MarianneE Skrevet 14. februar 2008 #1 Skrevet 14. februar 2008 I morra kommer familien på pizza, og siden jeg ikke har så lyst til å lage tre pizzaer lurer jeg på om noen har prøvd den ferdige bunnen som kommer på rull eller hva jeg skal kalle det.... Lurer fælt på å ta en slik snarvei...
MellonCollie Skrevet 14. februar 2008 #2 Skrevet 14. februar 2008 Jeg har prøvd den, og den er helt greit - men ikke noe mer. Men jeg fant vel ut i etterkant at den er full av transfett f.eks... om ikke jeg husker feil En annen enkel snarvei i tilfelle er ferdigblandingene fra peppes, der tilsetter du bare vann. Har ikke sjekka hvor sunn den er, men vi bruker den med spelt. Og det høres da sunnere ut enn vanlig Også er den jo veldig enkel, da!
Leo Skrevet 14. februar 2008 #3 Skrevet 14. februar 2008 Smaker en blanding av papp og bakepulver. Det tatt i betraktning spanderer jeg heller de ti minuttene det tar å kna sammen min egen (Og myyye sunnere i den grad det er viktig når man lager pizza ) pizzadeig som jeg lar heve mens jeg gjør i stand fyllet.
Wildy Skrevet 14. februar 2008 #4 Skrevet 14. februar 2008 Når jeg skal lage mange pizzaer bruker jeg gjerne ferdigposene hvor det kun skal tilsettes vann. Helt grei, og veldig lettvint. Kanskje ingen sto fornøyelse sånn smaksmessig, men som sagt, helt grei. Posedeigen er også genial som basis for pinnebrød, heller blandingen i en brødpose og har med varmt vann på termos når vi skal ut på tur. Når vi raster heller jeg vannet i posen, knar posen til deigen er rimelig grei og drar ut deigklumper som snurres rundt pølsene før de stekes over bålet.
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2008 #5 Skrevet 14. februar 2008 Skal ikke ferdigdeigene (de fra pose) forheve? Om de skal det er det jo like enkelt å lage deig med tørrgjær og mel.. Det eneste er på tur som Wildy nevner, ettersom man vanligvis har olje i deigen også.
Noli Skrevet 14. februar 2008 #6 Skrevet 14. februar 2008 Vi prøvde den fra Peppes her om dagen, men den var ikke noe god.
MarianneE Skrevet 14. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 14. februar 2008 vet det ikke er noe problem å kna sammen en deig, men jeg må lage en egen for meg sjøl (må ha uten gluten) og da å stå på kjøkkenet med to div deiger hvor min ikke må komme i kontakt med den vanlige og.... Tenkte det var enklest -og tryggest- med en ferdig.
Lady Lovelylocks Skrevet 14. februar 2008 #8 Skrevet 14. februar 2008 Jeg syns den på rull er god jeg (Nå!?). Men den er fryktelig feit...
Leo Skrevet 14. februar 2008 #9 Skrevet 14. februar 2008 vet det ikke er noe problem å kna sammen en deig, men jeg må lage en egen for meg sjøl (må ha uten gluten) og da å stå på kjøkkenet med to div deiger hvor min ikke må komme i kontakt med den vanlige og.... Det forstår jeg er tungvindt, ja! Velassorterte matvarebutikker pleier jo ellers å ha ferdig utkjevlete pizzabunner som ikke er på rull. Mulig de er bedre? (Nå er det jo ingen som dør av å få servert den på rull en gang i blant heller da ).
MarianneE Skrevet 14. februar 2008 Forfatter #10 Skrevet 14. februar 2008 Kjøper ferdig i morra tenker jeg. De har ikke vondt av det Takk!
Gjest Catwoman Skrevet 14. februar 2008 #11 Skrevet 14. februar 2008 Men de har vel ikke noe vondt av å spise glutenfri pizza heller? Det går jo an å lage en stor glutenfri pizzadeig - så kan alle spise samme pizza?
Concertina Skrevet 15. februar 2008 #12 Skrevet 15. februar 2008 Ferdigdeigen på rull er så utrolig salt! Synes den ikke er noe god, og den er ganske så liten slik at den fylte i hvertfall ikke langpanna...
Gjest Gjest_mamma1_* Skrevet 15. februar 2008 #13 Skrevet 15. februar 2008 Syns den fra Peppes var grusom, men den fra Toro er ganske god.
Gjest nextlife Skrevet 15. februar 2008 #14 Skrevet 15. februar 2008 Toro har forresten kommet med en ny bunn-mix med spelt, den var det beste jeg til nå har smakt av hel/halvfabrikat pizzabunn.
MarianneE Skrevet 16. februar 2008 Forfatter #15 Skrevet 16. februar 2008 kjøpte to runde fra NÅ og de gikk ned på høykant så det var tydelig at de falt i smak. Gumler pizzarester til frokost nå....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå