sommerglede Skrevet 14. februar 2008 #1 Skrevet 14. februar 2008 http://www.snopes.com/pregnant/medina.asp
Gjest imli Skrevet 14. februar 2008 #2 Skrevet 14. februar 2008 Har hørt om den historien. Det hender at jenter kommer i puberteten altfor tidlig, er nok det som har skjedd her. Det forekommer noen ganger det, men er skjelden. I dag gir man medisiner for å utsette utviklingen så vidt jeg vet. Men at noen tydeligvis har "tatt seg til rette" hos denne jenta, er jo en annen, mer alvorlig sak det ikke står noe om...
Gjest lillebøll Skrevet 14. februar 2008 #3 Skrevet 14. februar 2008 Ganske spesielt. Men er det bevist at hun faktisk er fem, for i enkelte kulturer er alder et litt mer relativt begrep enn i norge bl annet?
Pasha Skrevet 14. februar 2008 #4 Skrevet 14. februar 2008 skremmende dersom det stemmer i allefall. stakkars stakkars lille jenta
Leo Skrevet 14. februar 2008 #5 Skrevet 14. februar 2008 Men at noen tydeligvis har "tatt seg til rette" hos denne jenta, er jo en annen, mer alvorlig sak det ikke står noe om... Hvis du leser hele artikkelen, så står det faktisk ganske mye om det, men jenta selv kunne ikke/ville ikke si noe og man fant visstnok ingen klare beviser. For øvrig virker jo historien ganske veldokumentert til tross for at den er svært gammel. På den annen side er jeg ikke helt overbevist om at de på den tiden og i den aktuelle folkegruppen holdt så alt for nøye regning med fødselsdatoer og årstall. Med dårlig kosthold etc. kan også et barn bli satt tilbake i utvikling slik at det fremstår som en god del yngre enn det i virkeligheten er. Dog gjør det ikke saken stort bedre, eller verre, om det hadde vært snakk om en tiåring. Uansett må dette betraktes som en det det er. Nemlig en gammel historie som kan ha en viss sannhet i seg all den tid vi vet at naturen har sine luner m.h.p. pubertet osv.
Gjest imli Skrevet 14. februar 2008 #6 Skrevet 14. februar 2008 Ja, jeg så det stod om faren hennes, men de fant jo ikke ut noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå