Gjest Anonymous Skrevet 7. april 2002 #1 Del Skrevet 7. april 2002 Hun kan skrive navnet sitt og enkle ord, men av og til skriver hun plutselig alt speilvendt! Er dette vanlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zafir Skrevet 7. april 2002 #2 Del Skrevet 7. april 2002 Ja, det er ganske vanlig at barn skriver speilvendt. De har jo ikke full kontroll på bokstavene, men har en viss peiling hvordan de ser ut. Så bokstavene kan ofte bli speilvendt,opp-ned, og i mange andre sammensetninger... Ikke noe å bekymre seg over iallefall Hilsen 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. april 2002 #3 Del Skrevet 7. april 2002 å skrive speilvendt er helt vanlig ja , og det retter seg opp når de begynner på skolen - så altså ingenting å bekymre seg for ikke innlogget SOLA Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. april 2002 #4 Del Skrevet 7. april 2002 Eldstejenta mi har aldri gjort det, men gutten min på 5 skriver speilvendt 80% av gangene, ofte begynner han t.o.m. på siste bokstaven i navnet sitt, og skriver seg "fremover".... Det retter seg nok! Hjemmemamma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Usikker Skrevet 7. april 2002 #5 Del Skrevet 7. april 2002 Min niese gjorde det.....hun satt rett overfor sin storesøster og så på at hun skrev. Så lillesøster skrev både oppned og speilvendt hun......... vi gjorde ikke noe stort nr av det........og det rettet seg automatisk. Ikke fortvil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melian Skrevet 8. april 2002 #6 Del Skrevet 8. april 2002 Hei! Dette er helt vanlig! Når barnet blir litt eldre, vil hun klare å lære seg å se forskjell på vilken "vei" boksatvene skal være..12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dahlia Skrevet 8. april 2002 #7 Del Skrevet 8. april 2002 Dette er helt vanlig og min 5 åring gjør akkurat det samme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. april 2002 #8 Del Skrevet 9. april 2002 Hei, Jeg er venstrehendt og skrev konsekvent speilvendt da jeg lærte å skrive. Husker at min far viste meg i speilet det jeg hadde skrevet og forklarte at det jeg hadde skrevet ble "rett" der. Ganske koselig minne, egentlig! Det tok ikke så lang tid før alt ble skrevet rett vei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomasine Skrevet 9. april 2002 #9 Del Skrevet 9. april 2002 Hei, broren min er også skjeivhendt. Mamma viste meg for noen dager siden noe han hadde skrevet da han var liten. Det var en liten historie - skrevet i runding - man måtte snurre arket for å få lest det !! Dette gjorde han fordi ellers så ville han "tørke" det han hadde skrevet med hånda og da ble det så styggt..... Idag er han voksen, og sist jeg så skrev han "vanlig" Å skrive bokstaver speilvendt er helt normalt. Ta tiden til hjelp. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. april 2002 #10 Del Skrevet 10. april 2002 Takk for mange og beroligende svar! Jeg tror også at dette er normalt og noe som vil ordne seg, men det var godt å få det bekreftet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå