Gå til innhold

bryllups leiker

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei jeg skal snart i brullup og har fått ansvaret for leikane. men jeg kan ingen, kan noen hjelpe meg..? :roll:

Klem ei som stresser litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilken type bryllup er dette?

Hvor mange er inviterte?

Hvor mange tror du gidder være med på lekene?

Hvor gamle er de inviterte?

Har de noen spesiell interesse de inviterte?

Over hvor lang tid skal det være leker?

Og så min helt personlige mening: Hvorfor i hule heite skal man ha leker? Det høres så barnslig ut. Underholdning høres mye bedre og modent ut. Men som det er diskutert tidligere, forventer jeg at mine gjester skal mingle på vår bryllupsfest, ikke måtte bli aktivisert med leker.

PS: Vi har en underholdningssnutt mens vi her hos fotografen. Spørsmål og svar - 1 kort med hver. På denne måten må kavalerene finne hverandre med å mingle. Jævlig for de som har sosial angst, men etter hva jeg vet er det bare jeg som har det i bryllupet vårt :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg registrerer at det fins en del tråder her nå om hvor viktig det er at både billige og dyre bryllup er flott, og at man skal ha respekt for de som velger å bruke lite penger. Og jeg er helt enig!!!

MEN: Vi skal ha alkoholfritt bryllyp. Dessuten skal vi ikke ha dans (ingen som hadde dansa likevel - man har ulike familier og vennekrets ikke sant!), OG vi har tenkt å ha leker. Kan ikke dette også respekteres?

(Sorry Gjest, dette var ikke min tråd - ble bare litt provosert her...)

For noen virker det ubegripelig kjedelig, det er jeg klar over. Men vi vil ha det sånn! Og det er dette både familiene våre og vi liker! (Og de fleste av vennen våre også - ja faktisk!).

Poenget er; hvis man spør etter leker som kan være gøy, trenger man ikke å høre at 'Urg, leker er PYTON og kjempebarnslig!' Gjest spurte faktisk ikke OM h*n skulle ha leker, men hadde allerede ansvaret for lekene, og lurte på om noen hadde tips! Det er da forskjell på det!!! Har man ingen tips, trenger man sikkert ikke svare!

En liten utblåsing - er bare litt lei av at man prøver å pakke sine egne tanker og planer på alle andre... Vi er ulike, ikke sant??

Til saken: Jeg ville søkt på nettet - se på de linken 'Mother of the Bride' la ut for toastmastere - der kan du sikkert finne noe artig!

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14062003 - Dette var ikke et angrep på deg altså! Det gjelder faktisk et slags fenomen, tror jeg... Det er liksom ikke alle typer bryllupsfester som er like 'godtatt'...

Men du vi er venner for det vel...? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helenius

Hei og hå!

Jeg er enig med Pip her. Et bryllup må man kunne gjøre til SITT selv om det betyr at man tar valg som ikke alle andre er enige i. Og om det så innebærer leker - ja, da er vel det helt fint? Selv elsker jeg leker, og i bryllupet vårt kommer det en del andre som også gjør det - og om ikke vi har leker parat, tipper jeg at noen andre vil ha tenkt på det... Man MÅ jo ikke leke selv om man har tenkt ut noen leker på forhånd heller.

Leker kan være så mangt. Å ta frem (u)frivillige er ikke nødvendigvis så vellykket. Det er best å *enten* ha leker som alle i utgangspunktet skal være med på, eller der man kan ha X antall personer (og ikke må ha en kjønnsbalanse, for eksempel.)

Dessuten liker som regel barna leker der de voksne tabber seg ut (da bør man avtale det med den voksne på forhånd!)... Mens 13-14-åringer gjerne hater leker som pesten.

Mitt beste tips: Se an gjestene! Det er jo dere som kjenner dem.

Jeg har en hel drøss med barnslige leker på lager, så om du sender meg en PM, kan jeg gi deg noen flere. Her får du to som en smakebit:

Formel 1-leken

Deltakerne sitter tett sammen i en ring, som utgjør en kjørebane for Formel 1-biler. Målet er at en "bil" skal kjøre rundt på "banen" ved hjelp av lyder. Den som begynner leken, vrir hodet til siden og sier "vrooom!" Denne bevegelsen skal fortsettes - kjapt! - av den som sitter ved siden av, og slik kjører bilen rundt på banen. Det er imidlertid noen hindringer: En kan bestemme seg for at bilen skal bremse og snu, og uttaler da en "iiih-iiihhhh" (bremselyd) uten å vri på hodet. Bilen fortsetter da i motsatt kjøreretning. Videre skjer det at bilene får problemer med motoren (hostelyd). Da må de ned i gropen - noe som kommer til uttrykk ved at en hopper over nestemann. Den som gjør feil eller ikke kjører bilen videre med en gang, går ut. Den som blir igjen til slutt, vinner!

Variant: Dersom en er svært mange, kan en bestemme seg for at en må ut dersom en ler... Det kan bli ganske vanskelig! Man kan selvsagt også finne på andre hindringer, som kræsj etc.

Evolusjonsleken

Denne leken baserer seg på den gamle stein/saks/kniv-leken, som foregår slik: To og to holder en hånd bak på ryggen og teller til tre. På "tre" tar de hånden frem formet enten som en stein (knyttneve), et papirark (flat hånd) eller en saks (knyttet hånd med peke- og langfinger ut som en saks.) Saks vinner over papir, papir vinner over stein, stein vinner over saks. Blir det uavgjort, prøver man igjen.

Selve evolusjonsleken foregår slik: Alle sammen starter som dinosauregg, og virrer rundt i rommen med åpen munn mens de klikker med tunga og slår seg på hodet med knyttneven. Møter de et annet dinosauregg, kan de konkurrere vha. stein/saks/papir. Den som vinner, går opp et trinn på evolusjonsstigen, mens den andre går et trinn ned. Man kan bare konkurrere med dem som er på samme evolusjonstrinn som en selv. Det finnes fire trinn:

Dinosauregg (som beskrevet)

Liten dinosaur (to knyttnever former en liten dinosaurkjeft som åpnes og lukkes, man lager pipete dinosaurlyder)

Stor dinosaur (armene blir en stor dinosaurkjeft, og man brøler som en dinosaur)

Supermann (man strekker en hånd frem som Supermann og roper en fanfare, tatataaatataaaa)

Man kan velge å avslutte når for eksempel fem stykker har blitt Supermann.

Variant: Lag egne evolusjonsstadier: Egypter - gresk filosof - viking - ridder - ?

Lykke til! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er; hvis man spør etter leker som kan være gøy, trenger man ikke å høre at 'Urg, leker er PYTON og kjempebarnslig!'

Les hva jeg skrev. Er det ikke bedre å kalle det underholdning i ett bryllup enn å kalle det leker? Går stort sett ut på det samme, foruten at man tenker i litt mer modne baner :-)

Dessuten vil jeg si at det vil være synd om bryllupet inneholder så mye leker/underholdning at gjestene ikke får minglet. Mange kommer kanskje langveisfra?

PS: Jeg tenker også utfra et ståsted som en person med diagnosen "sosial angst". Leker ville kunne gitt meg noia...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helenius: Det hørtes gøy ut!! Formel 1-leken høres ut som en sikker vinner i min vennekrets... hehe :D

14062003: For all del - jeg skjønner hva du mener. Men samtidig - med underholdning tenker jeg at toastmaster eller andre står på scenen og har et 'show' for resten av gjestene - at det er no de ser på. Mens med leiker tenker jeg noe mange/alle er med på... Iallefall flere enn en eller to... Men jeg skjønner deg altså. Og ingen skal behøve å være med på noe hvis de ikke vil. Bortsett fra det alle gjestene er med på - blir jo litt kjedeleg da å sitte utenfor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har aldri vært i bryllup hvor det har vært arrangert leker. Morsomt, men jeg vet ikke om jeg kan hjelpe deg noe særlig. Man må vel også ta i betraktning hva slags klær folk har på seg.

Jeg tror jeg ville gått på biblioteket og funnet noen aktivitetsbøker. Kanskje finner du noen tradisjonelle bryllupsleker også fra "gamle dager"? Ellers så kan du jo observere litt på 17.mai rundt omkring på barneskoler etc.? Type potetløp, ringspill, polonese, leikaring....

Lykke til

Karen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...