Gå til innhold

Katter og doen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Kan katter dele do? Eller liker de kanskje ikke det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det pleier ikke å være noe problem så lenge den blir rengjort ofte (noe den jo bør uansett om man har en eller flere katter). Mine har i hvertfall ikke reagert på det.

Skrevet (endret)

Nå ble jeg glad :)

Jeg har en selskapssyk katt og jeg vet den vil elske å få en venn. jeg har lite å bo på nå men om ikke lenge får vi oss et større sted.

har så lyst til at Pusur skal få en ny venn. ser jo at han kjeder seg og går litt deppa rundt. jeg føler meg nesteb litt slem som tar fra han i hvertfall det å ha en venn. spesielt siden han nekter plent å gå ut.

jeg tenkte å finne en ny venn til han, men det med at de kanskje ikke deler do har vært et problem for meg. jeg har ikke plass til flere heller.

men Pusur er veldig sær på doen da. så er redd han kan reagere med å "eie" doen.

Endret av LilleCanCan
Skrevet (endret)

men jeg lurer på hva som er best å gi han som venn. for her tenker jeg bare på katten min. en hunne eller en hanne? hva vil fungere best, eller er det okkesom?

Endret av LilleCanCan
Skrevet

Det er noen katter som nekter å dele do, så du bør ta med i betraktningen at det kan skje. Men det skjer ikke ofte, tror jeg.

Er katten din en kastrert hannkatt ville jeg skaffet en hunkattunge, men du kan likegodt få en hannkatt, men sørg for å kastrere den så tidlig som mulig i så fall, ca 5 mndr/2 kg.

Lykke til! :)

Skrevet

Våre to katter deler do uten problemer, og det til tross for at den eldste var enebarn i flere år og vant til å ha doen for seg selv. Vi kjøpte et nytt do, det største vi kunne finne og renser kattesanden hver kveld, så de er fornøyde. :) Jeg tror faktisk alle jeg kjenner med to katter deler do.

Skrevet

Hei!

Vi har to brødre, o gi begynnelsen delte de dokassen. Nå tisser den ene i vasken, mens den andre tisser i do. Om vi har lukt døre til badet så tisser den en annen plass enn doen. (Det er to innekatter).

Men begge bæsjer på do da..

Skrevet

Det er sjelden katter ikke vil dele do, spesielt hvis den nye er kattunge :)

Skrevet

Takker så mye for alle svar.

Da er den bekymringer borte, og da har vel problemet løst seg.

Han trenger en kompiss, og nå blir det sikkert ikke lenge til. :hoppe:

Skrevet

Mine deler også do, men de er søsken og har delt alt siden fødselen. Jeg ville kanskje kjøpt en ny do om det skulle komme en ny pus i huset.

Skrevet
Jeg ville kanskje kjøpt en ny do om det skulle komme en ny pus i huset.

Helt unødvendig.

Hvis du derimot ender opp med TRE katter, slik som meg, bør du kjøpe en do til. Men på to katter holder det med én.

Skrevet

Mine katter deler også do, men i likhet med Trampe er de brødre. Men vi har hatt katter før også som ikke var søsken, og det gikk fint. Lykke til :tommelopp:

Skrevet (endret)

men tror dere en rasekatt og en huskatt fungerer sammen?

han er en lubben, og kastrert perser. veldig sær men også så ensom ser jeg.

takk for innspill! :)

Endret av LilleCanCan

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...