Solfridbruda Skrevet 13. februar 2008 #1 Skrevet 13. februar 2008 Hei! Jeg og min kjære skal gifte oss i august, og jeg begynner å få tak i en del av det jeg skal ha på meg. Brudekjolen er i boks, er modellen "olympia" av Maggie Sottero: http://www.maggiesottero.com/dress.aspx?ke...amp;style=A3332 En ganske enkel kjole, men alldeles nydelig i følge meg. Jeg har kjøpt den i farge ivory. Noen av smykkene er også ferdig kjøpt. Har kjøpt både halssmykke og armbånd i type "perledryss" (3-4 små rader med perler tredd på "usynlig" tråd), og skal ha enkle perleøredobber i ørene. Alt i farge ivory. Av pynt så gjenstår nå bare tiara og slør. Jeg har veldig lyst til å enten ha tiara med perler (en enkel smal en kanskje) eller løse perler som jeg kan ha i håret (skal være litt oppsatt og litt løst med korketrekkere/krøller), og så har jeg lyst på et langt slør med små stener som gir "glitrende" effekt. Men jeg trenger litt tips... 1. Synes dere dette blir for mye smykker? Dere kan jo se på kjolen også, og se hva som da kanskje passer seg 2. Hvilket type slør tror dere er fin til denne kjolen? Den har jo et fint slep bak, tenkte kanskje å ha et slør på omtrent samme lengde; et smalt slør med små steiner som gir glitrende effekt. kan jo ev. ta av meg sløret på festen, og kun ha det på i kirken. 3. Hva tror dere er finest av tiara og løse perler i håret når jeg har såpass med smykker på meg fra før av? Må presisere at smykkene forsåvidt er ganske enkle. Veldig fint om dere selv kan fortelle litt om hvor mange smykker dere skal ha på dere, om dere skal ha slør osv. klem
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 13. februar 2008 #2 Skrevet 13. februar 2008 Har sett kjolen "live" i bryllup, og syns den er veldig fin. Smykene dine er jo helt enkle, og jeg tror det hadde vært fint med en enkel tiara med perler. Personlig tror jeg jeg ville valgt et slør uten stener, for å roe det litt ned. Syns ikke dette blir for mye PS: Utrolig lett å lage en enkel tiara med perler selv. Kjøp metallhårbøyle fra H&M (sett med gull og sølv til 29,-) Kjøp de perlene som passer + metalltråd og snurr på.
Gjest Gjest_e_* Skrevet 13. februar 2008 #3 Skrevet 13. februar 2008 Personlig synes jeg det høres altfor mye ut. Synes det blir for mye til en såpass "enkel" kjole, pynten på kjolen vil drukne i alt det andre. Var i et bryllup i sommer hvor bruden hadde denne kjolen, hun hadde kun øredobber, tiara og et smalt slør. Akkurat passe. Selv skal jeg ha hengende perleøredobber, smalt langt slør festet på en perlekam uten "dill" i sløret, forlovelsesringen, +/- enten 1 perle eller enkelt perlekjede. Jeg skal ha Pronovias Ebano, finner den om du googler den.
Solfridbruda Skrevet 13. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 13. februar 2008 Takk for tipsene Har jo ikke lyst til å overdrive, men samtidig har jeg jo lyst til å pynte meg også. Tenkte at det skulle være helt "usynlige" steiner i sløret da, som ikke vises noe særlig med som gir litt fint spill...... Pronovias Ebano var tøff kjole da Der er jo kjolen litt mindre enkel enn min, og da er det kanskje best å ikke ha så mye smykker flere som vil fortelle hvilke smykker og pynt de skal ha til kjolen?
MrsG Skrevet 13. februar 2008 #5 Skrevet 13. februar 2008 syns du kan pynte deg litt "ekstra" på denne dagen, jeg hva med et chiffon-slør, de er gjerne litt smalere enn "vanlige" slør, på ca 1 meter? da har du slør, samtidig som du ikke dekker over så mye av kjolen bak.. jeg skal ha slør (enkelt, uten pynt), tiara og halssmykke i sølvtoner. kjolen min har ganske mange deatljer, perler, broderier med sølvtråd. send meg en PM med mailadr din hvis du vil se bilder
Lillemor76 Skrevet 13. februar 2008 #6 Skrevet 13. februar 2008 Du må ta på deg det du synes er fint! men tipset fra den legendariske coco chanel er at man alltid skal ta av seg den siste accesoiren man tar på.. hvis smykkene er enkle tror jeg ikke det blir for mye. men personlig tror jeg at jeg ville droppet stener i sløret. det kan kanskje bli litt i overkant... Selv skal jeg ha en enkel tiara med litt strass uten slør, enkle diamantøredobber og et armbånd litt i samme stil som tiaraen. skal ikke ha smykke i halsen, men det er fordi kjolen går ganske langt opp og har en liten pyntebord øverst, så det passer ikke så godt med et smykke.
Marge Skrevet 14. februar 2008 #7 Skrevet 14. februar 2008 Jeg er usikker på nesten det samme. Jeg har en kjole med litt pynt øverst foran (tubetopp), og hadde egentlig tenkt å ha diadem, halssmykke, øredobler og slør. Jeg har briller også - og selv om folk er vant til å se meg i dem tar de litt "plass" de også... Jeg lurer på om jeg skal droppe sløret - mitt er helt enkelt uten stener, men jeg er likevel redd at det blir too much... Smykket og øredobbene er relativt enkle, i strass. Det er veldig vanskelig når man ikke kjenner deg å si om det blir for mye eller ikke. Hvis du er ei jente som liker å pynte deg til vanlig er det kanskje ok - ellers blir det kanskje litt i overkant? Til syvende og sist er det jo det du føler deg vel i som er det beste:) Jeg tror jeg må prøve alt mitt sammen flere ganger før bryllupet før jeg bestemmer meg.
Gjest smotti Skrevet 14. februar 2008 #8 Skrevet 14. februar 2008 Huff.. dere må slutte med sånne tråder.. Rett før jeg leverer inn alt utstyret mitt!!
~Minni~ Skrevet 14. februar 2008 #9 Skrevet 14. februar 2008 Jeg skal ha ting ganske likt med deg Jeg har også en ganske enkel stroppeløs kjole og har bestilt akkurat sånt "perledryss" armbånd og halssmykke som du snakker om. I tillegg skal jeg ha langt slør i organza som er like langt som slepet på kjolen. Det er ikke perler eller noe på sløret. Håret har jeg også tenkt til å ha løst oppsatt med litt krøller. Den eneste forskjellen er at jeg ikke har tenkt til å ha tiara, men det er mest fordi at jeg ikke syntes at det kledde meg så veldig. Vurderete en liten smal en, men lot være. Jeg hadde med meg kjolen og lånte et slør da jeg dro for å prøve smykker og fikk sett helheten av det. Jeg klarte ikke å bestemme meg for om jeg ville ha tiara også før jeg så meg med alt sammen på.
Gjest Gjest_e_* Skrevet 14. februar 2008 #10 Skrevet 14. februar 2008 Nei, nei, nei Det er jo faktisk hva du liker og synes er fint til deg som betyr noe Ikke la bryllupsnervene ta overhånd
Solfridbruda Skrevet 14. februar 2008 Forfatter #11 Skrevet 14. februar 2008 Ja, blir nesten litt sånn jeg også; redd for at jeg ikke får brukt det jeg har kjøpt inn. Har enda ikke kjøpt inn slør eller tiara da. Tenkte uansett å ha et veldig smalt slør, fordi ryggen på kjolen min er veldig fin Tenkte å ta av sløret på festen, men er noe med å komme oppover kirkegulvet og ha på seg et slør. Da føler jeg meg "ekstra" brud. Har ikke prøvd ut tiara enda, så helt bestemt er jeg jo ikke på det. Tenkte å ha prøvetime i påskeferien, og da skal jeg rådføre meg litt med frisøren om hva hun synes om slør og tiara i tillegg til det jeg har fra før av. Jeg er i grunn ganske "pyntete" fra før av, så er kanskje derfor jeg har lyst til å smykke meg litt . Har jo ikke lyst til å se kjedelig ut, men heller ikke som et juletre om dere skjønner. Men når jeg får på meg alt så ser jeg jo helheten. Kanskje jeg skulle prøve på meg kjolen igjen snart sammen med pynten. Har liksom ikke prøvd den siden jeg kjøpte den jeg
Prinsesse Snuppelure Skrevet 14. februar 2008 #12 Skrevet 14. februar 2008 Jeg sier nå bare; KJØR PÅ! hihi... det er jo din dag, og du har liksom laget deg et bilde av hvordan det skal bli, og da synes jeg du skal gjøre somdu ønsker. Du kommer til å bli nydelig!!! Send bilde etterpå da!
DDuck Skrevet 14. februar 2008 #13 Skrevet 14. februar 2008 Jeg er av den typen som har enten tiara eller slør så jeg ville ha droppet en av delene...
Gjest Frk Åberg Skrevet 14. februar 2008 #14 Skrevet 14. februar 2008 Siden du spør, så kan jeg si at det er for mye etter min smak. Jeg ville ikke hatt både kjede og tiara. Men det er klart det er forskjell på hvor mye det gjør av seg, og man vil ikke nødvendigvis se ut som et juletre hvis smykkene er ganske enkle. Personlig er jeg mer tilhenger av færre smykker som gjør mer av seg enn mange, mer diskrete smykker. Det blir jo en smakssak. Selv regner jeg med å ha øredobber, armbånd og en fin spenne bak/på siden i det oppsatte håret. Smykkene er ikke bestemt enda, men de skal ikke være helt usynlige. Hvis jeg skal ha kjolen jeg har valgt, er den stroppeløs, med en brosje midt foran.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå