Gå til innhold

Morgenvekker!

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Kamille_*
Skrevet

Heisann!

Jeg er fryktelig treig på morgenen, alikevel har jeg lyst til å prøve å få inn en liten 20minutters/halvtime med bevegelse for å få igjen formen litt. Har ikke trent aktivt på et halvt år.

Det jeg lurer på er om det er noen som har forslag til et lite treningsprogram som passer før frokost? Tenkte i utgangspunktet bare stretching, men litt styrkeøvelser hadde også vært godt, kanskje til og med gi resultater. Men det kan ikke være hopping og spretting, for sånt driver jeg ikke med så tidlig. Noe i rolig tempo!

Men er usikker på hva som passer før mat og hvor mye oppvarming man trenger før styrke, hva som passer da.

Forslag? Takker isåfall for det i massevis!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Artikkel i kk:

Jeg anbefaler trening som ikke krever mye koordinasjon eller tankevirksomhet. Trening, der du bare kan henge med, for eksempel kondisjonstrening og spinning. Her sørger instruktøren for å dra deg med og få opp energien. Er du i god løpeform, fungerer jogging bra om morgenen, men har du ikke løpt så mye, bør du vente

til senere på dagen.

Kroppen er trøtt, så trening som krever lav intensitet eller lav innsats, for eksempel en gåtur eller rolig joggetur, er bra for å få opp forbrenningen. Svømming kan også være deilig for skikkelig å våkne opp.

Husk:

Musklene er stive om morgenen, så det er ekstra viktig å varme opp, ellers risikerer du skader. Det er nødvendig med gradvis tilnærming til all type trening om morgenen. Ikke tren på tom mage. Drikk litt vann, og spis en lettere frokost eller en banan før du setter i gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...