Gjest Hvordan vaske bomullsjakke med g Skrevet 13. februar 2008 #1 Skrevet 13. februar 2008 har fått meg ny jakke med glidelås, og finnes bare 3 av den her til lands. Vil veldig gjerne at den skal holde lengst mulig MEN, mitt problem når jeg vasker slike jakker er at de ofte "kryper" langs glidelåsen og blir uformelige etterhvert..Da har jeg vasket dem på 40 grader. Hvordan unngå dette? Vaske på finvask?
Bomullstrusa Skrevet 13. februar 2008 #2 Skrevet 13. februar 2008 Kanskje lurest å vaske på finvask ja, siden det er én av bare tre i Norge. Men på den annen side, jeg vasker mine på 40 grader, bruker mykgjøringsmiddel og strekker de spesielt godt rundt glidelåsen når de er våte. Aldri hatt problemer med det. Mykgjøringen gjør det jo også lettere å få strukket på den, da fibrene blir mykere. Putt den ihvertfall aldri aldri aldri i tørketrommelen. Da er løpet mest sansynlig kjørt -hilsen ei hvis' mor forvandler alle klær til barneklær når hun får mulighet.. God vask!
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2008 #3 Skrevet 14. februar 2008 Kanskje lurest å vaske på finvask ja, siden det er én av bare tre i Norge. Men på den annen side, jeg vasker mine på 40 grader, bruker mykgjøringsmiddel og strekker de spesielt godt rundt glidelåsen når de er våte. Aldri hatt problemer med det. Mykgjøringen gjør det jo også lettere å få strukket på den, da fibrene blir mykere. Putt den ihvertfall aldri aldri aldri i tørketrommelen. Da er løpet mest sansynlig kjørt -hilsen ei hvis' mor forvandler alle klær til barneklær når hun får mulighet.. God vask! Hehe,barneklær ja...Har vært borti det+ noen fancy flotte rosa strømper og truser Men takk for svar!! Skal følge tipset!:D
Supraspinatus Skrevet 14. februar 2008 #4 Skrevet 14. februar 2008 Men det er en jakke, du trenger vel ikke vaske den med mindre den blir skitten? Flekker kan du fjerne med en fuktet klut. Evt vaske den på lav temperatur. Det er vel kanskje en vaskeanvisning i den også? Er det en dyr jakke hadde jeg ikke vasket den i det hele tatt, men heller gått å drycleanet den på renseri.
Bomullstrusa Skrevet 14. februar 2008 #5 Skrevet 14. februar 2008 Jeg trodde det var vanlig hettegenser/hettejakke det var snakk om, så hvis det er en ytterjakke, bør du kanskje heller følge Supraspinatus' råd
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2008 #6 Skrevet 16. februar 2008 Jeg trodde det var vanlig hettegenser/hettejakke det var snakk om, så hvis det er en ytterjakke, bør du kanskje heller følge Supraspinatus' råd Jepp, det er en hettejakke i bomull, "innejakke"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå