Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke helt om dette re riktig forum ( men så vet jeg ikke hvilket forum som ville vært passende heller ;) )

Hvorfor er det slik at svarte truser blir rødaktige i skrittet etter noen gangers bruk og vask? Det er jo kun der, så vil ikke tro de avfarges ved vask heller. Er miljøet "der nede" så surt at det tar knekken på fargen eller? Men det skjer bare med svart undertøy, ikke av andre farger. Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Vet ikke helt om dette re riktig forum ( men så vet jeg ikke hvilket forum som ville vært passende heller ;) )

Hvorfor er det slik at svarte truser blir rødaktige i skrittet etter noen gangers bruk og vask? Det er jo kun der, så vil ikke tro de avfarges ved vask heller. Er miljøet "der nede" så surt at det tar knekken på fargen eller? Men det skjer bare med svart undertøy, ikke av andre farger. Noen som vet?

Opplever også det... Men har ikke noe svar på hvorfor det er sånn :tristbla:

Skrevet

Er redd forklaringen er litt usexy...

Det er små urinlekkasjer. Urin bleker stoffet. Sees ikke i hvite truser da. Røde truser feks blir hvitflekkete...

Skrevet

Det er jo bare i svart en ser det.. og hvorfor blir det rødt ?

Skrevet

Jeg har også et par sånne truser.

Men urinlekkasjer???? Kan ikke husket å ha lekket urin akkurat :gjeiper:

Skrevet

Urinlekkasje? :fnise:

Kan det ikke heller være utflod da?

Skrevet

Tror dette har noe med kvaliteten å gjøre jeg. Hos meg har det kun skjedd med hm truser (med alle jeg har derfra faktisk), men det har ikke skjedd med noen av de andre svarte trusene jeg har. Dette er de samme trusene som har farget lyse klær og sengetøy svart (også etter at de har vært vasket noen ganger). Skikkelig lekkert med en stor svart flekk midt på lakenet.

Gjest Ansjoni
Skrevet
Er redd forklaringen er litt usexy...

Det er små urinlekkasjer. Urin bleker stoffet. Sees ikke i hvite truser da. Røde truser feks blir hvitflekkete...

Det hørtes vel forsåvidt fornuftig ut, siden urin inneholder ammoniakk. Så sexy var det vel kanskje ikke ;)

Skrevet

Jeg mener å ha lest en gang at det er noe med stoffer i utfloden som reagerer med fargeenzymene i svarte truser. :klø:

Ellers må jeg si meg enig med Snoops- at det også kan være en kvalitetsting. Jeg har noen svarte H&M truser som er blitt rødlige, mens andre svarte ikke har blitt det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...