Gjest Gjestejenta Skrevet 15. februar 2008 #1 Skrevet 15. februar 2008 Jeg har vært i tre lesbiske forhold. I alle forholdene har vi nesten vært som venninner til slutt... Man sluttet å pynte seg for hverandre, man var på do samtidig, (der den ene gjerne skiftet tampong), og man feis og rapa som den naturligste ting i verden. Den spenningen jeg en gang følte, ble gradvis borte. Nå er det visst ganske vanlig dette, blant lesber. Man er vant til at man skal være venninner med kvinner, og man behandler partneren som en bestevenn. Man betror dem hemmeligheter om alt fra sopp i underlivet til at man har møtt gamle elskere/elskerinner. I de to siste forholdene hadde vi ikke sex de siste månedene... Jeg må bare spørre; dere som er i et forhold: Hvordan bevarer dere gnisten i forholdet? Mine forhold strander etter 2-3 år...
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2008 #2 Skrevet 15. februar 2008 Hva med å rett og slett gjøre det motsatte av det du beskriver? Jeg er veldig bevisst på at jeg behandler kjæresten min på en spesiell måte, selv om jeg lett kunne rapt og fist og gått på do forran ham. Jeg liker at han ikke daglig må se mine mest intime og usjarmerende sider. Jeg holder meg stort sett på badet for meg selv (utenom når han er med i dusjen så klart), og hva jeg driver med der inne har han lite med. Vi passer på å gå på dater sammen, hvor vi kler oss opp for hverandre. Noen helger har vi avslappinghsleger i koselkær (det er viktig å kunne være slakke sammen) mens andre helger har vi kjærestehelger med fin middag og finere klær, gjerne litt vin etc. Jeg tror dette er veldig uavhengig av kjønn, mange hetrofilepar går også i den fella du beskriver. Det man må gjøre er å være innstillt på dette fra starten av, og være enige om at man må passe på å være kjærester og ikke bare venner. Jeg er bestevenn med mannen min også, men jeg er også kjæresten hans og holder derfor tilbake noe informasjon og tar litt andre hensyn enn det jeg gjør med de andre guttevennene mine.
FantasDick Skrevet 15. februar 2008 #3 Skrevet 15. februar 2008 Å skjule visse sider/ting for å beholde "spenningen" har jeg ingen tro på. Jeg og kjæresten er bestevenner og kjærester, og vi gjør alt sammen. Han vet alt om kroppen min, og kjenner til alle usexy sider ved meg. Og jeg han. Vet ikke hvorfor forholdene dine har strandet, men kanskje dere ikke var rett for hverandre, bare? Mine forhold har alltid endt etter ca. 1 år, men nå er det annerledes.
Noli Skrevet 16. februar 2008 #4 Skrevet 16. februar 2008 Jeg er i grunnen enig med Zaphireh, kjæresten min har også sett mine mest usexy sider og det gjør at jeg føler meg fantastisk trygg på ham. Vi går vanligvis ikke på do sammen, men det plager meg fint lite om han kommer inn for å gå på do når jeg står i dusjen eller holder på med noe annet på badet.
Gjest Huldali Skrevet 16. februar 2008 #5 Skrevet 16. februar 2008 Jeg har troen på å holde enkelte ting privat. Kunne ikke tenkt meg å blottlegge meg totalt ovenfor kjæresten min. Slikt som å gå på do syns jeg er en veldig privatsak syns jeg. Også holde på enkelte manerer, som å rape høyt og prompe. Det ville jeg ikke gjort ovenfor kjæresten.
Gjest Gjest_Tuppa_* Skrevet 16. februar 2008 #6 Skrevet 16. februar 2008 Greit å være åpen om ting - men det bør jo være grenser. Skifte tampong i hverandres nærvær? Usj, turn off. Steng dodøra når dere har ærend der - det er faktisk derfor alle klosettrom er utstyrt med dør - for å bevare privatlivet. Forøvrig så blir det vel sånn i alle forhold etterhvert som årene går... spenningen - nyforelskelsen - forsvinner... også går det over til noe mer venninneforhold, men som dog kan være bra likevel. Trygt, godt. Og man er glad i hverandre. Kanskje kjemien ikke har vært helt som den skulle? Eller kanskje du bare har vært litt for kravstor og forventningsfull? Lykke til med ny damejakt! Skulle gjerne ha møtt deg.. hehe.
Gjest Gjest_Petronella_* Skrevet 16. februar 2008 #7 Skrevet 16. februar 2008 Hvis mannen hadde kommet inn på badet og satt seg på do og startet å drite mens jeg stod der inne så hadde jeg fått sjokk .. hadde rett og slett blitt kvalmen. Går ikke inn på do etter at han har vært der i det hele tatt ..
Gjest Hetero_gjest Skrevet 16. februar 2008 #8 Skrevet 16. februar 2008 Jeg har vært i tre lesbiske forhold. I alle forholdene har vi nesten vært som venninner til slutt... Man sluttet å pynte seg for hverandre, man var på do samtidig, (der den ene gjerne skiftet tampong), og man feis og rapa som den naturligste ting i verden. Noe slikt venninneforhold har jeg aldri vært ute for, heldigvis. Nå er jeg stor tilhenger av å både lukke og låse baderomsdøren da, enten man er med venner eller kjærester. Har vært ute for folk som ikke bare lar være å låse, men lar døren stå på gløtt. I slike tilfeller har jeg lukket døren for dem. (Ja, fra utsiden)
Gjest StockDama Skrevet 16. februar 2008 #9 Skrevet 16. februar 2008 Jeg har troen på å holde enkelte ting privat. Kunne ikke tenkt meg å blottlegge meg totalt ovenfor kjæresten min. Slikt som å gå på do syns jeg er en veldig privatsak syns jeg. Også holde på enkelte manerer, som å rape høyt og prompe. Det ville jeg ikke gjort ovenfor kjæresten. Samme her, enkelte "opplevelser" deler vi ikke =D Liker det best sånn begge to.
Supramundane Skrevet 17. februar 2008 #10 Skrevet 17. februar 2008 Enkelte ting er jo bare ikke nødvendige å dele. Jeg kan i alle fall styre meg for tampongskifte og å bæsje med noen andre i rommet..
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2008 #11 Skrevet 17. februar 2008 Å skjule visse sider/ting for å beholde "spenningen" har jeg ingen tro på. Jeg og kjæresten er bestevenner og kjærester, og vi gjør alt sammen. Han vet alt om kroppen min, og kjenner til alle usexy sider ved meg. Og jeg han. Det har jo ikke med å skjule ting for å beholde spenningen, men å rett og slett ikke bli FOR konfortabel med hverandre. Jeg går heller ikke på toalettet foran venner, eller forteller de intime detaljer om min soppinfeksjon/menstausjon etc. Dette er ting jeg mener er private og som jeg heller ikke ønsker å dele i for stor grad med kjæresten min. Dette betyr ikke at jeg må skjule de usexy sidene mine for kjæresten. Han vet da når jeg har diare, når jeg har mensen og soppinfeksjonen, han plukker snørrepapir etter meg når jeg er syk etc. etc. Jeg må ikke skjule de for ham, men jeg må heller ikke la ham ta del i de mest intiome detaljene. Det er en forskjell der. Det finnes selvsakt ikke noe rett og galt her, men dersom man finner et forhold som har for stor åpenhet om dette litt avtennende så er man tydelgvis av den typen som er litt mer privat om disse tingene og gjerne foretrekker å ha det slik. Da må man være obs på dette fra starten av. For noen spiller disse tingene en rolle og har en innvirkning på stemningen i forhodlet og da må man ta til seg å lære av dette slik at man ikke gjør samme feil neste gang. Folk er forskjellige, og har forskjellige grenser for intimitet. Det viktigste er egentlig ikke hva andre gjør, men at man lærer å kjenne sine egne grenser bedre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå