Gå til innhold

Spleiser vi på brillene?

Anbefalte innlegg

Gjest Evalina
Skrevet

Datteren min bruker briller og nå trengte hun nye. Får refundert det meste, men må selv betale 1055 kroner. Mon tro om dette er noe jeg kan spørre min fraseparerte eksmann om å bidra til? Han betaler bidrag, men det heter seg vel at når det gjelder litt større ting, skal/bør man spleise? Synes dere briller er "stort" nok?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_mamma1_*
Skrevet
Datteren min bruker briller og nå trengte hun nye. Får refundert det meste, men må selv betale 1055 kroner. Mon tro om dette er noe jeg kan spørre min fraseparerte eksmann om å bidra til? Han betaler bidrag, men det heter seg vel at når det gjelder litt større ting, skal/bør man spleise? Synes dere briller er "stort" nok?

Jepp, det synes jeg du skal gjøre. At du får 500 kroner er vel kanskje ikke så mye, men hun må sikkert ha flere par briller opp igjennom, og da er det greit at han er inneforstått med at han må betale halvparten.

Skrevet

JA !

Dette mener jeg du har krav på ¨få delt med den andre forelderen.

Kontakt NAV å få det bekreftet før du tar det opp med den andre forelderen :)

Skrevet

javisst skal dere spleise! skjønt min manns ex gadd ikke spleise på deres sønns briller. og min mann er alltid den som henter og bringer og hun betaler ikke "frakt". men forhåpentligvis er ikke DU redd for din ex, så du TØR å be om å få spleiset! :)

Skrevet

Utgifter til briller, konfirmasjon og tannregulering skal deles. Tror ikke det er 50/50, men etter X/6 som følger fordelingen i bidraget. Greieste måten er å ta en tlf til nav. Dette kan nav kreve inn på vegne av den som mottar bidrag.

Gjest Evalina
Skrevet

Takk for svar.

Jeg prøver først å appellere til hans ett-eller-annet, og satser på at det går greit. Så får jeg evt. ta NAV-runden dersom han er i det vrange hjørnet. ;)

Gjest barelillemeg
Skrevet

Det er greit en har krav på en ting, men dersom ett par briller forsurer stemningen og gjør det vanskelig for barnet (som sikkert opplever stemningen), så tror jeg jeg ville stått over å kreve disse pengene...

Noen vil kanskje mene det er helt feil holdning, at en gir seg for lett, men det er bare meg... Er bare ikke helt for å kreve bare for å kreve. det går an å foreslå - hva med å si: Nå trenger Kari nye briller. Er det OK for deg at jeg betaler denne gangen, så kan du betale neste gang når hun trenger det?' Synes det blir litt mer Ok stemning av slikt. Samme med pass, og andre utgifter som godt kan deles ( Jeg hadde forøvrig syntes det var litt stusselig å få stukket til meg en 200 lapp fra eksen...)

Gjest Evalina
Skrevet

Null problem, jeg krevde jo ikke, jeg sendte ham en mail og sa at hun trenger nye briller og at jeg håpet det var greit at vi spleiset. Han sa at det var greit. Ferdig med den saken. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...