Gå til innhold

El-test som greviditetstest-igjen. sorry

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_mamma1_*
Skrevet

Hei, det er ca 9 dager siden EL, og i dag tok jeg en EL-test. Den har en svakere teststrek enn kontrollstrek, hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke hvordan det er med disse stripsene, men jeg tok ClearBlue sin digitale EL test etter at jeg hadde testet positivt med graviditetstest, og den slo ut! Men på de testene så finnes det ikke tvil. De enten slår ut eller ikke. Du får ta en graviditetstest om noen dager, så får vi håpe den slår ut!!

Lykke til! :)

Skrevet
Hei, det er ca 9 dager siden EL, og i dag tok jeg en EL-test. Den har en svakere teststrek enn kontrollstrek, hva tror dere?

Beklager, men det behøver ikke bety noe. EL-stripsene reagerer på et stoff i urinen som øker ved EL, men det finnes også i urinen ellers i syklusen. Derfor er ikke en svakere strek noe indikasjon på graviditet eller ei. Det hadde vært noe annet om du brukte El-tester av den typen som er staver som ligner graviditetstester, hvor én strek er negativt og to streker er positivt. Med stripsene MÅ du ha sterkere teststrek enn kontrollstrek.

Skrevet

Nå husker jeg ikke hva det stoffet vi måler i urinen mens vi har EL heter, men det stoffet finnes i kroppen hele tiden. Når EL intreffer, øker produksjonen av dette stoffet og det vises på en test.

Så at du fikk en svak strek kan være bare en tilfeldighet.. Når en EL test viser svak strek, skal den jo ansees som negativ da..... Men du kan være heldig ;) Du får ta en graviditetstest når tiden er inne ;)

Lykke te :)

Skrevet

Jeg fikk svak strek på EL testen min før jeg testet positivt med graviditetstest, så det kan absolutt være et godt tegn :)

Lykke til!

Gjest Gjest_mamma1_*
Skrevet

Jeg har ikke strips, bruker de stavene fra billigtester.. Har ikke kjøpt graviditetstest, kianskje jeg skulle ta en i morgentidlig.. Har så lyst til å være gravid, at den sikkert slår ut selv om jeg ikke er det hehe

Skrevet

I den grad en EL-test skal kunne brukes som gravitetsindikator skal den være positiv slik en EL-test er positiv. Det du har fått er en negativ EL-test. (for all del, det er mange som har hatt en slik test, og vist seg å være gravide, men det er like mye sammenheng mellom å få en negativ el-test og deretter være gravid, som å ha sett en grønn bil med grønne skilter og to damer inni, og deretter være gravid... tilfeldig.)

Når det er sagt, 9 dager etter EL er ikke akkurat en spesielt gunstig tid for å teste uansett da, eventuell hcg i kroppen er enda på et meeeget lavt nivå, og vil nesten aldri gi utslag så tidelig, vent over helga og prøv igjen...

Gjest Gjest_mamma1_*
Skrevet

Ok, da venter jeg til mandag:) Får sikkert ikke testet før tirsdag da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...