Gå til innhold

Hvor i Oslo er det store lekeplasser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I helgen har vi vært både i Frognerparken (høy pelskåpefaktor!) og i Sofienbergparken for å leke med jenta vår.

Så lurte jeg på om det er noen tilsvarende lekeplasser andre steder i byen? Noe i Groruddalen f.eks.?

Skrevet

Du har jo St.haugen. Der er det en del parker man kan benytte seg av i helgene i hvertfall. Groruddalen.. På Romsås er det mange bhg man kan benytte seg av i helgene + lekeplassene på de forskjellige BRL.

Skrevet

Her er oversikt over noen av lekeplassene i Oslo:

http://www.aktivioslo.no/lekeplasser.php

Dælenenga lekeplass

Ekebergsletta, Ekeberg ved Søylehuset og dammen

Fossdalen (v/ Betzy Kjeldsberg)

Frognerparken, "Båten"

Grorud idrettsplass, Grorudv. 7-9

Grünerhagen

Heibergløkka, ved Tøyen T-banestasjon

Holmlia bydelspark, midtre

Holmlia bydelspark, nordre

Holmlia bydelspark, søndre

Kampen park

Nordre Skøyen hovedgård, nedre plass

Nordre Skøyen hovedgård, øvre plass

St. Hanshaugen, Barneringen

Svartdalsparken

Torshovdalen (øvre del)

Torshovdalen lekesntr. (Torshovd. nedre del)

Tøyenhagen lekeplass

Østensjøvannet

Gjest Amorina
Skrevet
I helgen har vi vært både i Frognerparken (høy pelskåpefaktor!)

:fnise:

Bra det ikke bare var meg. Jeg føle meg som sysjenbånet fra Gjøvik. Skulle finne to venninner med unger der, kom litt senere enn dem. Så var det "bare" å finne dem i mylderet av slanke pene sminkede mammaer med Ilse Jacbsen-støvler, designerjeans, pene jakker og shiny pilotbriller og glansede lepper. Eventuelt i pels og italienske skinnstøvletter.

Lettere finne nål i en høystakk :ler: Jeg var så dum å kle meg etter årstid og vær. Minn meg på at det er dress code, liksom.

Flott med mange tips til lekeplasser! Årstiden er kjip til utelek på den måten når det er ikke skikkelig vinter. :)

• 6 måneder senere...
Gjest Gummi-pappa
Skrevet

Ikke si noe stygt om mammaer med ilse jacobsen-støvler. De er jo bare så deilige. Nydelige er dere, ilse-piker...!!

• 8 måneder senere...
Skrevet

Det er mange lekeplasser som ikke er i god forfattning.

Vikig at man tipser kommunen eller eier om uforsvarlige lekeplasser

Regler for lekeplass sikkerhet i Norge finner du på Lekeplass sikkerhets regler i Norge

Gjest Gjest_Merete_*
Skrevet

Ekeberg! (Elsker å være her med barna. Ta med niste/grill og vær her hele dagen. Barna kan ri etc. Dyr å se på m.m.)

• 1 måned senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Naturen finnes over alt (selv i Oslo), og er ett undervudert lekeområde for barna! ;)

Gjest Gjest_ano_*
Skrevet

Jeg synes synd på barn som vokser opp i Oslo eksos. Jeg studerer her nå, men det er av eget valg jeg utsetter kroppen for eksos, som ved samtlige undersøkelser og studier er PÅVIST å gi helseplager fra allergi til lymfekreft.

Stakkars barn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...