Gå til innhold

Dere som har/ har hatt et forhold på si

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere fortalt noen om det? Venninner eller kamerater som har visst hva som har foregått. Eller har dere levd med det helt alene???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri hatt et forhold på si selv, men jeg har hatt venninner som har betrodd seg til meg ang. dette.

Selvsat viktig at dette evt. fortelles til en man stoler 110% på. Og det holder med en!

Skrevet

Jeg har hatt et forhold på si og da betrodde jeg det til ei venninne - utover det holdt jeg det for meg selv.

Skrevet

En venninne av meg fortalte meg at hun hadde et forhold på si. Det virket som hun overhodet ikke skammet seg over det og nærmest godtet seg over at hun klarte å lure samboeren. Etter en del tenking bestemte jeg meg for å si det til samboeren hennes. Han ble selvfølgelig rasende og slo opp med henne, men var veldig takknemlig overfor meg, så jeg angrer ikke.

Skrevet

Da jeg var sammen med min tidligere samboer, hadde jeg et forhold på si. Jeg hadde det alt annet enn bra sammen med min eks, og fant trøst i en annen.. Flere venner av meg som visste det, ikke fordi jeg fortalte dem det, men fordi de merket at vi hadde en spesiell kjemi.. Ingen av mine venner var spesielt begeistret for min daværende samboer, og lot meg få ordne opp i min situasjon på egen hånd. Det er jeg veldig takknemlig for i dag!

Nå har jeg en ny kjæreste som jeg virkelig er glad i og har det bra sammen med, og kommer aldri til å gjøre det samme mot han.

Gjest Gjest_Sofia_*
Skrevet
En venninne av meg fortalte meg at hun hadde et forhold på si. Det virket som hun overhodet ikke skammet seg over det og nærmest godtet seg over at hun klarte å lure samboeren. Etter en del tenking bestemte jeg meg for å si det til samboeren hennes. Han ble selvfølgelig rasende og slo opp med henne, men var veldig takknemlig overfor meg, så jeg angrer ikke.

Fy søren for en dårlig venninde du er.... Regner med at dere ikke er venninder lenger... Uansett om du synest hun oppførte seg dårlig mot samboeren sin (for det gjorde hun helt klart....) så støtter man sin venninde.... Det er nå min mening. :tristbla:

Skrevet
Fy søren for en dårlig venninde du er.... Regner med at dere ikke er venninder lenger... Uansett om du synest hun oppførte seg dårlig mot samboeren sin (for det gjorde hun helt klart....) så støtter man sin venninde.... Det er nå min mening. :tristbla:

Hvorfor skulle jeg støtte en sånn Judas? Hun var jo ikke noe annet enn en billig tøs. Du har rett i at vi ikke er venninner lenger og det er mange grunner til det i tillegg til dette.

Gjest Gjest_Sofia_*
Skrevet
Hvorfor skulle jeg støtte en sånn Judas? Hun var jo ikke noe annet enn en billig tøs. Du har rett i at vi ikke er venninner lenger og det er mange grunner til det i tillegg til dette.

I forholdet mellom deg og henne er det ikke HUN som er Judas men DU !!!! Håper du ikke behandler alle venninnnene dine på samme måte.. gjør de noe du ikke liker så dolker du de i ryggen!!! Fy søres.

Helt enig i at hun oppførte seg dårlig mot samboeren sin men det er vel strengt tatt ikke din sak....!!!

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Glad jeg ikke har en sånn venninne iallefall. Hadde hatt vansker for å betro meg til deg da.

Ting som blir sagt i fortrolighet til meg sier jeg ikke videre, uansett hvor galt det måtte være.Nå tenker jeg ikke på drap, voldtekt osv.Men alle kan gjøre feil og man er bare mennesker, hun skammet seg sikkert, men klarte ikke å gi uttrykk for det til deg.

Skrevet
I forholdet mellom deg og henne er det ikke HUN som er Judas men DU !!!! Håper du ikke behandler alle venninnnene dine på samme måte.. gjør de noe du ikke liker så dolker du de i ryggen!!! Fy søres.

Helt enig i at hun oppførte seg dårlig mot samboeren sin men det er vel strengt tatt ikke din sak....!!!

Selvfølgelig er det min sak at en flott mann blir lurt trill rundt av en løgner. De skulle til og med gifte seg med hverandre; det hadde vært direkte forkastelig av meg å ikke si ifra. Jeg sa aldri hva han skulle gjøre, jeg bare informerte ham om virkeligheten. Og han ble svært takknemlig. Nå har han funnet seg en ny kjærete og lever lykkelig.

Min lojalitet vil alltid være hos den som blir bedratt.

Skrevet
Selvfølgelig er det min sak at en flott mann blir lurt trill rundt av en løgner. De skulle til og med gifte seg med hverandre; det hadde vært direkte forkastelig av meg å ikke si ifra. Jeg sa aldri hva han skulle gjøre, jeg bare informerte ham om virkeligheten. Og han ble svært takknemlig. Nå har han funnet seg en ny kjærete og lever lykkelig.

Så du er perfekt du? Som kan sette deg som dommer over andre mennesker. Enig med de andre her. Veldig glad jeg har gode venninner og ikke en som deg :nei:

Skrevet
Så du er perfekt du? Som kan sette deg som dommer over andre mennesker. Enig med de andre her. Veldig glad jeg har gode venninner og ikke en som deg :nei:

Man trenger ikke være perfekt for å felle dom over en patologisk løgner. Noen mennesker har rett og slett ikke livets rett.

Skrevet

Veldig enig med deg, jeg, Gjest. Og ja - jeg har vært utro mot en tidligere kjæreste selv, og nei - jeg betrodde meg ikke til noen. Den byrden fikk jeg bære selv - ikke laste over på vennene mine.

Gjest Gjest_hmmm_*
Skrevet

Er enig med gjest...... hvorfor skal man belemres med andres dårlige samvittighet. Hvis man bevisst har gått til det skritt å være utro og i tilegg er stolt av seg selv og skyter av det ..... ikke tvil om hvem jeg hadde støttet.

Det er riktig at man skal være forsiktig med hva man sier og hvem man sier det til....

Skrevet

Å betro seg om sånt til noen, er det samme som å be om at det skal bli avslørt. Et forhold trenger man ikke fortelle noen om. Ser ikke poenget.

Gjest Gjest_Annie_*
Skrevet
Å betro seg om sånt til noen, er det samme som å be om at det skal bli avslørt. Et forhold trenger man ikke fortelle noen om. Ser ikke poenget.

Man betror seg fordi man er i en vanskelig situasjon som er mye mer kompleks enn de dømmende her avfeier den med. Man betror seg fordi man stoler på venninnen sin. Man betror seg fordi en venninne slik jeg opplever det er bare din og forblir ved din side om du feiler og gjør sjofle ting mot partneren. En venninne som da går rett til parteren og forteller alt er ingen venninne uansett hva som har skjedd.

Hadde det vært min venninnne hadde jeg sikkert fortalt henne at jeg synest det hun holdt på med var forkastelig og at jeg ikke støttet henne i dette. Men jeg hadde ALDRI gått til parteren og fortalt det. DET er et svik større enn utroskap.

Gjest Gjest_Star_*
Skrevet
Man betror seg fordi man stoler på venninnen sin. Man betror seg fordi en venninne slik jeg opplever det er bare din og forblir ved din side om du feiler og gjør sjofle ting mot partneren.

Dette er jeg helt uenig i. Hvem gidder å være venninne med en man ikke liker? For meg er det i hvert fall ikke sånn at et vennskap varer evig uansett hva som skjer og er fullstendig ubrytelig uansett hva "vennen" gjør. Jeg har brutt med flere mennesker fordi de har oppført seg som tullinger og fordi jeg ikke ønsker å ha noe mer med dem å gjøre. Man er nemlig ansvarlig for alle sine handlinger.

Skrevet (endret)
Man betror seg fordi man er i en vanskelig situasjon som er mye mer kompleks enn de dømmende her avfeier den med. Man betror seg fordi man stoler på venninnen sin. Man betror seg fordi en venninne slik jeg opplever det er bare din og forblir ved din side om du feiler og gjør sjofle ting mot partneren. En venninne som da går rett til parteren og forteller alt er ingen venninne uansett hva som har skjedd.

Hadde det vært min venninnne hadde jeg sikkert fortalt henne at jeg synest det hun holdt på med var forkastelig og at jeg ikke støttet henne i dette. Men jeg hadde ALDRI gått til parteren og fortalt det. DET er et svik større enn utroskap.

Jeg ser ikke poenget med å skulle måtte betro seg om slikt uansett.

Alle oppegående vet hva som er rett og galt i forhold til partneren sin, og er man utro så får man finne ut av utgangen av dette selv. Så mye får man takle, når man først har satt seg i den situasjonen. Om så de gjør det for gøy, eller på grunn av problemer. De fleste er utro kun fordi de har lyst på noen andre, men skylder indirekte på partneren ellerno' sånt...

Jeg syns det er dårlig gjort og helt unødvendig mot sine venner å stille de i et slikt moralsk dilemma.

Man kan diskutere grunnen til hvorfor man er utro på mange andre måter enn å si man faktisk ER utro. Av og til prater folk for mye..

Endret av caso
Skrevet
Har dere fortalt noen om det? Venninner eller kamerater som har visst hva som har foregått. Eller har dere levd med det helt alene???

Har holdt det for meg selv.. det en vet, vet ingen.. det to vet, vet alle.

Skrevet (endret)

Snu det på hodet da. Kjæresten din har et forhold på si. Hans kompis vet om det.

Vil du da at kompisen skal fortelle deg det eller vil du fortsette å leve et liv hvor du blir rundlurt og bedratt?

Endret av Minien

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...