Gjest Alenefar Skrevet 15. februar 2008 #1 Skrevet 15. februar 2008 Jeg har tenkt å ta med barna til Nord-Mallorca, men er ikke kjent!!! Er det noen som har et godt råd om hvor man bør bo/ikke bo i Puerto Pollensa området?? Selv foretrekker jeg sjarmerende gamlebyer framfor milevis med strand...... På forhånd TAKK for innspill
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2008 #2 Skrevet 16. februar 2008 Alcudia er kjempebarnevennlig. Men mye strand og ikke mye gammel by. Vi koste oss med små barn i Cala Bona. (Bodde på Sunwing der) Puerto Pollensa er absolutt å foretrekke om du vil ha både strand og gamleby og koselig havn. Hadde ikke nølt med å reise dit. Har bare vært der på dagstur og ikke bodd der så hvor man skal bo/ikke bo kan jeg ikke si. Ellers så må du huske at Mallorca ikke er en stor øy. Leier du bil og kjører rundt får du og ungene opplevd mye. Det tar kun 1,5 time å kjøre fra flyplassen syd på øya til Poerto Pollensa helt nord på øya. Det er mange tråder om Mallorca her på KG. Søk på Mallorca i Reiseliv-forumet så finner du mange tips.
Gjest Mallorcavenn Skrevet 16. februar 2008 #3 Skrevet 16. februar 2008 Hei Vi har flere ganger vært i Puerto Pollensa. Jeg vil anbefale stedet på det varmeste! Fin strand, koselige restauranter og en alletiders gamleby. Stemningen er ikke så "turistifisert" som Alcudia. Mindre glam og neonskilt. Passer ypperlig for barnefamilier. Flott strandpromenade og fin havn og koselig torg inne i gamlebyen. Av bosted vil jeg anbefale Panorama Don Miguel. Det ligger ikke midt i bysentrum,men er likevel veldig sentralt. Kort vei til stranden som er barnevennlig, og matbutikker og restauranter i umiddelbar nærhet. Leilighetene er basic. Hotellet har basseng,biljardbord,tvstue,restaurant og bar. Mange barnefamilier bor der. Og ikke minst det er rimelig. Noen kvelder er det musikk/dans. De har også 4hjulssykler med plass til familien for utleie. En kort busstur unna ligger gamle Pollensa, som er vel verd et besøk. Det er også kort vei til Alcudia og gamlebyen der. Og hvis barna skulle ønske en burgerdag, så finnes det en BurgerKing på veien inn til gamlebyen
Gjest Elfrida Skrevet 17. februar 2008 #4 Skrevet 17. februar 2008 Hvorfor ikke bo i selve Pollenca, hvis du foretrekker sjarmerende gamlebyer framfor strand? Absolutt sjarmerende i hvert fall.
ladylinn Skrevet 9. mars 2008 #5 Skrevet 9. mars 2008 Jeg har tenkt å ta med barna til Nord-Mallorca, men er ikke kjent!!! Er det noen som har et godt råd om hvor man bør bo/ikke bo i Puerto Pollensa området?? Selv foretrekker jeg sjarmerende gamlebyer framfor milevis med strand...... På forhånd TAKK for innspill Ser ut til at du allerede har funnet ut av det selv Selv elsker jeg Alcudia.. Vi pleier å bo på Viva Sunrise og der er det gratis aktiviteter for alle aldre hele dagen.. helt fantastisk.. godt skjermet og ikke i det mest stressa området..
Gjest Gjest_Heisann_* Skrevet 9. mars 2008 #6 Skrevet 9. mars 2008 Jeg har falt for Cala d´Or!!! Der har du koselig gammel by der + fine strender. Det er små badeviker, som er så hyggelig. Idyllisk. samtidig en internasjonal atmsfære, uten for mye charter-fyll. Ihvertfall MYE mindre enn i Alcudia. Men støtter de som har anbefalt Alcudia for det er skikkelig koselig der også God tur! http://www.ving.no/resort/resortMaster.asp...rOnCategoryId=1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå