Gjest Gjest_Emma_* Skrevet 13. februar 2008 #1 Skrevet 13. februar 2008 hvor mange kalorier skal jeg få i meg i løpet av en dag? er 163 høy og veier 54 kg. vil ned 5 kg, der jeg føler meg mest komfortabel. har hørt at man ikke skal få i seg for få kalorier i løpet av dagen. ligger på ca 1300 kcal per dag, i tillegg forbrenner jeg ca 300 ved cardiotrening. vil da kroppen tviholde på fettet? men om jeg trener og får i meg litt for lite kalorier så vil vel forbrenningen øke, og fettet må forsvinne??
Kptpower Skrevet 13. februar 2008 #2 Skrevet 13. februar 2008 hvor mange kalorier skal jeg få i meg i løpet av en dag? er 163 høy og veier 54 kg. vil ned 5 kg, der jeg føler meg mest komfortabel. har hørt at man ikke skal få i seg for få kalorier i løpet av dagen. ligger på ca 1300 kcal per dag, i tillegg forbrenner jeg ca 300 ved cardiotrening. vil da kroppen tviholde på fettet? men om jeg trener og får i meg litt for lite kalorier så vil vel forbrenningen øke, og fettet må forsvinne?? Hei! For en jente med din vekt bør du få i deg ca 1300 kalorier for at kroppen skal fungere normalt. Hvis du ligger på 1300 kalorier nå i dag vil kroppen gå i sparemodus, forbrenningen din gå ned og fette henge lenge. Med en gang du begynner å spise vil kilone renne på. Dette er den værste metoden å slanke seg på, men blir trøtt, slapp og mange blir depresive. Fortell litt mer om hva du gjør en dag så kan jeg finne et bedre kcal nivå, også hvis du trekker fra ca 500 på den vil du gå ned mellom 0.5 - 1 kg i uken (1 kg er ca 7000 kalorier)
Gjest Gjest_Emma_* Skrevet 13. februar 2008 #3 Skrevet 13. februar 2008 Så snilt! Vel jeg er student, så sitter stille omtrent hele dagen! Pørver å trene cardio hver morgen før frokost. en halvtime frokost: havregrøt mellommåltid: banan lunsj: 2 grove brødskiver, eller yoghurt naturell med 4-korn og banan i mellommåltid: banan middag: fisk eller kylling (ikke ferdiglaget) med grønnsaker trening: enten cardio i 30 min, eller styrke så en banan etter det Synes ikke dette høres for lite ut egentlig..? men kom gjerne med forslag, for trenger sårt å gå ned litt, eller egentlig ikke gå ned, men fjerne fett og få muskler i stedet.
PurpleHaze Skrevet 13. februar 2008 #4 Skrevet 13. februar 2008 Du bør spise annen frukt enn banan! Må variere litt, alltid. En eller to bananer om dagen bør holde. Prøv litt salat til brødet, eller lag en salat med noe proteiner til lunch istedet. 1300-1400 kalorier om dagen er greit det i slanke perioden. Men ikke spis mindre enn det. Du trenger minimum 1200 om dagen! Gjerne varier med andre ting enn fisk og kylling og.
PurpleHaze Skrevet 13. februar 2008 #5 Skrevet 13. februar 2008 PS, vil du bygge muskler burde du ta sit ups, push ups, squats og rygg øvelser i tillegg til cardio.. Vekter er også bra. Lykke til!
Kptpower Skrevet 13. februar 2008 #6 Skrevet 13. februar 2008 Du bør spise annen frukt enn banan! Må variere litt, alltid. En eller to bananer om dagen bør holde. Prøv litt salat til brødet, eller lag en salat med noe proteiner til lunch istedet. 1300-1400 kalorier om dagen er greit det i slanke perioden. Men ikke spis mindre enn det. Du trenger minimum 1200 om dagen! Gjerne varier med andre ting enn fisk og kylling og. Hvordan belegg har du for å si at hun trenger minimum 1200 kalorier? Det er i allefall 100 under anbefalt minsteinntak for ei jente 19-30 år med hennes vekt. Forøvrig et greit tall hvis du er over 30 da, for forbrenningen vil da ha gått ned. Slenger meg på innlegget som akkurat kom ang styrke! Dette vil øke fettfrobrenningen og gi deg muskler som du vil ha! En eller to dager med styrketrening og forholdsvis enkle basisøvelser vil gi deg raske resultater! Selv om du faktisk skriver styrke i innelgget ditt. Synes kostholdet ser greit ut jeg! Banan er veldig energirikt så kan være du kan bytte ut den med noe annet iblandt. Eple/Pære er topp Husk å ha en spisedag i uka du spiser litt mer slik at kroppen ikke går fullstendig i sparemodus. CA 400 kalorier ekstra f.eks. lørdag er kjempebra! Anbefaler deg også litt mer fett i kosten! Ta tran om morgenen og evt en neve mandler el.l. i blandt !!
Gjest Gjest_Emma_* Skrevet 13. februar 2008 #7 Skrevet 13. februar 2008 jøye meg. takk for tilbakemeldinger! er 21 år banan er nemlig så godt :D Spiser nok veldig mye godteri i helgene ja.. kanskje derfor jeg ikke ser resultater. Men da er det bare å fortsette opplegget, og håpe at jeg snart blir en muskelbunt :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå