Gå til innhold

Hvordan kommer jeg meg billigst til Provence?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal til Frankrike på ferie med kjæresten i juli/august - Vaucluse-området for første gang, ikke langt fra Avignon/Carpentras og Mont Ventoux.

Kjæresten reiser fra et annet land, så jeg må da finne min egen rute. Svigers har bil og kan hente innen rimelighetens grenser (2-3 timer hver veg). Jeg snakker også fransk og kan derfor greit manøvrere meg rundt med buss og tog.

Men, er det noen Frankrike-farere her som vet hvor man kan få billige billetter til dette området? Montpellier, Marseille og Nice ligger jo langs kysten der, men det ser jo ut som det er litt avstander likevel...

men en togreise i Sør-Frankrike går helt greit det også-

Videoannonse
Annonse
Gjest Badiane
Skrevet

Hvis du får tak i billig flybillett til Paris, kan du ta tog. Det går an å få billetter med TGV helt ned i 22 euro hvis man bestiller tidlig. Det er imidlertid ikke mulig å bestille billetter for mer enn tre måneder fremover i tid. Det er TGV-stasjon på Charles de Gaulle-flyplassen, så det trenger ikke bli så fryktelig tungvint.

Skrevet

Sjekk ut siden www.flybilligst.com evt. www.norwegian.no og www.sterling.no

Der kan du se om noen av billigselskapene har flybilletter til et sted nær dit du skal.

Det er jo flyvninger til Montpellier og Marseille i tillegg til Nice iallefall.

Ellers er jo Paris + TGV veldig ok.

Skrevet

Jeg stemmer også for fly til Paris og TGV videre. Det gjorde vi sist vi var i Provence (og tok da i tillegg lokaltog videre fra Marseille). Det er ikke noe problem å finne fram til TGV-terminalen på CDG.

Skrevet

TGV er vel forholdsvis dyrt, er det ikke (med mindre man bestiller tidlig på nettet)? Mulig jeg tar feil...

GOD TUR i hvert fall:)

Gjest Faustyna
Skrevet

Jeg pleier å fly med Sterling til Nice, enkelt og relativt rimelig når man bestiller en god stund i forveien. :)

Men jeg pleier å leie bil på flyplassen, og har ca. halvannen time å kjøre. Med liten bil pleier det ikke å bli dyrt, men kanskje unødvendig når du egentlig ikke har behov for eget kjøretøy.

Siden Vaucluse er nærmere Avignon, er vel fly dit og henting på flyplassen best?

Skrevet

Tusen takk for mange gode tips!

Skal se litt på hva jeg velger å gjøre, men dersom jeg finner en relativt rimelig togbillett fra et sted så er jo egentlig det bare kos når man er på ferie.

Er det noen som har vært i området som har noen gode tips på hva man bør se? Jeg er interessert i alt fra fine byer/arkitektur, til natur og kunst, så tror at det vil være mye og ta av.

Vi har med oss en 4-åring, noe som gjør at det nok begrenser seg til dagsturer (med masse iskrem som smøring). Men besteforeldrene kan nok trå til litt som barnevakt innimellom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...