Gå til innhold

Hvor mye koster det å få "krympet"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Koster dette veldig mye? For det er kanskje vanskeligere å ta en ring inn enn ut?

Det er kanskje ikke akkurat en standardpris på dette, men koster det f eks et par hundrelapper eller veldig mye mer?

Takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg betalte 400 kr da jeg fikk videt ut min. Men å rympe den er vanskeligere, så det koster nok mer.. Hvor mye vet jeg ikke. Kan du ikke bare ta med deg ringen til gullsmeden å spørre?

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Takk for svar!

Jo, selvfølgelig kan jeg ta med ringen til en gullsmed og spørre, men av og til er det greit å kunne forhøre seg her først. :)

Om det koster veldig mye mer enn 500 tar jeg meg heller ikke råd til å gjøre det ennå heller. Hm...

Skrevet

Det behøver ikke være vanskeligere å redusere enn ringstørrelse enn å utvide den. Men det er ikke alle ringer du kan endre størrelsen på like lett, og dermed er det vanskelig å si noe om pris. Generelt kan jeg si at en glatt gullring uten mønster er enkelst å justere størrelsen på, mens ringer med stener er vanskeligere og kan kreve gullsmeder med rette kompetanse (dvs at den lokale gullsmeden må sende inn ringen til spesialst). Spennringer er vel de verste å begynne å tukle med, vil jeg tro.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...