjæreste, men jeg har ikke tid og energi. Kanskje en dag føler også jeg suget etter å bli en del av et par igjen, men enn så lenge har jeg det bare glimrende på egen hånd. :danse:

• 2 uker senere...
Gjest David John jr.
Skrevet
Jeg er så enig med deg, TS!

Jeg har barn (og jeg er en bedre mor når jeg er sammen med dem) så når jeg har barnefri bare nyter jeg å være sammen med meg selv. Leser bøker, sover, trener, spiser mat JEG har lyst til å spise (evt.spiser ikke hvis jeg ikke har lyst), ser alle de sære filmene jeg vil, lar være å vaske gulvet selv om det trengs, evt. vasker gulv klokken ved midnatt hvis lysten kommer over meg.

Jepp, singellivet er topp!

Og så er jeg født "vanskelig" og hører sjelden på hva andre mener. Det tror jeg hjelper. Jeg har interessenter på stillingen som kjæreste, men jeg har ikke tid og energi. Kanskje en dag føler også jeg suget etter å bli en del av et par igjen, men enn så lenge har jeg det bare glimrende på egen hånd. :danse:

Du tenker ikke på hva ungene dine synes om å flytte fram og tilbake?

Skrevet
Du tenker ikke på hva ungene dine synes om å flytte fram og tilbake?

Hva i huleste har det med innlegget hennes å gjøre???? :klø:

Gjest David John jr.
Skrevet
Hva i huleste har det med innlegget hennes å gjøre???? :klø:

Du kan neppe ha barn som pakker sekken sin og flytter mellom hjem selv ....

Skrevet

Jeg er alenemor, med et barn som er hos faren sin annenhver langhelg...

Skrevet

Hvorfor er alle mødre som har barn som er hos pappa annenhver helg dårlige mødre?? Er det noe en sier for å oppheve seg selv og for å spre møkk generelt?

Uansett.

Jeg er selv singel og synes det er fint. Jeg har også vært i lengre forhold og har trives med det. Er pluss og minus med alt og hvis man vil fokusere på det negative så for all del...go ahead og føl deg mislykket. Jeg fokuserer på det positive isteden og føler at jeg har det slik som situasjonen er i dag, bedre med å være singel. Er jo klart at man savner en spesiell person noen ganger, men det skal godt gjøres å få alt perfekt. Har flere venner som er gifte og som godt kunne tenkt seg singellivet noen ganger når det står på som verst :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...