Gå til innhold

lyst på lang forlovelse... ?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

jeg har alltid tenkt at når man har blitt minst 25 og har vært sammen i minst 3 år, så er det klar bane for å gifte seg...

og nå har jeg fylt 25.. og vi har vært sammen i 3 1/2 år..

og jeg er veldig glad i han og har tenkt mye på gifte muligheten..

så jeg kunne godt tenke meg å begynne planleggingen (for det er det som er forlovelse for meg.. ring trenger jeg ikke)

men har ikke lyst til å sette bryllupet tidligere enn høsten 2005.. tidligst.. kanskje våren 2006.

bør jeg da bare legge det hele på hylla, eller er det "lov" (lurt?) å begynne litt "småplanlegging" nå..?

opplever at "omverdenen" (familie og venner) ikke tenker i disse baner i det hele..

min gode venninne baksnakket i helgen et par vi kjenner som giftet seg i fjor sommer.. gjorde narr av det å gifte seg "så tidlig"

mine foreldre er fremdeles fornæremet hver gang jeg referer til min og min samboers leilighet som "hjemme" (deres hjem burde vist fremdeles være det eneste jeg kaller hjemme.. )

uff.. jeg vet ikke helt hvordan vi skal gripe ann dette.. vi er begge eldst i våre søskenflokker.. og jeg har heller ingen søskenbarn el som har "kommet så langt" ennå.. så vi blir uansett først ut..

vi har vurderet å gifte oss i hemmelighet og fortelle om det når vi kommer tilbake.. men jeg er redd for å såre foreldre og besteforeldre..

noen råd..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!

Du er 25 nå i 2003, og vil jo da være 28 i 2006.. Jeg gifter meg om 2 måneder, og er 22. Det er ikke for tidlig for meg, men for noen andre som er like gamle som meg, er det nok det.. Akkurat som det er i alle aldre.. ikke alle på 35 føler seg klar til å gifte seg.. Hvis du er sikker på at det er det riktige for deg / dere, så er det ingen andre enn dere som har noe med det å gjøre! Jeg er den første i familien min (på min mors side.. Kjenner ikke min fars side så godt) som gifter meg helt siden besteforeldrene mine gjorde det mdt på 60-tallet.. Det er stas hos oss... Min tilkomne er først i sin familie og, akkurat sånn som dere. Ingen søskenbarn eller noe som er før oss, men det kommer til å komme om ikke så lenge..

Foreldrene dine har vel litt problemer med å kutte navlestrengen, hehe.. Ikke så lett det der! Men dere er jo gamle nok til å ta deres egne avgjørelser, og dere har deres egen leilighet.. Jeg synes dere skal snakke om dette ordentlig, og gjerne sette dato nå.. Men hvis jeg var deg, ville jeg ikke begynt planleggingen riktig enda (er jo 2-3 år til) Kan jo tenke litt på hva slags bryllup dere ønsker dere, men 3år er i det meste laget å planlegge på, synes jeg da.. Vi begynte å planlegge ett år iforveien. Da booket vi kirken, fotograf og de "store" tingene.. Lokalet fant vi i januar nå, men hadde booket et annet i september som vi avbooket. vi har endel å gjøre disse siste månedene, men ikke FOR mye. For oss var 1 år meeeeer enn nok, og vi gifter oss jo på den aller travleste tiden!

Lykke til med familie og bryllup!

Håper dere finner ut av det!

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg er 25 år, har vært sammen med min kjære i over 5 år nå, og har fortsatt ikke planer om å gifte meg. Jeg har også lyst til å ha en lang forlovelse når den tid kommer - for meg er det ingen hast å skulle gifte seg.

3 år høres litt mye ut når det gjelder planlegging. Men man kan jo snakke litt om det nå og da, hvordan man forestiller seg det hele, hvor man kunne tenke seg å feire dagen osv.

(Jeg har allerede begynt å smugtitte på kjole jeg... :lol: Jeg som ikke er forlova engang!)

Uansett hvordan dere velger å gjøre dette: sørg for at det er deres valg! Jeg syns ikke at foreldres, slektningers og venners meninger om dette skal farge valget deres i for stor grad! Gjør det som føles riktig for dere! :D

Gjest Lottemor
Skrevet

du er ikke den eneste kverula som ser på kjoler i smug.

Jeg gjör det også...

Vet dere at jeg anser meg som forlovet,vi har jo begge snakket om å gifte oss og bruke resten av våre liv sammen så da vil jeg si at vi er forlovet.

Noe frieri har jeg ikke fått,men det kommer det vet jeg.

Vi vet alerede hvor vi vill ha sermonien og festen...vi vet også at vi vill på brylups reise og det er når festen på går vi skal reise,men Tulla er for liten til at vi kan väre vekke i 1.2uker så nå hun er rundt 5-6 år da er det vel på tide å gifte oss :)

Han er da 34 og jeg er 26 :)

Skrevet

Det er vel ingen som har noe med om dere gifter dere nå eller da eller....når som helst for den del? Synes dere skal gjøre det som dere synes er riktig. Vi skal gifte oss om 4 mnd idag :o og da har vi vært forlova i over 7 år. Vi forlova oss 3 mnd etter at vi ble sammen vi.

Men når det skal sies er hans familie mer "med" enn min da. Virker som om de prøver å "fortrenge " det på noe vis. Det bryr jeg meg fint lite om ja.

Lykke til uansett hva dere gjør!

Skrevet

Kjenner meg godt igjen i tankegangen din. Jeg er 24, har vært sammen med min forlovede (nå 23 år) i snart 5 1/2 år. Vi forlovet oss for drøyt to år siden, og skal gifte oss neste sommer. Da er jeg 25 år og han 24. Har fått flere reaksjoner fra "krampesingle" venninner - kanskje riktigere å si kjenninger - som synes jeg binder meg tidlig. Hadde nesten angst en periode på grunn av det, for hvordan kan jeg vite at dette er mannen i mitt liv når jeg er så ung?

Konklusjonen ble at det bare vet jeg. Det kjennes så riktig at jeg ikke gidder å bry meg om hva en del andre venninner og venner mener. De årene vi har vært sammen, har vært de absolutt beste i livet mitt. Vi har lyst til å satse på at kjærligheten mellom oss vil holde. Nå har jeg kommet til den konklusjonen at det faktisk ville være pysete å ikke gifte seg med ham - hvorfor skulle jeg ikke tro på følelsene mine!

Lykke til, uansett hva du bestemmer deg for! Det er i hvert fall ikke noe noen andre har noe med!

Skrevet

Jeg er 23 og skal gifte meg til sommeren. Mine gammle venner fra grunnskolen har mobbet meg en del for ingen av dem har komt så lang. Det bryr meg ingenting fordi vi gifter oss fordi vi vil. Det fins ingen alder på hverken personene eller forholdet som er fasit. Du vet best selv når det er rett for deg. Og så lenge du tviler, eller ikke er klar, så vent. Gjør akkurat det dere har lyst til, når det er en ting jeg har lært hær i livet er det bare e selv som vet hva som er best for en selv. :D

Lykke til

Skrevet

Jeg var 23 år (ble 24 år 5 dager etterpå) da jeg giftet meg i fjor sommer, min mann var da 29 år. Da hadde vi vært forlovet i 8 mnd. For oss var dette absolutt ikke for tidelig, og dette var en fin utvikling på forholdet vårt. Fikk heller ingen reaksjoner på at jeg var for ”ung” på noen måte. Men det har heller ingen noe med. Man gjør det som er rett for seg selv, det er det viktigste!

Skrevet

Kjære gjest: Ikke tenk så forferdelig mye. Kjenn heller etter hva følelsene dine sier. Slå dette sammen med følelsene til din kjære - og en porsjon fornuftighet/virkelighet.

Selv har vi vært forlovet i 799 dager når vi gifter oss (om 1,5 måned). Vi valgte å sette datoen så langt frem i tid fordi vi visste det kom 4 andre bryllup i fjor i vennegjengen og vi overtok huset (med maaassse rart i) etter svigermor i fjor. Vi hadde riktig; det var ikke plass til vårt bryllup i fjor.

Mange stusset på at vi satte datoen mer enn en sommer frem i tid, men det får de bare gjøre. For oss var det ikke noe annet alternativ...

Gjest Trampe
Skrevet

Hei!

Jeg synes dere skal gjøre det som dere føler og er klare for. :)

Barefor noen tiår tilbake var det vanlig å gifte seg tidlig i 20 åra, man hadde som regel ikke barn og mange var gravide og ble nesten tvunget inn i ekteskapet. Heldigvis er det ikke slik lengere, og man kan velge selv hvordan man ønsker å gjøre det. :o

Du spør om det er tidlig å begynne planleggingen 3 år i forkant... Hvis jeg kan svare for meg selv, så synes jeg dette er litt vel tidlig... vi begynte for 2 mnd siden å planlegge vårt bryllup 15 august, mange synes nok dette er for sent, men selv synes jeg dette er evig nok med tid. Man holder jo på å sprekke av glede og forventninger og jeg kan nesten ikke vente til dagen er der... :hjerter:

Men, igjen dette er helt opp til dere. Gjør som dere føler og ønsker.

Jeg ønsker dere lykke til!!! :blunke:

Skrevet

Hei!

Vi forlova oss i fjor sommer, etter å ha vært sammen i 3 år. Bryllupet blir sommeren 2005. Dette er fordi vi ikke har råd til å gifte oss enda, begge er studenter. Vi er begge 25 nå, og vil være 27 når vi gifter oss :hjerter:

Planlegging ja.. har vel ikke begynt å planlegge enda.. bare ser og ser på kjoler (på nettet da..) og tenker på hvordan det kan bli :D

Men noen aktiv planlegging blir det ikke før kanskje neste sommer. Da er det o bare 1 år igjen, så da kan man begynne å planlegge. Har inntrykk av at mange begynner planleggingen tidlig, og det må de gjerne gjøre :D

Det er jo så spennende og gå og se og tenke.. :D

Gjør det som føles rett for dere :)

Lykke til!

Skrevet

hei!

er selv 22år og forloveden min 28år, vi skal gifte oss 16august i år :D

Gleder oss veldig mye til det! Vi har vært forlovet i nesten 3 år når vi gifter oss... Jeg synes det har vært kjempe fint å ha så lang tid, et ting er at jeg var så ung da vi forlovet oss, men mest av alt har det vært kjempe gøy å planlegge hvordan type bryllup vi vil ha... og ideene har forandret seg noe fra gang til gang vi har planlagt!

På den måten har begge to hatt ideer som vi føler er våre egene iforhold til bryllupet, og ideene har blitt modnet hos den andre slik at nå har vi fått til VÅRT bryllup!

:D

Men det må også sies at den ordnetlige planleggingen med booking av festlokale, kirke osv startet ikke før det var 1 år igjen..:)

lykke til med forlovelse og planlegging

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...