Gå til innhold

Vil ha en hobby

Anbefalte innlegg

Gjest Nesevisa
Skrevet

Hei

Sitter her da på jobb og tenker IGJEN jeg vil ha en hobby.

Typisk jente/dame er jeg. Ikke sånn kjempeintresert i noe spesielt. Er litt kunstnerisk av meg (men har ikke lyst til å tegne eller male)

Noen gode ideer??????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil du samle på noe? Eller lage noe?

Scrapbooking er en flott hobby der man samler minner og lager noe samtidig :)

Skrevet

Fotografere er en flott hobby.

Være med i en fotoklubb å få inspirasjon og det sosiale.

Redigere bildene hjemme.

Flotte turer og opplevelser.

Utfordre din kreative side.

Lage flotte billedbøker, scappealbum, vanlige album el til deg selv.

Gaveidèer til familie og venner.

Anbefales på det varmeste.

Gjest Nesevisa
Skrevet

Høres ikke dumt ut med fotografering:)

Har aldri drivd å tatt noe særlig bilder.

Er det bare å sette igang eller burde man ha lit opplæring.

Må man ha ett veldig dyrt kemera...?

Skrevet

Datteren min fikk seg et supert brukt Canon 10 D speilrefleks kamera til 2000,- inkludert linse. Så det spørs jo på hva du mener med dyrt og hvor mye du er villig til å bruke. I klubben der jeg går er det kamera i de fleste prisklasser, men felles er at samtlige har speilreflekskamera, og kun en bruker film. Alle andre tar digitale bilder. Men der er ikke kameraet det beror på; men fotografen. Les om emnet, søk etter info, lån bøker på bibloteket, hør med venner og bekjente, lån deg noe utstyr - så er du i gang fortere enn enn du tror. Det finnes masse brukt å få tak i, så lommeboken trenger ikke være velfyldt for å komme i gang. Motivene trenger heller ikke være eksotiske; der er motiver overalt.

Skrevet
Vil du samle på noe? Eller lage noe?

Scrapbooking er en flott hobby der man samler minner og lager noe samtidig :)

:jepp:

Eller smykkelaging?

Skrevet

Ja, lage smykker er kjempe kjekt!

Hva med å hekle? Mye lettere og går mye fortere enn strikking! :)

Ellers er foto, og scrapping som er nevnt flotte hobbyer!

Gjest lissi32
Skrevet

Jeg elsker å strikke, små søte babyklær.

Skrevet

Jeg hadde ikke noen hobby før, men driver nå med postcrossing. Det tar akkurat så lang tid som du ønsker det skal ta, og du kan selv velge hvor dyrt det blir.

En sender rett og slett postkort til personer som ønsker en hilsen fra et annet land. Skriver postkort, setter på frimerke og putter det i den vakre røde postkassa.

Se: Postcrossing

Gjest Roxie Hart
Skrevet

hekling er artig! Det er lett å lære, det er raskt, det er mye spennende du kan lage, du kan gjøre det overalt og sammen med andre :)

Det er artig å gå rundt med ting du har laget selv!

Gjest Ansjoni
Skrevet

Husker at jeg hadde masse brevvenner da jeg var yngre - var med i en internasjonal klubb. Det var så artig. Kunne gjerne tenkt meg brevvenner nå også jeg, intet er som å finne et ekte håndskrevet brev i postkassa!

Skrevet

Hei du som vil ha en hobby!

jeg vil anbefale hundekjøring enten barmark eller slede begge deler er like morsomt og man får en dose morsjon med på kjøpet.

det er den eneste sporten i verden som er laget for villmark og friluftsliv men som alikevel kan konkureres i i mange forskjellige grener. men dette krever jo selvfølgelig sitt det er jo mye utsyr man skal ha og hund/hunder

slede/vogn/sykkel eller sparkesykkel og for hundegård og hunder

og det er tidkrevende. men man kan i mange tilfeller låne hunder

og kanskje ikke ha mer enn en hund man kan drive med det på fritiden med.

jeg har selv veldig mange da 12 stykker og driver jo med dette både på hobby basis og til konkuranser.

en annen men fantastisk hobby vis man har tid

er lange og krevende turer i skog og mark!

ta med deg familien eller bare dra på tur alene

med sekken på ryggen og ett telt en primus og litt mat

vis du ikke skal leve det enkleste livet av alle der du satser på fint vær og sover under åpen himmel med bål og fisker eller jakter maten.

jakt og fiske er også spennende

og veldig morsomt og man får mosjonert seg så det holder her også

dette er mine hobbyer som jeg vil anbefale alle i alle aldre fra 1-99 år

det er gøy og alle har godt av en tur på sleden eller en tur med sekk på ryggen

og leve og kjenne på det enkle livet men som også jeg mener er det gode liv.

hilsen jente 14

Skrevet

Slår et slag for slektsgranskning jeg da - selv om det ikke akkurat hører inn under det å være kunsterisk... Men er man historisk interessert, kan det være spennende.

Skrevet
Ja, lage smykker er kjempe kjekt!

Hva med å hekle? Mye lettere og går mye fortere enn strikking! :)

Ellers er foto, og scrapping som er nevnt flotte hobbyer!

Heisann.

Jeg har veldig lyst til å hekle, men jeg vet rett og slett ikke hvordan man gjør dette.. Har dere noen linker med forklaringer? :gjeiper:

Skrevet (endret)

Jeg liker ro og fred, og dele med andre. Tenkte på å begynne med smykker, men vet jeg ville blitt litt sur om jeg hadde laget ett fint smykke, men den jeg gav det bort til ikke ville ha det.

Så jeg startet med kortlaging. Lett å lage, lett å dele, fint å alltid ha ett kort på lur. Koselig.

Er ikke avhengi av andre. Flotte gaver i seg selv.

Endret av Wonders
Skrevet
Slår et slag for slektsgranskning jeg da - selv om det ikke akkurat hører inn under det å være kunsterisk... Men er man historisk interessert, kan det være spennende.

Slår og et slag for slektsgransking. Her er vi kommet tilbake til 1150. Og har funnet ut at jeg er slekt i svigermor, og hun kommer ikke fra Norge.

Gjest Husky
Skrevet
jeg vil anbefale hundekjøring .

dette er mine hobbyer som jeg vil anbefale alle i alle aldre fra 1-99 år

Kjempegøy og givende, men å anbefale det til 1-åringer og 99-åringer..... hmm.. :nei:

Men iingvild er neppe noen av delene, så hun kunne jo tatt kontakt med noen som har trekkhunder/driver med det for å teste det ut. Kanskje hun ble hekta?

:)

Skrevet
Kjempegøy og givende, men å anbefale det til 1-åringer og 99-åringer..... hmm.. :nei:

Men iingvild er neppe noen av delene, så hun kunne jo tatt kontakt med noen som har trekkhunder/driver med det for å teste det ut. Kanskje hun ble hekta?

:)

Det var nok ikke jeg som var trådstarter, men helt riktig! ;) Jeg er ikke 1 eller 99år!

Jeg har også fått foto som hobby de siste årene, vi har nå mange fine store egenfotograferte bilder på veggen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...