Gå til innhold

Hvalbiff-tips?

Anbefalte innlegg

Gjest melmidden
Skrevet

Jeg har kjøpt frossen hvalbiff for første gang, og lurer litt på hvordan jeg skal tilberede den. På pakken anbefales bernaise, poteter og broccoli, men jeg synes det høres litt kjedelig ut, selv om jeg gjerne vil lage noe litt "streit" og nokså tradisjonelt. Jeg har funnet endel oppskrifter på nettet, men vil gjerne ha erfaringsbaserte anbefalinger :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns hvalbiff smaker best med brun saus, poteter og kålstuing.

Gjest melmidden
Skrevet

Takk for svar :) Kålstuing er jo kjempegodt, og noe vi sjelden lager, så det skal jeg jammen vurdere.

Skrevet

Jeg synes hvalbiff er best skåret i syltynne skiver, krydret og stekt veldig raskt i panne eller på grill. God hjemmelaget potetsalat til. :)

Gjest melmidden
Skrevet

Det høres også godt ut, jeg får sjekke om jeg har alt som trengs til potetsalat. Takk for tips, jeg tar gjerne i mot flere :) Det viktigste er egentlig at smaken på hvalbiffen kommer fram så jeg kan vurdere om jeg liker dette :ler:

Skrevet
Det viktigste er egentlig at smaken på hvalbiffen kommer fram så jeg kan vurdere om jeg liker dette :ler:
Da er det jo en god idé å unngå tunge sauser. Det viktigste når man lager hvalbiff synes jeg er å være forsiktig med stekingen; hvalkjøtt som er stekt ihjel er ikke godt, for det er så magert kjøtt at det lett kan bli veldig tørt.

Lykke til med forsøket! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...