Gjest Gjest_Mann_* Skrevet 14. februar 2008 #1 Skrevet 14. februar 2008 Når jeg går på trening er det en jente jeg snakker en del med. Det er ikke noe romantisk (og jeg er heller ikke interessert i henne på den måten), men hun er veldig hyggelig og kunne blitt en god venn. Problemet er at vi bare sees på trening, så jeg tenkte jeg kunne invitere henne med ut en gang for å bli bedre kjent. Men kan jeg invitere henne med ut på byen (sammen med noen andre venner av meg) uten at hun tror at jeg er interessert i "noe mer"?
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2008 #2 Skrevet 14. februar 2008 Klart du kan! Hva med å be henne ta med noen venninner? Når dere er flere blir det ikke så lett å misforstå. Si så tidlig som mulig at du synes at det er kjempegøy å bli kjent med nye folk, selv om du ikke dater for tida. Du synes at hun virker hyggelig. Hva med en vennskapelig tur på byen?
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2008 #3 Skrevet 14. februar 2008 Tror det VELDIG FORT kan oppstå missforståelser om du ikke har opplyst om at du har en kjæreste eller noe i den duren. Og frasen "jeg prøver ikke å sjekke deg opp, vi kan bare gå ut som venner" er faktisk en typisk sjekkereplikk, så den har også sine feil.
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2008 #4 Skrevet 14. februar 2008 Du bør si rett ut at du bare er ute etter å bli venner. Du kan si noe som at du trenger flere venner, og derfor lurer på om hun vil finne på noe en dag. Eller mer direkte spørre om hun vil finne på noe, og legge til at det kun er en vennskapelig invitasjon. Da har du ihvertfall sagt det, og om hun velger å tolke det som at du er interessert, så har hun bare seg selv å skylde på, siden du har vært ærlig fra dag 1.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå