Gjest Gjest_bente_* Skrevet 15. februar 2008 #1 Skrevet 15. februar 2008 hei alle sammen. jeg elsker farris og drikker det hele tiden. noen som vet om dette kan være farlig?
Pimbila Skrevet 15. februar 2008 #3 Skrevet 15. februar 2008 Har ingen sikre kilder, men husker venninna mi analyserte Farris da hun gikk kjemilinja. De fant ut at det var mye salt i det. (Tror det var salt...)
lillemy8808 Skrevet 16. februar 2008 #4 Skrevet 16. februar 2008 Det er jo mye mineraler (er det noen vitaminer og? husker ikke) så det er nok mulig å få en "overdose" om du drikker veldig mye. Men 1-2 flasker daglig tviler jeg på er farlig på noe hvis. Føler du det mer tørst etter ei flaske så kan jo det tyde på at det var for mye salt i den. Eneste som jeg ville sagt var "farlig" med farris, er de typene som er tilsatt kunstig søtning. Jeg hater slike stoffer, og tåler dem ikke selv, og vet om flere som reagerer likt. Vanlig farris og den ene av de 2 "nye" typene, er trygge, men den ene med smak er tilsatt aspartam. Tror det er farris pluss? Jeg ville ikke anbefalt noen å drikke store mengder av den der!
Gjest Raptuza Skrevet 16. februar 2008 #5 Skrevet 16. februar 2008 Kullsyra i farris nøytaliseres av kalk frå skjelettet, så det er ein viss risiko for beinskjørhet om ein drikk mykje. Mi svigermor har fått begynnande beinskjørhet og ho drikk berre kaffi og farris.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå