Gjest Gjest_tutta_* Skrevet 13. februar 2008 #1 Skrevet 13. februar 2008 En av mine nærmeste venninner beskyldte meg i går for å ha blitt fryktelig blærete og bortskjemt. Jeg ble ganske såret, og fikk lyst til å fortelle det jeg har gjort her: Jeg skal snart på ferie med samboer og et vennepar. Vi sjekket flybilletter, og fant datoer alle kunne. Datoene som passet best hadde fryktelig dyre billetter, så bestemte oss for å dra et par dager tidligere til mye lavere pris selv om vi da måtte ta etpar dager fri fra jobb. Det var vi jentene som ikke hadde råd til superdyre billetter. Dette var ok for alle. Dagen etter fikk jeg meld fra typen om at han og kompisen likevel ønsket de dyre billettene, men da ville sponse oss jentene sånn at vi ikke fikk ekstra utgifter. Typen min tjener drøyt det dobbelte, og kompisen hans ca det tredobbelte av meg. (Og jeg har en vanlig god statslønn..). Typen min har ikke fortalt hva billettene tilslutt kom på, og da venninnen min i går spurte hva vi betalte, sa jeg som det var at jeg ikke visste, og hvorfor det var sånn. Hun reagerte med å kalle meg overlegen, bortskjemt, og blærete. Og rådet meg til å ikke fortelle dette til noen andre. Det er veldig skjelden typen min spanderer sånn på meg, vi deler stort sett likt. Jeg pleier heller ikke å skryte av hvor mye han tjener. Selvsagt ikke. Er jeg blærete, og er det galt å ta i mot en sånn "gave" fra samboern?
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2008 #2 Skrevet 13. februar 2008 Jeg kan ikke se at du har vært verken blærete eller bortskjemt, jeg. Jeg synes heller det er venninnen din som er en dust her. Det virker som om hun er misunnelig, rett og slett. Drit i hva hun sier, vær glad for at du har en snill og gavmild samboer, og gled deg til turen.
Gjest Gjest_tt_* Skrevet 13. februar 2008 #3 Skrevet 13. februar 2008 En av mine nærmeste venninner beskyldte meg i går for å ha blitt fryktelig blærete og bortskjemt. Jeg ble ganske såret, og fikk lyst til å fortelle det jeg har gjort her: Jeg skal snart på ferie med samboer og et vennepar. Vi sjekket flybilletter, og fant datoer alle kunne. Datoene som passet best hadde fryktelig dyre billetter, så bestemte oss for å dra et par dager tidligere til mye lavere pris selv om vi da måtte ta etpar dager fri fra jobb. Det var vi jentene som ikke hadde råd til superdyre billetter. Dette var ok for alle. Dagen etter fikk jeg meld fra typen om at han og kompisen likevel ønsket de dyre billettene, men da ville sponse oss jentene sånn at vi ikke fikk ekstra utgifter. Typen min tjener drøyt det dobbelte, og kompisen hans ca det tredobbelte av meg. (Og jeg har en vanlig god statslønn..). Typen min har ikke fortalt hva billettene tilslutt kom på, og da venninnen min i går spurte hva vi betalte, sa jeg som det var at jeg ikke visste, og hvorfor det var sånn. Hun reagerte med å kalle meg overlegen, bortskjemt, og blærete. Og rådet meg til å ikke fortelle dette til noen andre. Det er veldig skjelden typen min spanderer sånn på meg, vi deler stort sett likt. Jeg pleier heller ikke å skryte av hvor mye han tjener. Selvsagt ikke. Er jeg blærete, og er det galt å ta i mot en sånn "gave" fra samboern? Huff for ei veninne du har (unnskyld jeg sier det) Du er heldig som har en så snill samboer som vil spandere på deg. Kos deg på tur med GOD samvittighet og ikke bekymr deg for at du er blærete. Det er du IKKE!!!!!
Gjest StockDama Skrevet 13. februar 2008 #4 Skrevet 13. februar 2008 Tror venninna di er ekstremt sjalu....heldig du som har en så gavmild samboer =) Kos deg på turen du.
Filur Skrevet 13. februar 2008 #5 Skrevet 13. februar 2008 Litt surt for hu da, som ikke klarer å tøyle sjalusien nok til å bevare folkeskikken.. Kos deg på tur!
Gjest Gjest_tutta_* Skrevet 13. februar 2008 #6 Skrevet 13. februar 2008 Thanx! Godt å høre at det er hun som er litt bak mål og ikke jeg. Da kan jeg fortelle det som det er til andre om de spør, uten å risikere flere skyllebøtter:-) I utgangspunktet skulle jeg jo betale min egen reise, men når sambo ville ha dyrere tur og ønsker å spandere, ville det teit å si nei. Er jo ikke sånn at vi lever et overdådig luksusliv og han spanderer ting på meg hele tiden.
Gjest Frk Åberg Skrevet 13. februar 2008 #7 Skrevet 13. februar 2008 (endret) I all verden. Jeg skjønner ikke hvorfor det angår henne. Uansett, så forstår jeg det sånn at de tilbød seg, og at det ikke var noe dere forlangte. Kos deg på tur. Endret 13. februar 2008 av Frk Åberg
Supramundane Skrevet 13. februar 2008 #8 Skrevet 13. februar 2008 Signerer alle de andre ovenfor her, og legger til: ærlig talt! Kos deg på tur, du!
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2008 #9 Skrevet 13. februar 2008 Kos deg! Så hyggelig med pengesterke "typer" som kan trumfe i gjennom sine synspunkter ved å tilby seg å betale for det! At de og du ikke forstår at ikke alle kan tenke seg å stille seg i et avhengighet eller takknemlighet situasjon fordi de sparer penger eller tid der og da får så være slik at jeg blir stemplet som misunnelig! Spyr av folk som ikke kan se to sider av samme sak! Men men , bare du får nok støtte av likesinnede er nok denne saken oppe og avgjort i din bok.
Gjest Frk Åberg Skrevet 13. februar 2008 #10 Skrevet 13. februar 2008 Kos deg! Så hyggelig med pengesterke "typer" som kan trumfe i gjennom sine synspunkter ved å tilby seg å betale for det! At de og du ikke forstår at ikke alle kan tenke seg å stille seg i et avhengighet eller takknemlighet situasjon fordi de sparer penger eller tid der og da får så være slik at jeg blir stemplet som misunnelig! Spyr av folk som ikke kan se to sider av samme sak! Men men , bare du får nok støtte av likesinnede er nok denne saken oppe og avgjort i din bok. Er det noen som har sagt at de ikke forstår at det kan være problematisk å stille seg i en avhengighetssituasjon? Her beskrives et enkelt tilfelle, og vi aner ikke hvordan det er til vanlig. Hvis jeg ikke hadde felles økonomi, ville jeg ikke vært komfortabel med å la kjæresten betale mye. Jeg kan generelt stusse over forhold hvor den ene spanderer mye på den andre. Men det er da deres sak om de syns det er greit å ha det sånn. Det er også stor forskjell på et enkelt tilfelle hvor kjæresten ønsker å betale en del fordi det kan bety at man kan gjøre noe som f.eks. den pengesterke ønsker, og at den ene alltid spanderer. Når man skal blande i seg inn i dette, framstår man dessuten som misunnelig, ja. Man må da kunne skille mellom hvordan man selv ønsker å ha det, og hva som er greit å si fra til andre om.
Filur Skrevet 13. februar 2008 #11 Skrevet 13. februar 2008 Kos deg! Så hyggelig med pengesterke "typer" som kan trumfe i gjennom sine synspunkter ved å tilby seg å betale for det! At de og du ikke forstår at ikke alle kan tenke seg å stille seg i et avhengighet eller takknemlighet situasjon fordi de sparer penger eller tid der og da får så være slik at jeg blir stemplet som misunnelig! Spyr av folk som ikke kan se to sider av samme sak! Men men , bare du får nok støtte av likesinnede er nok denne saken oppe og avgjort i din bok. Om veninna hadde vert som deg og ikke ville stille seg i en takknemlig eller avhengighetsituasjon, og det var dét hun reagerte på så ville hun vel sagt det da, isteden for å kalle TS bortskjemt og blærete.. Har ingen problemer med å skjønne din side av saken, men det virker ikke som om det var der skoen trykket for TS sin veninne..
Gjest Gjest_tutta_* Skrevet 14. februar 2008 #12 Skrevet 14. februar 2008 Kos deg! Så hyggelig med pengesterke "typer" som kan trumfe i gjennom sine synspunkter ved å tilby seg å betale for det! At de og du ikke forstår at ikke alle kan tenke seg å stille seg i et avhengighet eller takknemlighet situasjon fordi de sparer penger eller tid der og da får så være slik at jeg blir stemplet som misunnelig! Spyr av folk som ikke kan se to sider av samme sak! Men men , bare du får nok støtte av likesinnede er nok denne saken oppe og avgjort i din bok. Takk for innspill. Om min venninne på en rolig måte hadde sagt at hun ikke kunne forstå hvorfor jeg tok i mot flybilletten, slik at vi kunne hatt en saklig diskusjon rundt økonomi/avhengighet i et forhold hadde det vært helt greit. Helt greit for meg om hun aldri ville tatt i mot et gratis eple om hun ble sammen med en mangemillionær i frykt for stå i takknemlighetsgjeld. Men å dømme så hardt over en ferietur- som er et engangstilfelle i min og samboers økonomi- (noe hun vet godt), er litt vanskelig å svelge for meg. I min
LilleCanCan Skrevet 14. februar 2008 #13 Skrevet 14. februar 2008 Nei du virker ikke blærete. Hva for en venninne har du. Ta en prat med henne og forklar henne at du er ikke blærete, og spør henne hvorfor hun kan pålegge deg slike negative egenskaper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå