Gjest trenelise Skrevet 15. februar 2008 #1 Skrevet 15. februar 2008 Hei dere!! Vet dere om turgrupper for overvektige? Jeg trenger å gå ned noen kg selv merker jeg, og dette i Bergensområdet. Jeg har søkt på nettet om "trim for overvektige", men bruker tydeligvis feil ord, eller er dette med trim for overvektige ikke så utbredt? :/ Er snakk om 30 kg som skal av, og jeg vil ikke trene sammen med sportye folk med den supergode kondisen. Og de vil mest sannsynligvis ikke trene med en tungpustet overvektig en heller. er 25 år. Nå tenker jeg på et slags turlag eller noe hvor de gjør "snille" ting som å gå på tur - ikke bestige galdhøpiggen. Noen som vet?
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2008 #2 Skrevet 15. februar 2008 Turistforeningen arrangerer jo turer med forskjellig "vanskelighetsgrad". Jeg vet ikke om andre steder de arrangerer trim kun for overvektige. På treningssentre og slikt finnes det timer med forskjellig intensitet. Det er jo ikke slik at bare overvektige er i dårlig form, eller at -alle- overvektige har dårlig kondis. Min søster veier 30-40 kg mer enn det som strengt tatt er nødvendig, men hun er i kjempeform, skikkelig stålkondis. Hun går kun på de hardeste timene på sats, og flere "normalvektige" sliter med å holde tritt. Også i den kampsportklubben jeg trener er det folk i alle vektlasser, og nybegynnerne kommer også i alle størrelser og kondisjånsnivåer.
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2008 #3 Skrevet 15. februar 2008 Jeg vil absolutt anbefale deg å trene sammen med "vanlige folk". Ser ingen grunn til å "gjemme seg bort" i en egen gjeng med andre overvektige. Stå på, gå ut i verden og tren!! Jeg har gjort det selv og er nesten ikke overvektig lenger.. (og jeg trener masse med "alle andre".. både tynne, tykke og normalvektige )
Gjest trenelise Skrevet 15. februar 2008 #4 Skrevet 15. februar 2008 Takk for svar! Jeg vil veldig gjerne være med i en gruppe hvor alle stiller likt. Og samtidig få det sosiale med meg for jeg sliter med sosialangst og har ingen å gå med.. Får prøve å finne en turvenninne selv. Hvis noen vet om en slik gruppe i Bergen så blir jeg glad for svar.
Gjest Trening er topp! Skrevet 16. februar 2008 #5 Skrevet 16. februar 2008 Heisann! Jeg vet dessvere ikke om noen turgruppe i Bergensområdet, men jeg kan tipse deg om et annet treningsalternativ om du skulle være interessert? www.exerto.no Exerto.no er rett og slett et treningssenter på internett, og en av tankene deres er blant annet å være et treningsalternativ for de som ikke ønsker å eksponere seg under treningen. Det er per i dag ca 25 treningsfilmer på nettsiden, og de fyller kontinuerlig på med flere. Hvilket vil si at du har mulighet til masse forskjellig og variert trening. Det koster 199,- per måned å være medlem, og det er ingen bindingstid eller innmeldingsavgift. Ikke akkurat hva du spurte etter, men kanskje et alternativ allikevel? Ønsker deg lykke til med trening og med vektreduksjonen! You go girl!
Cognizance Skrevet 17. februar 2008 #6 Skrevet 17. februar 2008 Det finnes ihvertfall treningssenter kun for kvinner her i byen.
Supramundane Skrevet 18. februar 2008 #7 Skrevet 18. februar 2008 Hei, ts! Jeg trener selv på sats i bergen sentrum, og kunne gjerne tenkt meg en treningskamerat. Jeg føler nok det samme som deg, og har samme mål som deg. Så ta gjerne kontakt direkte hvis det høres kjekt ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå