Væren Skrevet 30. april 2003 #41 Skrevet 30. april 2003 Jeg tenkte på forhånd at navnet Maud ville bli aktuelt hvis det ble en jente. Flott og staselig navn! Angelica... (Bare vent, nå kommer oppskriften på desserten "Dronning Maud pudding" til å komme på trykk i alle ukeblader! Den desserten som ble spesiallaget da Kong Haakon og Dronning Maud skulle besøke Haugesund for mange, mange år siden, og som er en selvfølge ved alle store anledninger i "sildabyen"... )
Silfen Skrevet 30. april 2003 #42 Skrevet 30. april 2003 Jeg syns navnet er veldig fint og ble positivt overrasket over at de valgte er så pent navn. Jeg har ikke noe til overs for noen av dem, men navn kan de velge. Jeg kjenner både en liten Maud og en liten Angelica, så det har kanskje noe med at jeg er godt vant til navnene.
Tusenfryd Skrevet 30. april 2003 #43 Skrevet 30. april 2003 Jeg stusser over uttalen - jeg ville si AnJelika - mens på radio og tv sier de AnGelika... det høres rart ut, synes jeg.
Gjest Lea Skrevet 30. april 2003 #44 Skrevet 30. april 2003 Først: Jeg synes navnet var fint og det bør vel være opp til foreldrene å avgjøre dette. Jeg ville sagt AnGelika.. kanskje fordi jeg kjenner en AnGelika??
Tusenfryd Skrevet 30. april 2003 #45 Skrevet 30. april 2003 Jaja - det er uansett foreldrene som bestemmer det da. Samme som at noen heter Maarn - og andre Maren. Og aldri ville jeg døpt en datter AnJGelica heller - det var visst med C også...
Gjest Samara Skrevet 30. april 2003 #46 Skrevet 30. april 2003 Jeg stiller meg generelt skeptisk til eksperters uttalelser (!), og dette hjelper ikke spesielt mye på inntrykket må jeg si. (Tenk bare på Kiki Sørum - o'skrekk) Du sier noe! Måd Ansjelika :o Tenker det er bra det er Märtha og Ari som bestemmer, og ikke ekspertene!
Gjest Poirot Skrevet 30. april 2003 #47 Skrevet 30. april 2003 hvor vakkert klinger egentlig Maud Behn?? Godt poeng....... Selv synes je Maud er nydelig, og Angelica noe harry/fjåsete/pompøst. Men det lå vel litt i kortene at hun ikke skulle hete Unn eller som meg; Donpedro...
Gjest Kira Skrevet 30. april 2003 #48 Skrevet 30. april 2003 Jeg synes ikke noe om "Maud Angelica" egentlig. :oops:
Gjest Anonymous Skrevet 30. april 2003 #49 Skrevet 30. april 2003 Tenkte plutselig på forbindelsen mellom foreldrenes fornavn + babyens: Märtha (Maud) Ari (Angelica) Er det tilfeldig tror dere - eller har de kanskje bevist funnet et navn som har begges forbokstav? Hmmm.....
Gjest Betty Blue Skrevet 30. april 2003 #50 Skrevet 30. april 2003 Godt poeng....... Selv synes je Maud er nydelig, og Angelica noe harry/fjåsete/pompøst. Men det lå vel litt i kortene at hun ikke skulle hete Unn eller som meg; Donpedro... Hun kunne da vel hett Donpedro vel? Det er da et fint navn! Donpedro Behn (men det passer kanskje bedre til en liten gutt - no offence, Donpedro)? Er enig ang Angelica; men med en noe harry/fjåsete/pompøs far, må man vel leve med et noe harry/fjåsete/pompøst navn også..
bare meg 79 Skrevet 1. mai 2003 #52 Skrevet 1. mai 2003 Synes navnet er fint, litt spesielt, :D men det er jo ei spes. jente da Selv om Angelica minner litt om hun i Addams family:-?
Gjest Mzfire Skrevet 1. mai 2003 #53 Skrevet 1. mai 2003 Syns det er et flott navn jeg. Syns de klinger godt sammen. Har vel ikke helt sansen for navnet Maud, men stygt er det ikke. Angelica liker jeg best. Selv syns jeg navnet ble penere når de føyer til Angelica. Maud er jeg ikke vant med, men vet om ei som heter Angelica. Har egentlig ikke likt Angelica noe særlig. Men da jeg en gang leste den serien Sagan om Isfolket var det ei som het Sol Angelica og det var flott Nå liker jeg det kongelige navnet også.
Pip Skrevet 1. mai 2003 #54 Skrevet 1. mai 2003 Hmm... som mange andre - det var litt unt i starten, men nå, når man har hørt det noen ganger og sånn, synes jeg faktisk det er kjempefint! Maud Angelica - jo, absolutt! Syns de har valgt et navn som er akkurat passe kongelig, men samtidig ikke sånn ekstremt... Også greit at det ikke ble 4-5 navn, da... Bare vent, nå kommer oppskriften på desserten "Dronning Maud pudding" til å komme på trykk i alle ukeblader! Åh... åsså så godt som det er, da!! Namnam - ble litt sulten jeg nå... :D
Ingeborg Skrevet 1. mai 2003 #55 Skrevet 1. mai 2003 Tenkte plutselig på forbindelsen mellom foreldrenes fornavn + babyens: Märtha (Maud) Ari (Angelica) Er det tilfeldig tror dere - eller har de kanskje bevist funnet et navn som har begges forbokstav? Hmmm..... Skulle søren ikke forundre meg! Synes Maud er aldeles nydelig, stusset litt mer på Angelica, men nå har jeg vent meg til det. Og det klinger slett ikke så verst!
Gjest Anonymous Skrevet 1. mai 2003 #56 Skrevet 1. mai 2003 Angelica er et vakkert navn! Maud Angelica har fått navn etter en av de viktigste kulturplantene vi har hatt her til lands: Kvann, Angelica Archangelica.
Gjest Anonymous Skrevet 1. mai 2003 #57 Skrevet 1. mai 2003 synes ikke kombinasjone er heldig......blir i samme gata som Ådd Peder van Beethoven....
Iset Skrevet 1. mai 2003 #59 Skrevet 1. mai 2003 Maud er pent, men liker ikke helt Angelica. men vi blir jo vandt med det navnet og, for vi får jo høre det masse fremover. Iset:)
Eowyn Skrevet 1. mai 2003 #60 Skrevet 1. mai 2003 Jaja, hun er jo datteren av norges prinsesse....Så da må hun vel ha et navn etter det da. Ville jo ikke akkurat valgt dette navnet til barnet mitt, men det var helt greit liksom. De har jo sikkert valgt det fordi dem liker det! :blunke:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå