Gå til innhold

Smelte om gml. ringer

Anbefalte innlegg

Gjest Lurer veldig
Skrevet

Jeg har arvet de gamle ringene etter mine besteforeldre, og vi vil gjerne bruke de videre som våre gifteringer. De er i gult gull. Vi vil smelte de om og lage et par enkle gifteringer!

Noen som vet om det er vanlige gullsmeder man benytter seg av? Ca pris og ventetid?

Takk for svar! Klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har arvet de gamle ringene etter mine besteforeldre, og vi vil gjerne bruke de videre som våre gifteringer. De er i gult gull. Vi vil smelte de om og lage et par enkle gifteringer!

Noen som vet om det er vanlige gullsmeder man benytter seg av? Ca pris og ventetid?

Takk for svar! Klem

det spørs veldig hvordan ringer det er snakk om... vi leverte inn våre forlovelsesringer for å smelte de om de gifteringer og fikk beskjed om at det kom til å bli fryktelig dyrt...

Skrevet

Ringene er ikke så tykke fra før, og jeg vil ikke ha de så tykke nå heller. men de er jo stygge og gamle, så noe må gjøres.

Skrevet
Ringene er ikke så tykke fra før, og jeg vil ikke ha de så tykke nå heller. men de er jo stygge og gamle, så noe må gjøres.

er de stygge fordi dem er gamle og brukt, eller er dem rett og slett stygge..

hvis man leverer inn ringer til rens, ser dem helt nye og blanke ut... ble helt sjokkert når jeg så ringen min etterpå!!

Skrevet

Vær klar over at du ikke vil få tilbake akkurat det gullet - alt blir smeltet i en stor pott, du får kun tilbake samme vekt - ikke akkurat DET gullet....

Skrevet

Hørstes utrolig koselig og personlig ut å gjøre det på den måten:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...