Gjest Gjest_flua_* Skrevet 14. februar 2008 #1 Skrevet 14. februar 2008 Vi er to vennepar som henger endel sammen, min samboer er av et slikt slag at han fleiper og tuller mye med alle egentlig, men syntes det går litt vel langt med dette venneparet. :kaffe: Det starter med en gang vi eller dem kommer, da slår de litt på hverandre, jager hverandre, sparker hverandre under bordet, tar lysken og kiler osv.. Dette varer hele tiden vi er sammen. I begynnelsen plaget det meg ikke, men nå merker jeg at all fokus er rettet mot henne, mens han blir nesten litt amper om jeg prøver å bli med på fleipe. Mannen hennes sier ingenting, så jeg vet ikke om det er bare jeg som er overfølsom.. Kan dere komme med litt synspungter her. Når jeg tar det opp, så sier han at det er slik han er og hvis han ikke kan være seg selv så kan vi jo ikke omgås andre mennesker. Men jeg syntes øynene hennes skinner og hun stråler jo hele dama når de driver slik....
Lillros Skrevet 14. februar 2008 #2 Skrevet 14. februar 2008 Jeg hadde ikke likt det! Jeg hadde sagt det til både han du er sammen med og venninnen din. Er det en venninne,så skal du jo kunne snakke med henne. Men egentlig burde hun vite at hun ikke skal flørte med din mann! De som kjenner meg, vet at jeg er sjalu av meg, så tror ikke de hadde gjordt slikt med min kjæreste. Hadde min kjæreste vært slik mot en venninne av meg, hadde jeg satt foten ned. Hadde ikke likt at han skulle "dytte", kile og tulle mye med venninnen min, og attpåtil bli amper vis jeg ville vært med. Mange mener jo at flørting bør være lov. Men for meg blir det unaturlig og sårt. Jeg flørter bare med min kjæreste, hadde hatet meg selv om jeg skulle gjordt slike ting med en annen gutt.
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2008 #3 Skrevet 14. februar 2008 Jeg ser ikke på meg selv som særlig sjalu, men jeg ville ikke likt det du beskriver. Det har kanskje sammenheng med at samboern min er ganske lite fysisk mot andre, så slik oppførsel mot én person ville vært veldig påfallende.
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2008 #4 Skrevet 14. februar 2008 Helt enig med Jofis her over. Det er i tillegg ekkelt med flørting som du faktisk må overvære og se på, jeg ville i allefall blitt svært ukomfortabel og ikke helt visst hva skulle gjøre eller si eller hvor jeg skulle gjøre av meg. Han bør respektere at du ikke liker dette, selv om han kanskje har slakkere grenser for lovlig flørting innen et forhold.
Gjest Gjest_Flua_* Skrevet 14. februar 2008 #5 Skrevet 14. februar 2008 Hmmm, jeg er faktisk ikke så veldig sjalu av meg, derfor blir jeg litt skremt når jeg reagerer, for da er det jo en grunn til det tror jeg, men kansje jeg begynner å bli følsom.
Bobeline Skrevet 14. februar 2008 #6 Skrevet 14. februar 2008 Jeg må innrømme at jeg ser ikke det store problemet her. Jeg synes ikke det er farlig å la venner få lekesloss i vennskapelighet. Det betyr jo ikke nødvendigvis at de har en erotisk interesse for hverandre. At de stråler opp når de tuller, trenger ikke bety mer enn at de har morsomt i øyeblikket. Jeg tror det er langt større mulighet for at dette bare er uskyldig moro, og ikke en bekreftelse på et hemmelig samspill dem imellom, eller som på forsøk på innledning av noe slikt. At han reagerer på at du prøver å bli en del av lekeslossingen, kan være fordi dette er en lek han vil ha med henne, i og med at han deler alt annet med deg. Jeg tror det er sunt for mennesker å ikke dele absolutt alt, og heller ha noen småting som deles med andre enn kjæresten og samboer. Jeg må også si meg enig med din samboer når det gjelder dine krav om hans forandring på dette området. Han må jo få lov til å være det mennesket han er, uavhengig av din sjalusi eller usikkerhet. Jeg ville latt situasjonen bero, og latt dem få ha leken i fred uten min innblanding.
honey21 Skrevet 14. februar 2008 #7 Skrevet 14. februar 2008 Det er ikke sikkert samboeren din ser problemet. Kanskje han har vært sånn hele livet og synes det er helt ok? Eller kanskje han bare synes det er tullemoro som ikke betyr noe i det hele tatt for ham? Samtidig er det jo en oppførsel du synes er ubehagelig og du har full rett til å føle det på den måten. Dere må snakke om det
Gjest Gjest_flua_* Skrevet 14. februar 2008 #8 Skrevet 14. februar 2008 Jeg må innrømme at jeg ser ikke det store problemet her. Jeg synes ikke det er farlig å la venner få lekesloss i vennskapelighet. Det betyr jo ikke nødvendigvis at de har en erotisk interesse for hverandre. At de stråler opp når de tuller, trenger ikke bety mer enn at de har morsomt i øyeblikket. Jeg tror det er langt større mulighet for at dette bare er uskyldig moro, og ikke en bekreftelse på et hemmelig samspill dem imellom, eller som på forsøk på innledning av noe slikt. At han reagerer på at du prøver å bli en del av lekeslossingen, kan være fordi dette er en lek han vil ha med henne, i og med at han deler alt annet med deg. Jeg tror det er sunt for mennesker å ikke dele absolutt alt, og heller ha noen småting som deles med andre enn kjæresten og samboer. Jeg må også si meg enig med din samboer når det gjelder dine krav om hans forandring på dette området. Han må jo få lov til å være det mennesket han er, uavhengig av din sjalusi eller usikkerhet. Jeg ville latt situasjonen bero, og latt dem få ha leken i fred uten min innblanding. Jeg tengt først at dette er slik han er, har jo vært sammen med han i over 4 år nå, men det som gjør at jeg får vond klump i magen er jo at han tuller jo med mine andre venniner men ikke så intenst. Nei, jeg vil ikke endre den han er, det er jo den han er jeg elsker, :love: men det har ikke vært sånn før.Ikke så mye, og jeg føler meg ganske dum når dette pågår nå. Så somregel sier jeg til hennes samboer, skal vi gå ut å ta en røyk, å han blir alltid med, så kansje han også føler at det er litt mye. Ikke vet jeg.
Trampe Skrevet 14. februar 2008 #9 Skrevet 14. februar 2008 Er han slik mot andre, eller er det bare henne? Kan du og han lekesloss på den måten? Har han alltid gjort slik med henne, før du kom inn i bildet? Jeg hadde reagert på den oppførselen, men det er fordi jeg ikke har en mann som er leken på den måten. Om han hadde ei spesiell venninne som han kunne bryte og herje med, men ingen andre (inkludert meg) ville jeg følt at han gikk over streken. Og jeg er heller ikke spesielt sjalu av meg. Min mann har venninner som kan sitte på fanget hans og slikt noe, det gjør meg absolutt ingenting.
Noli Skrevet 14. februar 2008 #10 Skrevet 14. februar 2008 Jeg hadde heller ikke likt det, og synes kjæresten din bør ta hensyn til det. Jeg har kamerater som jeg godt kan sitte i armkroken til når vi ser film feks (hvis kjæresten min ikke er der), men om det plaget kjæresten min ville jeg sluttet.
Antagonist Skrevet 14. februar 2008 #11 Skrevet 14. februar 2008 Når dette som trådstarter sier er noe han har begynt med i senere tid, og det tilsynelatende kun er henne han gjør det med, ville mine varselsbjeller ringt høyt og tydelig - og jeg er ikke sjalu av meg.
Bobeline Skrevet 14. februar 2008 #12 Skrevet 14. februar 2008 Jeg tengt først at dette er slik han er, har jo vært sammen med han i over 4 år nå, men det som gjør at jeg får vond klump i magen er jo at han tuller jo med mine andre venniner men ikke så intenst. Nei, jeg vil ikke endre den han er, det er jo den han er jeg elsker, :love: men det har ikke vært sånn før.Ikke så mye, og jeg føler meg ganske dum når dette pågår nå. Så somregel sier jeg til hennes samboer, skal vi gå ut å ta en røyk, å han blir alltid med, så kansje han også føler at det er litt mye. Ikke vet jeg. Det kan jo være at de tuller slik sammen fordi de har en enighet og en forståelse seg i mellom som kanskje ikke har i samme grad med andre venninner. Det jeg prøver å si at det kanskje er lurt å vente med å male fanden på veggen, og ikke tro det værste med en gang. Du kan for eksempel skape fortrolighet med hennes samboer når dere er ute og røyker og prater, og kanskje ta opp dette med han på en forsiktig og vennskapelig måte. Så finner du ut hva hans tanker og meninger om dette er. Det kan jo være at han tenker på det samme som deg, eller at han ser det på en helt annen måte. Det kan kanskje være lettere for deg å takle situasjonen etter å ha luftet tanker med han. Noen ganger er det lettere å lufte tanker med mennesker som ikke står en så nær som en kjæreste gjør, og dermed få et annet perspektiv på ting.
Kosemose Skrevet 14. februar 2008 #13 Skrevet 14. februar 2008 Det kan godt hende Bobeline har rett, at dette bare er helt uskyldig morro, men jeg syns den tolkningen høres vel naiv ut. Jeg mener ikke at det betyr at de er i ferd med å innlede et forhold eller at de er dypt forelska i hverandre, men jeg hadde i allefall ikke likt å være vitne til dette. Litt småtull er bare hyggelig, men her høres det jo ut som om det tar helt av og at du og mannen hennes er helt overflødige. En ting er at kjæresten din har god tone med venninner, men du skal vel ikke reuseres til andre plass konstant bare fordi at hun er til stede?
Gjest Mysticgirl Skrevet 14. februar 2008 #14 Skrevet 14. februar 2008 Dette høres jo ikke helt bra ut, spesielt siden han ikke vil at du skal delta i leken? Hadde nok stilt meg spørrende til det ja.Hadde han likt det om du hadde lekt slik med en annen mann uten å inkludere han? Hadde jeg vært der så skulle jeg jammen ha gjort det samme med hennes mann og se hvordan han reagerer på det! En leken tone og litt knuffing kan jeg også gjøre med typen i vennepar, men å holde på slikt gjør vi aldri!
Gjest Gjest_flua_* Skrevet 15. februar 2008 #15 Skrevet 15. februar 2008 Tusen takk for svar alle sammen Jeg har tenkt endel på dette det siste døgnet, og vet jo egentlig svaret på dette. Jeg er normalt ingen sjalu person, og har masse humor å ser det komiske i ting som skal være komisk. Det er ikke dette. Jeg kjenner det er feil. Det går langt over mine grenser, grenser som bare er innebyd i kroppen. Jeg skal ikke endre min mann, men han skal heller ikke endre meg, så denne inntese leken får di slutte med, ellers får han besøke dem alene. Jeg gidder ikke sitte der å føle meg dum, da finner jeg heller på noe annet. Vi snakket litt om det i går kveld, han mener denne leken er helt grei, og fikk også vite at det hender di ringes også. Dette er en vennine av meg lenge før jeg møtte mannen min.. Om noe er på gang, ja, det tror jeg, men det ligger fortsatt på flørte stadiet. Jeg kan ikke tvinge min samboer til noe, men jeg bestemmer over meg, og jeg gidder ikke slikt. Så nå får jeg vel gi tilbake i samme mynt, så tenker jeg at reaksjonene vil komme
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2008 #17 Skrevet 15. februar 2008 Du kaller han for "mannen" din men han fremstår som 13 år mentalt! kanskje dere er det?
Gjest Gjest_flua_* Skrevet 15. februar 2008 #18 Skrevet 15. februar 2008 Du kaller han for "mannen" din men han fremstår som 13 år mentalt! kanskje dere er det? Ja, det blir ganske barnslig Å vondt. Vi er jo egentlig et voksent par, så ja, det er flaut når det blir slik!
Gjest Reka Skrevet 15. februar 2008 #20 Skrevet 15. februar 2008 Begynn å kil hennes mann da! Så kan han selv se hvordan det ser ut fra den som ikke er med på leken! (Så får han tåle steken)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå