Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det med folk og mobiltelefoner?? De som tøffer seg med telefonene og ikke er tilstede, sitter og ringer og sender meldinger i møter og middager.

Virker som enkelte ikke eier noen som helst bruksvett når det gjelder mobilbruk og i tillegg tror de er importne når de drar i gang lengre samtaler midt oppe i noe. Blir litt flau på deres vegne, særlig når de ikke har anstendighet til å gå for seg selv en gang.

Til dere som gjør det: ALLE har mobiltelefoner som ringer fra tid til annen, du er ingen vip hotshot fordi om noen ringer deg mens andre ser det. Forsøk heller å være litt mer tilstede der du er av hensyn til menneskene rundt deg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får en følelse av at de som gaper høyest i mobilen, EGENTLIG ikke er så viktige som de gjør seg til.

At de strever seg fordervet med å lage seg et slags image. - Og derfor irriterer de meg enda mer. :lur:

Skrevet (endret)

Heldigvis har mobilene krympet. Husker åttitallet, da vi måtte ha muskler, - ikke bare økonomiske, for i det hele tatt å få den med. Batteriet overlevde en halvtimes skittpreik, til en femtilapp i minuttet.

Fordelen med småtelefoner, er at folk ser åndssvake ut. Holder noen telefonen opp til øret, er ikke selve telefonen å se. Du observerer en "stakkar" med forskrekkelig tannpine, som holder seg til kinnet, og jamrer sin nød. - Helt til du kommer så tett innpå, at munnbevegelsene ikke sier "Å stakkars meg, å stakkars meg", men: "ja kjære, jeg VET at sokkene absolutt ikke hører hjemme på badegulvet".

:kaklehone:

Har mobilbrukeren neveløs blåtann instukket i ørevoksen, blir'n enda morsommere. Det ER vannvittig komisk å se voksne folk snakke med seg selv; Med geberder og fakter som kan få en CP-pasient til å bli misunnelig. Mulig de har en forskrekkelig dyr dings, stikkende ut fra hodet. Men, det kan ikke vi vite. Alt vi ser, er den mislykkede breikdansen. Og svarer selvsagt høflig, når noen sier eplekjekt: "Hei, er det DEG?!"

:rope::mobil:

Hvorfor er det sånn, at folk som ringer, lar det ringe to-tre ganger, før de gir opp? Er alle så desperat etter menneskelig kontakt, at de sitter klar døgnkontinuerlig, med neven ti centimeter fra mobilen? Selv må jeg kanskje åpne både et og to glidelås, før jeg får fisket opp helvetesmaskinen. Og hva om jeg er i et annet rom?

:mobil::pisk:

Vi må konstatere at der finns en stor grå masse der ute, som ikke eier oppdragelse. Og som har telefonen på i begravelser, møter og på dass. Kanskje de ikke stoler på mobilsvar? Slike mennesker blir neppe velopdragen og hensynsfull av å få skravledåsen sin inndratt. Den er bare nok et verktøy, blant mange, i deres arsenal av hjelpemidler, til å oppføre seg bedritent. De er lette å kjenne igjen. Det er de som ringer til venneflokken for å fortelle alle om hvordan du er i senga, - mens dere har sex...

Edit: konstatere skrives konstatere, ikke konstantere...

Endret av Kamikatze
  • 2 uker senere...
Skrevet

det værste jeg ser er de som har mobilen på i kirka... uansett om det er på lydløs...

Skrevet

Jeg svarer f eks når pappa ringer meg og jeg er ute og handler, pga ringer han meg fra Nordsjøen så får jeg jo ikke ringt direkte til ham tilbake, og det kan fort ta over ei uke før han ringer igjen (om han jobber mye og ikke får tid/orker å ringe etter jobb). Ringer han fra mobilen, så svarer jeg om jeg er for meg selv på en rolig butikk, står jeg i kø så gidder jeg ikke. Heller ikke om det er mye folk og jeg da må snakke høyere. Da ringer jeg opp igjen, eller han ringer meg en time senere fordi han forstår at jeg har vært ute og opptatt.

Så derfor har jeg forståelse for at noen svarer f eks når de handler, for jeg vet jo hvorfor jeg iblant gjør det. Og man kan vente på jobbtelefoner, dama skal føde osv. Vi må ikke dømme ALLE. Likevel, jeg gidder jo ikke svare når jeg står i kø. Det er bare teit. Så flertallet av slike skravlebøtter kunne helt sikkert ventet til å snakke til de kom seg ut av butikken.

Vi må konstatere at der finns en stor grå masse der ute, som ikke eier oppdragelse. Og som har telefonen på i begravelser, møter og på dass. Kanskje de ikke stoler på mobilsvar? Slike mennesker blir neppe velopdragen og hensynsfull av å få skravledåsen sin inndratt. Den er bare nok et verktøy, blant mange, i deres arsenal av hjelpemidler, til å oppføre seg bedritent. De er lette å kjenne igjen. Det er de som ringer til venneflokken for å fortelle alle om hvordan du er i senga, - mens dere har sex...

Må bare si at jeg synes det der var utrolig bra skrevet, og det er jo sant også! Og jeg vet faktisk om folk som har svart under sex, pga de var bare pulevenner og hadde sex bare for å ha det, så hun kjeda seg og svarte liksågodt når noen ringte. Han bare flirte og fortsatte..

Når det gjelder meldinger så skriver og svarer jeg på meldinger uansett hvor jeg er, MEN: Jeg har alltid på lydløs, både for mottatt melding og mottatt samtale Så ingen hører at jeg får melding, det bare rister i lomma og jeg svarer diskret, tar ikke opp mobilen og viser høyt og tydelig "ÅH SE JEG HAR VENNER!". For meldinger er mellom meg og venner, ikke resten av lokalet. Og jeg har heller aldri fått stygge blikk, så jeg tolker det som at å gjøre ting stille og diskret blir sett på som litt bedre enn bråkete og synlig. Ikke gidder jeg å høre på meldingslyd heller, da jeg i perioder kan få veldig mye meldinger etter hverandre.

Høylutt snakk på bussen synes jeg også er teit. Har faktisk hørt at noen har fått rykter på seg om kjønnssykdommer og utroskap og lignende, pga det er blitt overhørt samtale på bussen. Da tydeligvis noen som har snakket om slikt litt høyt, og noen har gjenkjent dem, og tolket det som at det må være Nils det gjelder. Og det er jo både respektløst og teit gjort.

En ting jeg irriterer meg vilt over: er folk som ikke kan lære seg å bruke kontaktlister/addressebok/hva man nå vil kalle det.

Stadig jeg får feilsendte meldinger, og feiloppringer, og greit nok, det tar noen sekund å ordne opp i og det koster meg ikke stort, men likevel. Jeg får sjeldent telefoner, faktisk, og flesteparten som ringer meg uten at jeg har nummeret lagret, er arbeidsgivere jeg har sendt søknad til. Så jeg tenker jo så klart "oj jobbsvar!" og så spør noen etter Kari... "oj huff da har jeg visst ringt feil".

At det er lett å trykke et nr feil forstår jeg, ikke misforstå Men jeg føler det er mange som IKKE bruker kontaktlistene, og heller går med lapp i lomma eller noe med viktige nummere, og da må trykke dem inn på ny hver jævla gang de skal ringe/melde noen. Og da øker jo sjansen for at noe havner feil! Og det er jo så mye enklere å bare velge "Send til : Per" enn Send til "8 tilfeldige sifre som må tastes inn for hånd". Så hvorfor lærer man seg ikke med det? Og det skader jo heller ikke å se over hva man ringer en gang til.

Skal nevnes at min far bruker lappe-systemet.. gidder ikke å bruke kontaktliste, enda jeg har tilbudt meg å legge inn alle nummere for ham. Men han SER på nummeret og lappen DEN EKSTRA GANGEN før han trykker ring. Og da havner han jo til rett person! Og det tar deg noen få ekstra sekunder å se over nummeret, enn å måtte finne ut hvem du har ringt, og så ringe opp rett person på ny.

Og meldinger av typen "Siri kommer ikke idag hun er syk. Hilsen Far", er jo veldig greit at havner hos hvem nå enn Siri skulle til. Jeg gadd da å bruke det en melding koster på å svare "Jeg aner ikke hvem du er og hvorfor siri skal komme hit. Du har garantert sendt til feil nr!" siden det var såpass viktig. Men hva om jeg ikke hadde hatt penger på mobilen da? Den lå ubrukt i et skap? Da ville jo bare Far trodd at en eller annen visste at Siri ikke kom. Men ikke gadd å svare.

Sambo ble jo faktisk i går kveld trøstet med at evetyrstunden idag var avlyst men det skulle skje noe annet snart likevel. Han svarte greit "Jeg visste ikke at jeg var invitert en gang, ikke vet jeg hvem du er heller, så det går sikkert greit du!".

Så jeg gleder meg vilt til dagen folk begynner å bruke kontaktlister aktivt. Så kan rett person vite rett ting med en gang!

Skrevet
det værste jeg ser er de som har mobilen på i kirka... uansett om det er på lydløs...

DET er jo et av de få stedene hvor ringetonene virkelig kommer til sin rett, på grunn av den vakre akkustikken. :D

Gjest blåmobil
Skrevet

det er ganske irriterende på kinoen også..

Gjest marihan
Skrevet
det er ganske irriterende på kinoen også..

Og på forelesning!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...